Europejscy producenci i kupujący zawsze sceptycznie podchodzili do automatycznych przekładni. Na przekór temu, niemiecki koncern ZF, jest jednym z największych producentów automatów na świecie. W tym roku ZF zaprezentował drugą generację 6-biegowej automatycznej skrzyni biegów, a od roku 1965 wyprodukował już 10 milionów automatów.
Spółka ZF Getriebe GmbH wyprodukowała w październiku br. w zakładzie w Saarbrücken dziesięciomilionową automatyczną skrzynię biegów. Chodziło o typ z rodziny drugiej generacji 6-biegowych automatów 6HP28, które w chwili obecnej przeznaczone są dla BMW serii 3 i X3. Jednak już niebawem trafią też do innych modeli. Druga generacja tych przekładni różni się od poprzednika większą wartością momentu obrotowego (do 850 Nm), jaką jest w stanie przenieść, oraz krótszymi czasami zmiany biegów i nowym hydrodynamicznym przetwornikiem momentu obrotowego dla jednostek benzynowych (oszczędność paliwa – 3 %) i wysokoprężnych (oszczędność paliwa – 6 %).
W roku 1965 ZF również współpracowało z BMW, wtedy produkowało 3-biegową automatyczną skrzynię biegów dla modelu BMW 2000C. Później współpracowano też z Peugeotem, Alfą Romeo, Maserati, Lancią i Citroenem. W roku 1982 zaprezentowano 4-biegowy automat ZF z elektrohydrauliczną jednostką sterującą, a w roku 1992 pojawiła się 5-biegowa automatyczna skrzynia biegów ZF, która była w stanie dostosować zmianę biegów do stylu jazdy.
W ubiegłym roku w Saarbrücken powstało 994 tysięcy przekładni, a w chwili obecnej 90 % produkcji ZF przypada na 6-biegowe automaty, któreprodukowane są tutaj dopiero od roku 2001.