Volkswagen przygotował na salon samochodowy w Paryżu światową premierę zmodyfikowanego Touarega, który na rynek trafi w listopadzie. Nowego Touarega rozpoznać można po kompletnie przerobionym przodzie, gdzie oprócz maski nie pozostał ani jeden pierwotny element. Nawiązując do innych swoich modeli, Volkswagen zastosował chromowaną otoczkę grilla i inne przednie lampy (na życzenie biksenonowe, oświetlające zakręt), nowy jest przedni zderzak z okrągłymi światłami przeciwmgielnymi, nawiązujący teraz do nowego Eosa, a wloty powietrza przedzielone są równoległymi, chromowanymi listwami. Nowe lusterka zewnętrzne mają łatwiej radzić sobie z opływającym powietrzem. Z tyłu Touarega pojawił się nowy spojler oraz dynamiczniej wyprofilowany zderzak, spod którego wystają dwie końcówki tłumika. Z boku najbardziej rzucają się w oczy nowe obręcze z lekkich stopów. Gama kolorystyczna powiększyła się o lakiery metaliczne – szary Atacama, szary Mountain, niebieskosrebrny Arctic, srebrny Leaf, antracytowy Galapagos i perłową czerwień Sierra. Dostępne będą również „komfortowe” siedzenia, bądź z częściowym skórzanym obiciem (Cricket) lub kompletną skórzaną tapicerką Nappa.
Odmłodzony Touareg to pierwszy Volkswagen, w którym pojawi się benzynowy 8-cylindrowy silnik 4,2 FSI z bezpośrednim wtryskiem paliwa, który osiąga 350 KM i 440 Nm. Oprócz 8-cylindrowca w ofercie pozostaną również silniki V6 FSI o mocy 280 KM i topowy W12 dający 450 koni. Fani turbodiesli mogą wybierać spośród 5- (174 KM), 6- (225 KM) i 10-cylindrowych (313 KM) silników.
W wyposażeniu podstawowym Touarega znajdzie się opatentowany system ABSplus, który skróca drogę hamowania na miękkich nawierzchniach aż o 20%. Dotychczas podczas hamowania na szutrowych drogach czy piasku sterowanie SUVem było utrudnione, a droga hamowania wydłużała się. System ABSplus w Touaregu wyrzuca części miękkiej nawierzchni przed zablokowane koła, co polepsza właściwości przy hamowaniu bez pogorszenia sterowalności.
System Front Scan to adaptacyjny tempomat ACC, który dzięki radarowi z przodu jest w stanie zwalniać czy przyśpieszać w ramach ustalonej prędkości, a nowością jest możliwość całkowitego zatrzymania auta w razie potrzeby. System również kontroluje odległość potrzebną do bezpiecznego hamowania i w razie potrzeby przygotuje układ hamulcowy na ostre hamowanie. Pierwszy raz w Volkswagenie pojawia się Side Scan, który monitoruje sytuację obok auta i za nim, przy czym podczas przejeżdżania między pasami informuje kierowcę o możliwym niebezpieczeństwie.
ESP wyposażono teraz w hydraulicznego asystenta hamowania zamiast pneumatycznego, prewencyjne zwiększenie ciśnienia w razie nagłego zdjęcia nogi z gazu, ochronę przeciw dachowaniu (ARP) oraz ochronę przeciw fadingowi hamulców przez dodatkowe zwiększenie ciśnienia.
Sportowe zawieszenie będzie teraz oferowane również dla wersji z pneumatycznym zawieszeniem. Jako pierwsze SUV na świecie Touareg może być wyposażony w elitarny zestaw audio duńskiego producenta Dynaudio z dziesięcioma głośnikami o mocy 620W, nowy jest również wielofunkcyjny wyświetlacz z 3-wymiarowymi ikonami.