Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Wiadomości > Aktualności > Znamy ceny nowego coupé Mercedesa. Ale ważniejsze jest to, co za tę kwotę dostajemy

Znamy ceny nowego coupé Mercedesa. Ale ważniejsze jest to, co za tę kwotę dostajemy

Trzylitrowa rzędowa szóstka wspomagana podwójnym doładowaniem i elektryczną sprężarką, w pełni zmienny napęd na cztery koła i seryjne zawieszenie AMG Ride Control z adaptacyjnym tłumieniem — to tylko kilka atutów Mercedesa-AMG CLE 53 4MATIC+ Coupé. W coraz bardziej zelektryfikowanym motoryzacyjnym świecie taki model już niedługo stanie się prawdziwą perełką i można już ją zamawiać.

Mercedesa-AMG CLE 53 4MATIC+ Coupé (2024)Źródło: Mercedes
  • W Polsce ruszyła sprzedaż Mercedesa-AMG CLE 53 4MATIC+ Coupé
  • Samochód jest wyposażony w sześciocylindrowy silnik o pojemności 3,0 l oraz napęd na cztery koła
  • W podstawowej wersji samochód kosztuje ponad 400 tys. zł, a klienci mają szeroki wybór opcji personalizacji
  • Na liście opcji znajdziemy m.in. pakiet AMG Dynamic Plus, pakiet zewnętrzny AMG karbon czy pakiet foteli AMG Performance High-end

Zazwyczaj wprowadzaniu jakiegoś nowego modelu, jednym z nieodłącznych pytań jest to, ile ten samochód będzie kosztował. Ale w przypadku aut pokroju Mercedesa-AMG CLE 53 4MATIC+ Coupé istotniejsze jest raczej to, co ten samochód może zaoferować przyszłemu nabywcy i jak daleko można ingerować w personalizowanie auta. A na tym polu wprowadzany w Polsce do sprzedaży Mercedes ma duży potencjał.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Mercedes-AMG CLE 53 4MATIC+ Coupé — osiągi przede wszystkim

Zacznijmy od napędu. Pod maskę trafia sześciocylindrowy silnik rzędowy o pojemności 3,0 l z podwójnym doładowaniem i dodatkową elektryczną sprężarką. Tak skonfigurowany motor wytwarza moc 330 kW (449 KM) i maksymalny moment obrotowy 560 Nm. Gdyby komuś brakowało niutonometrów, dzięki funkcji overboost przez 10 s można cieszyć się 600 Nm. Jakby tego było mało, rozrusznikoalternator drugiej generacji przez krótki czas zapewnia dodatkowo moc 17 kW (23 KM) i 205 Nm momentu obrotowego.

Cała moc przenoszona jest przez przekładnię 9-biegową przekładnię AMG Speedshift TCT 9G na cztery koła. W uzyskaniu optymalnych parametrów jezdnych pomaga w pełni zmienny napęd AMG Performance 4MATIC+. W ocenie projektantów najwyraźniej to nie byłoby wystarczające, dlatego zastosowali również skrętną tylną oś oraz seryjne zawieszenie AMG Ride Control z adaptacyjnym tłumieniem. Dzięki temu Mercedes-AMG CLE 53 4MATIC+ Coupé, seryjnie wyjeżdżający na 19-calowych dziesięcioramiennych felgach AMG zoptymalizowanych pod kątem aerodynamiki (9,5 J x 19 z oponami 265/40 R 19 z przodu i 11,0 J x 19 z ogumieniem 295/35 R 19 z tyłu) przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,2 s.

Mercedesa-AMG CLE 53 4MATIC+ Coupé (2024)
Mercedesa-AMG CLE 53 4MATIC+ Coupé (2024)Źródło: Mercedes

Mercedes-AMG CLE 53 4MATIC+ Coupé — luksus dla zamożnych

We wnętrzu Mercedesa-AMG CLE 53 4MATIC+ Coupé rozpoznamy m.in. po sportowych przednich fotelach ze zintegrowanymi zagłówkami. Siedzenia wykończone są mieszanką skóry syntetycznej Artico oraz mikrofibry Microcut z symbolem AMG i kontrastowymi, czerwonymi przeszyciami. Znakiem rozpoznawczym są także czerwony pasy bezpieczeństwa i wykończenia o strukturze metalu. Oczywiście klienci mogą wybierać spośród szeregu tapicerek ze skóry i skóry nappa, również z wytłoczonym na przednich zagłówkach napisem AMG.

Nie oszukujmy się jednak. Samochody pokroju Mercedesa-AMG CLE 53 4MATIC+ Coupé rzadko wyjeżdżają z salonów w bazowej wersji. Ta w Polsce została wyceniona na 415 tys. zł, ale dzięki szerokiemu wyborowi indywidualnych opcji z pewnością mało kto z nich zrezygnuje. Chociażby za 11 tys. 513 zł można mieć opcjonalny pakiet AMG Dynamic Plus. Zestaw obejmuje m.in. dodatkowy program jazdy Race z trybem driftu i funkcją wyścigowego ruszania. Oprócz tego zyskujemy kierownicę AMG Performance obszytą mikrofibrą. Wyczynowe aspiracje podkreślają czerwone zaciski hamulcowe z napisem AMG. Ponadto pakiet obejmuje aktywne mocowania silnika.

Mercedes-AMG CLE 53 4MATIC+ Coupé — pakiet foteli, gdy "zwykłe" siedzenia to za mało

Chcąc zwiększyć wyrazistość stylistyki, można sięgnąć po pakiet stylizacyjny AMG za 8 tys. 635 zł. Osoby, które preferują karbonowe akcenty, raczej zdecydują się na pakiet zewnętrzny AMG karbon ze sportowymi elementami wykonanymi z włókna węglowego, kosztujący 16 tys. 981 zł.

Jednymi z droższych pozycji na liście opcjonalnego wyposażenia są lakier z gamy Manufaktur oraz pakiet foteli AMG Performance High-end. Ten pierwszy wymaga wyłożenia dodatkowych 24 tys. 753 zł. Na pakiet foteli trzeba wydać 25 tys. 846 zł, ale w zamian otrzymujemy zoptymalizowane wielokonturowe fotele przednie z wydatnym podparciem bocznym, w pełni elektryczną regulacją i podgrzewaniem. Siedzenia obszyte są czarną skórą AMG. Dostępny jest także tańszy pakiet foteli AMG Performance Advanced za 12 tys. 376 zł.

Na długiej liście wyposażenia opcjonalnego można znaleźć także system nagłośnienia Burmester 3D za 6 tys. 390 zł. Chcąc uzyskać bardziej emocjonujące brzmienie silnika we wnętrzu, trzeba sięgnąć po "dźwięk AMG Real Performance", który kosztuje dodatkowe 3 tys. 166 zł. Panoramiczny dach Mercedes wycenił na 8 tys. 174 zł. Dopłacić możemy nawet za korek wlewu paliwa AMG. W tym ostatnim przypadku mówimy o kwocie "tylko" 564 zł.

Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków