- Bugatti, marka z ponad wiekową tradycją tworzenia roadsterów, prezentuje nowy model W16 Mistral
- Nowy model wykorzystuje legendarny silnik W16 o mocy 1600 KM i został opracowany tak, aby mógł osiągać prędkość maksymalną 420 km/h
- Nowy Bugatti W16 Mistral kładzie nacisk na zwiększenie wydajności, lekkości i bezpieczeństwa, łącząc je z luksusem i doskonałymi osiągami
Już od ponad 100 lat Bugatti słynie z oferowania klientom jednych z najlepszych roadsterów na świecie. Siłą napędową dla wielu cenionych modeli był Jean Bugatti. Tworzone od połowy lat dwudziestych do późnych lat trzydziestych XX wieku samochody Bugatti z otwartym dachem powstawały w małych seriach, a każdy egzemplarz powstawał tak, aby jak najbardziej zbliżał się do perfekcji. Doskonałym przykładem są modele Type 40 A, Type 41 Roadster Esders, Type 55 Roadster oraz kultowy Type 57 Roadster Grand Raid Gangloff.
Bugatti W16 Mistral — w dążeniu do inżynieryjnej perfekcji
Teraz Bugatti prezentuje prawdziwy majstersztyk. Model W16 Mistral jest na wskroś fascynujący i pod wieloma względami niesamowity. To pierwszy roadster marki od czasu premiery Veyrona Grand Sport Vitesse w 2012 r. i jednocześnie ostatni drogowy model Bugatti z legendarnym silnikiem W16. Żeby osiągnąć cel i absolutną doskonałość inżynieryjną, niemal od początku było wiadomo, że projekt Mistrala musiał wykraczać poza "przebudowę" Chirona.
Model W16 Mistral powstał na bazie ostatniej wersji silnika W16 o mocy 1600 KM. Najnowszy roadster Bugatti ma oferować także niespotykany w innych tego typu autach poziom luksusu i jakości wykonania. Co istotne, projektanci i inżynierowie dostosowali nową konstrukcję pod kątem potrzeb nowego modelu. W efekcie konstrukcja skorupowa została zmodyfikowana i ukształtowana tak, aby uzyskać jeszcze bardziej zaokrąglony kształt, który całkowicie spełnia rygorystyczne przepisy dotyczące wytrzymałości podczas wypadków, mimo że Mistral nie ma dachu.
Bugatti W16 Mistral — bez dachu, ale ze spektakularnymi osiągami
Emilio Scervo, dyrektor ds. technicznych Bugatti Rimac, podkreśla, że jednym z głównych wyzwań było osiągnięcie celu, którym było stworzenie roadstera rozwijającego prędkość maksymalną 420 km/h i połączenie spektakularnych osiągów z wrażeniami odczuwanymi przez pasażerów siedzących w luksusowej i wyrafinowanej kabinie.
Osiągnięcie założeń wymagało uważnego urzeczywistniania idei "forma podąża za wydajnością". Dlatego praktycznie każdy detal musiał zostać opracowany tak, aby z jednej strony przykuwał uwagę swoim wyglądem, a jednocześnie pomagał uzyskać nowy poziom wydajności. Kluczem do uzyskania odpowiednich parametrów stało się takie usztywnienie konstrukcji, żeby pozostała lekka i równocześnie gwarantowała dynamikę zbliżoną do Chirona.
Bugatti W16 Mistral — bezpieczeństwo ponad wszystko
Bugatti W16 Mistral pozostaje wierny korzeniom roadstera. Zgodnie z założeniami ten hipersportowy samochód jest równocześnie dynamiczny, zwinny i responsywny. To zasługa zastosowania lekkich materiałów kompozytowych i złożonych struktur, które pozwoliły ograniczyć masę przy jednoczesnym zwiększeniu sztywności nadwozia. Doskonałym przykładem są m.in. drzwi W16 Mistrala, które dzięki innowacyjnej konstrukcji w przypadku bocznego uderzenia pochłaniają dużą ilość energii, chroniąc kierowcę i pasażera.
- Przeczytaj także: Porsche 911 GT3 Manthey Racing - test. Urwać jak najwięcej
Nowy wygląd zewnętrzny roadstera wymusił opracowanie nowego systemu wlotu powietrza. Innowacyjne wloty znajdujące się za zagłówkami zostały zaprojektowane z myślą o rygorystycznych testy bezpieczeństwa na wypadek dachowania. Każdy wlot wykonany jest z włókna węglowego, które może utrzymać ciężar samochodu. Nowy system dolotu powietrza wzbogaca także wrażenia dźwiękowe dostarczane przez legendarną 8-litrową jednostkę napędową. Doznania akustyczne nie mają sobie równych w świecie motoryzacji.
Bugatti W16 Mistral — luksus dla wybranych
Ale nie każdy musi chcieć rozkoszować się brzmieniem silnika. Przyszli właściciele W16 Mistrala będą mogli cieszyć uszy dźwiękiem płynącym z wysokiej klasy systemu audio opracowanego specjalnie dla roadstera. Dzięki temu słuchanie muzyki ma być przyjemnością dla zmysłów nawet wtedy, gdy roadster porusza się z dużymi prędkościami.
We wnętrzu można rozkoszować się prawdziwym luksusem. Nowe panele drzwi wykorzystują najwyższej jakości skórę. W hołdzie dla przodków W16 Mistrala dźwignię na dźwigni zmiany biegów, wykonanej z litego aluminium, umieszczono słynną rzeźbę "tańczącego słonia" Rembrandta Bugatti. Wersje tej rzeźby zdobiły maskę najbardziej luksusowego modelu w historii marki, tj. legendarnego Type 41 Royale. W ten sposób projektanci połączyli historię ze współczesnym majstersztykiem z nadwoziem typu roadster i nawiązali do długiej tradycji Bugatti w dostarczaniu wyjątkowych roadsterów.