Przetestowanie tej miłej gromadki na południu Hiszpanii to prawdziwa gratka. Polski importer marki Triumph właśnie tu postanowił zaprezentować swoje nowości. Trudno się temu dziwić. W Polsce pogoda wciąż niepewna, a na razie w Hiszpanii łatwiej i o nią, jak i o atrakcyjną scenografię.
Obszerniejsze testy poszczególnych motocykli napiszę zaraz po powrocie. Na razie kilka słów na gorąco poszczególnych modelach.
Triumph Bonneville T100
W ogóle nie dziwi zbieżność nazw z produkowanym jeszcze niedawno „powietrzniakiem”. Są podobne do siebie jota w jotę. I bardzo dobrze, bo ten klasyczny wygląd skradł serce niejednego motocyklisty. Pokusiłbym sie nawet o może dość odważne stwierdzenie, że wygląda lepiej niż T120. Bardziej subtelnie i stylowo. Na pokładzie sporo dodatków uprzyjemniających jazdę oraz ponoszących bezpieczeństwo. Pokrótce: T100 ma odłączaną kontrolę trakcji, niewyłączalny ABS i dość rozbudowany komputer. Wszystko skrupulatnie zamknięte w klasycznych zegarach. Na krętych drogach radzi sobie adekwatnie do wyglądu: dostojnie i dumnie. Ekscesy na nim nie są dobrze widziane, choć możliwe. Szybsza jazda także, choć potencjał 55 KM silnika może zaskoczyć niejednego sceptyka.
Dane techniczne i cena Triumph Bonneville T100 i T100 Black
Rodzaj | chłodzony cieczą, SOHC, 8-zaworowy, 2-cylindrowy |
Pojemność | 900 ccm |
Średnica cylindra/Skok tłoka | 84.6 / 80 mm |
Stopień sprężania | 10.55:1 |
Maksymalna moc | 55 KM (40,5 kW) / 5900 obr/min. |
Maksymalny moment obrotowy | 80 Nm / 3230 obr/min. |
Układ zasilania | wielopunktowy, sekwencyjny, elektroniczny wtrysk paliwa |
Układ wydechowy | w systemie 2 w 2 z dwoma symetrycznymi tłumikami |
Układ napędowy | łańcuch (DID 520 VP2) |
Sprzęgło | mokre wielotarczowe |
Skrzynia biegów | 5-biegowa |
Rama | rama stalowa, rurowa, kołyskowa |
Wahacz | wahacz dwustronny, cylindrowy, stalowy |
Przednie koło | 32-szprychowe 18 x 2,75 cala |
Tylne koło | 32-szprychowe 17 x 4,25 cala |
Przednia opona | 100/90-18 |
Tylna opona | 150/70-R17 |
Przednie zawieszenie | KYB 41 mm, skok 120 mm |
Tylne zawieszenie | podwójne amortyzatory KYB z regulowanym wstępnym napięciem sprężyny, skok 120 mm |
Przednie hamulce | pojedyncza tarcza 310 mm, 2-tłoczkowy zacisk Nissin, ABS |
Tylne hamulce | pojedyncza tarcza 255 mm, 2-tłoczkowy zacisk Nissin, ABS |
Przyrządy Pakiet wielofunkcyjnych wskaźników na wyświetlaczu LCD: analogowy prędkościomierz, analogowy obrotomierz, wskaźnik zmiany biegu, poziom zużycia paliwa, ilość km między tankowaniami, wskaźnik dokonania serwisu, zegar, 2 x trasa, status kontroli trakcji, status przepustnicy, status podgrzewanych manetek (akcesoria) oraz tempomat. Te wszystkie funkcje dostępne dzięki przyciskowi przewijania umieszczonemu na kierownicy (akcesoria).
Szerokość kierownicy | 715 mm |
Wysokość bez lusterek | 1100 mm |
Wysokość siedzenia | 790 mm |
Rozstaw osi | 1450 mm |
Kąt pochylenia główki ramy | 25.5º |
Prześwit | 104 mm |
Masa bez płynów | 213 kg |
Pojemność zbiornika paliwa | 14,5 litrów |
Cena: | 42 900 zł |
Triumph Street Cup
To, co fani cafe racerów lubią najbardziej – w przystępnej formie. Nieco droższy od „podstawowego” modelu Bonneville T100, bazuje na tym samym silniku i podzespołach. Ale jego leżąca pozycja zachęca do nico ostrzejszej jazdy po krętych drogach. Producent zauważył tę zależność i wyposażył Street Cup w nieco bardziej sortowe opony Pirelli. „Łamana” kierownica dobrze lezy w rękach i nawet dość wysocy kierowcy poczują się na nim komfortowo, choć być może nie będą na nim już tak dobrze wyglądać. Na postoju mniejsze przednie koło sprawia wrażenie, jakby Street Cup prężył nieco przysiadł, zupełnie jakby prężył się do skoku. Zestaw przyrządów jest identyczny jak w Bonneville T100 i tak samo dezaktywować tutaj możemy tylko kontrolę trakcji. ABS pozostaje wciąż aktywny.
Dane techniczne i cena Triumph Street Cup
Rodzaj | chłodzony cieczą, SOHC, 8-zaworowy, 2-cylindrowy |
Pojemność | 900ccm |
Średnica cylindra/Skok tłoka | 84.6 / 80 |
Stopień sprężania | 10.55:1 |
Maksymalna moc | 55KM / 54 bhp (40.5 kW) @ 5,900 obr/min. |
Maksymalny moment obrotowy | 80Nm @ 3,230 rpm |
Układ zasilania | wielopunktowy sekwencyjny elektroniczny wtrysk paliwa |
Układ wydechowy | w systemie 2 w 2 z dwoma symetrycznymi tłumikami |
Układ napędowy | łańcuch (DID 520 VP2) |
Sprzęgło | mokre wielotarczowe |
Skrzynia biegów | 5-biegowa |
Rama | rama rurowa, stalowa, kołyskowa |
Wahacz | dwustronny, cylindrowy, stalowy |
Przednie koło | 32-szprychowe 18 x 2,75 cala |
Tylne koło | 32-szprychowe 17 x 4,25 cala |
Przednia opona | 100/90 R18 |
Tylna opona | 150/70 R17 |
Przednie zawieszenie | KYB 41 mm, skok 120 mm |
Tylne zawieszenie | podwójne amortyzatory KYB z regulowanym wstępnym napięciem sprężyny, skok 120 mm |
Przednie hamulce | pojedyncza tarcza 310 mm, 2-tłoczkowy zacisk Nissin, ABS |
Tylne hamulce | pojedyncza tarcza 255 mm, 2-tłoczkowy zacisk Nissin, ABS |
Przyrządy Pakiet wielofunkcyjnych wskaźników obejmuje: analogowy prędkościomierz i obrotomierz, wskaźnik aktywnego biegu, wskaźnik poziomu paliwa, ilość km między tankowaniami, wskaźnik dokonania przeglądu, zegar, 2x trasa, średnie i bieżące zużycie paliwa, status kontroli trakcji oraz podgrzewanych manetek - kontrolowane za pomocą przycisku przewijania na kierownicy.
Szerokość kierownicy | 740 mm |
Wysokość bez lusterek | 1105 mm |
Wysokość siedzenia | 780 mm |
Rozstaw osi | 1435 mm |
Kąt pochylenia główki ramy | 24.3º |
Prześwit | 98.7 mm |
Masa bez płynów | 200 kg |
Pojemność zbiornika paliwa | 12 litrów |
Cena: | 44 400 zł |
Triumph Street Scrambler
O ile i T100 i Street Cup mają swoich większych braci (T120 i Thruxton), o tyle Street Scrambler pozostaje samotny, jeśli chodzi o nostalgiczny off-road Triumpha. Utrzymany jest w jak najlepszym guście. Producent nie zapomniał o najmnniejse detale. Wiele elementów odróżnia go od „bazowego” T100. Zainstalowano to m.in. pojedynczy zegar, który lepiej oddaje scramblerowego ducha. Mimo tego nie pozbawiono go z żanej fukncji, jaką znajdziemy na pokładzie „dwuzegarowych” T100 i Street Cup. Jest nawet obrotomierz, co prawda cyfrowy wyświetlający tylko wartość, ale jest. Co więcej. W odróznieniu od pozostałej dwójki z rodziny ma odłączany ABS! Ta funkcja dostępna jest tylko w większym Thruxtonie. Własności terenowe Scramblera są właściwie iluzoryczne, choć nie będę zaprzeczał, że zachęca do wyzwań, a kiedy zjedzie się z drogi potrafi sobie poradzić całkiem nieźle. Oczywiście nie jest terenówką, ale niegłęboki rów melioracyjny przejedzie, a lekko kostkowa opona czasem nawet odepchnie się na mokrej trawie.
Dane techniczne i cena Triumph Street Scrambler
Rodzaj | chłodzony cieczą, SOHC, 8-zaworowy, z odstępem zapłonu 270° |
Pojemność | 900ccm |
Średnica cylindra/Skok tłoka | 84.6 mm / 80 mm |
Stopień sprężania | 10.55:1 |
Maksymalna moc | 55 KM (40.5 kW) / 5900 obr./min |
Maksymalny moment obrotowy | 80 Nm / 2850 obr./min |
Układ zasilania | wielopunktowy sekwencyjny elektroniczny wtrysk paliwa |
Układ wydechowy | w systemie 2 w 2, zakończone dwoma symetrycznymi tłumikami |
Układ napędowy | łańcuch |
Sprzęgło | wielotarczowe mokre |
Skrzynia biegów | 5-biegowa |
Rama | stalowa, rurowa, kołyskowa |
Wahacz | dwustonny, stalowy |
Przednie koło | 32-szprychowe- stalowe obręcze 19 x 2.5 cala |
Tylne koło | 32-szprychowe - stalowe obręcze 17 x 4.25 cala |
Przednia opona | 100/90 R19 |
Tylna opona | 150/70 R17 |
Przednie zawieszenie | KYB 41 mm, skok 120 mm |
Tylne zawieszenie | podwójne amortyzatory KYB z regulowanym wstępnym napięciem sprężyny, skok 120 mm |
Przednie hamulce | pojedyncza tarcza 310 mm, 2-tłoczkowy zacisk Nissin, ABS |
Tylne hamulce | pojedyncza tarcza 255 mm, 2-tłoczkowy zacisk Nissin, ABS |
Przyrządy | Pakiet wielofunkcyjnych wskaźników na wyświetlaczu LCD: analogowy prędkościomierz, obrotomierz, wskaźnik zmiany biegu, wskaźnik poziomu paliwa, ilość km między tankowaniami, wskaźnik dokonania przeglądu, zegar, 2x trasa, średnie i bieżące zużycie paliwa, wyświetlanie statusu kontroli trakcji, regulacja TMPS oraz podgrzewanych manetek za pomocą przycisku na kierownicy (opcja dostępna w asortymencie akcesoriów). |
Szerokość kierownicy | 831 mm |
Wysokość bez lusterek | 1120 mm |
Wysokość siedzenia | 790 mm |
Rozstaw osi | 1446 mm |
Kąt pochylenia główki ramy | 25.6º |
Prześwit | 109 mm |
Masa bez płynów | 206 kg |
Pojemność zbiornika paliwa | 12 litrów |
Cena | 44 900 zł |