Przetestowanie tej miłej gromadki na południu Hiszpanii to prawdziwa gratka. Polski importer marki Triumph właśnie tu postanowił zaprezentować swoje nowości. Trudno się temu dziwić. W Polsce pogoda wciąż niepewna, a na razie w Hiszpanii łatwiej i o nią, jak i o atrakcyjną scenografię.

Obszerniejsze testy poszczególnych motocykli napiszę zaraz po powrocie. Na razie kilka słów na gorąco poszczególnych modelach.

Triumph Bonneville T100

W ogóle nie dziwi zbieżność nazw z produkowanym jeszcze niedawno „powietrzniakiem”. Są podobne do siebie jota w jotę. I bardzo dobrze, bo ten klasyczny wygląd skradł serce niejednego motocyklisty. Pokusiłbym sie nawet o może dość odważne stwierdzenie, że wygląda lepiej niż T120. Bardziej subtelnie i stylowo. Na pokładzie sporo dodatków uprzyjemniających jazdę oraz ponoszących bezpieczeństwo. Pokrótce: T100 ma odłączaną kontrolę trakcji, niewyłączalny ABS i dość rozbudowany komputer. Wszystko skrupulatnie zamknięte w klasycznych zegarach. Na krętych drogach radzi sobie adekwatnie do wyglądu: dostojnie i dumnie. Ekscesy na nim nie są dobrze widziane, choć możliwe. Szybsza jazda także, choć potencjał 55 KM silnika może zaskoczyć niejednego sceptyka.

Triumph Bonneville T100 2017
Triumph Bonneville T100 2017

Dane techniczne i cena Triumph Bonneville T100 i T100 Black

Rodzaj chłodzony cieczą, SOHC, 8-zaworowy, 2-cylindrowy
Pojemność 900 ccm
Średnica cylindra/Skok tłoka 84.6 / 80 mm
Stopień sprężania 10.55:1
Maksymalna moc 55 KM (40,5 kW) / 5900 obr/min.
Maksymalny moment obrotowy 80 Nm / 3230 obr/min.
Układ zasilania wielopunktowy, sekwencyjny, elektroniczny wtrysk paliwa
Układ wydechowy w systemie 2 w 2 z dwoma symetrycznymi tłumikami
Układ napędowy łańcuch (DID 520 VP2)
Sprzęgło mokre wielotarczowe
Skrzynia biegów 5-biegowa
Rama rama stalowa, rurowa, kołyskowa
Wahacz wahacz dwustronny, cylindrowy, stalowy
Przednie koło 32-szprychowe 18 x 2,75 cala
Tylne koło 32-szprychowe 17 x 4,25 cala
Przednia opona 100/90-18
Tylna opona 150/70-R17
Przednie zawieszenie KYB 41 mm, skok 120 mm
Tylne zawieszenie podwójne amortyzatory KYB z regulowanym wstępnym napięciem sprężyny, skok 120 mm
Przednie hamulce pojedyncza tarcza 310 mm, 2-tłoczkowy zacisk Nissin, ABS
Tylne hamulce pojedyncza tarcza 255 mm, 2-tłoczkowy zacisk Nissin, ABS

Przyrządy Pakiet wielofunkcyjnych wskaźników na wyświetlaczu LCD: analogowy prędkościomierz, analogowy obrotomierz, wskaźnik zmiany biegu, poziom zużycia paliwa, ilość km między tankowaniami, wskaźnik dokonania serwisu, zegar, 2 x trasa, status kontroli trakcji, status przepustnicy, status podgrzewanych manetek (akcesoria) oraz tempomat. Te wszystkie funkcje dostępne dzięki przyciskowi przewijania umieszczonemu na kierownicy (akcesoria).

Triumph Bonneville T100 na drodze
Triumph Bonneville T100 na drodze
Szerokość kierownicy 715 mm
Wysokość bez lusterek 1100 mm
Wysokość siedzenia 790 mm
Rozstaw osi 1450 mm
Kąt pochylenia główki ramy 25.5º
Prześwit 104 mm
Masa bez płynów 213 kg
Pojemność zbiornika paliwa 14,5 litrów
Cena: 42 900 zł

Triumph Street Cup

To, co fani cafe racerów lubią najbardziej – w przystępnej formie. Nieco droższy od „podstawowego” modelu Bonneville T100, bazuje na tym samym silniku i podzespołach. Ale jego leżąca pozycja zachęca do nico ostrzejszej jazdy po krętych drogach. Producent zauważył tę zależność i wyposażył Street Cup w nieco bardziej sortowe opony Pirelli. „Łamana” kierownica dobrze lezy w rękach i nawet dość wysocy kierowcy poczują się na nim komfortowo, choć być może nie będą na nim już tak dobrze wyglądać. Na postoju mniejsze przednie koło sprawia wrażenie, jakby Street Cup prężył nieco przysiadł, zupełnie jakby prężył się do skoku. Zestaw przyrządów jest identyczny jak w Bonneville T100 i tak samo dezaktywować tutaj możemy tylko kontrolę trakcji. ABS pozostaje wciąż aktywny.

Triumph Street Cup 2017
Triumph Street Cup 2017

Dane techniczne i cena Triumph Street Cup

Rodzaj chłodzony cieczą, SOHC, 8-zaworowy, 2-cylindrowy
Pojemność 900ccm
Średnica cylindra/Skok tłoka 84.6 / 80
Stopień sprężania 10.55:1
Maksymalna moc 55KM / 54 bhp (40.5 kW) @ 5,900 obr/min.
Maksymalny moment obrotowy 80Nm @ 3,230 rpm
Układ zasilania wielopunktowy sekwencyjny elektroniczny wtrysk paliwa
Układ wydechowy w systemie 2 w 2 z dwoma symetrycznymi tłumikami
Układ napędowy łańcuch (DID 520 VP2)
Sprzęgło mokre wielotarczowe
Skrzynia biegów 5-biegowa
Rama rama rurowa, stalowa, kołyskowa
Wahacz dwustronny, cylindrowy, stalowy
Przednie koło 32-szprychowe 18 x 2,75 cala
Tylne koło 32-szprychowe 17 x 4,25 cala
Przednia opona 100/90 R18
Tylna opona 150/70 R17
Przednie zawieszenie KYB 41 mm, skok 120 mm
Tylne zawieszenie podwójne amortyzatory KYB z regulowanym wstępnym napięciem sprężyny, skok 120 mm
Przednie hamulce pojedyncza tarcza 310 mm, 2-tłoczkowy zacisk Nissin, ABS
Tylne hamulce pojedyncza tarcza 255 mm, 2-tłoczkowy zacisk Nissin, ABS

Przyrządy Pakiet wielofunkcyjnych wskaźników obejmuje: analogowy prędkościomierz i obrotomierz, wskaźnik aktywnego biegu, wskaźnik poziomu paliwa, ilość km między tankowaniami, wskaźnik dokonania przeglądu, zegar, 2x trasa, średnie i bieżące zużycie paliwa, status kontroli trakcji oraz podgrzewanych manetek - kontrolowane za pomocą przycisku przewijania na kierownicy.

Triumph Street Cup 2017
Triumph Street Cup 2017
Szerokość kierownicy 740 mm
Wysokość bez lusterek 1105 mm
Wysokość siedzenia 780 mm
Rozstaw osi 1435 mm
Kąt pochylenia główki ramy 24.3º
Prześwit 98.7 mm
Masa bez płynów 200 kg
Pojemność zbiornika paliwa 12 litrów
Cena: 44 400 zł

Triumph Street Scrambler

O ile i T100 i Street Cup mają swoich większych braci (T120 i Thruxton), o tyle Street Scrambler pozostaje samotny, jeśli chodzi o nostalgiczny off-road Triumpha. Utrzymany jest w jak najlepszym guście. Producent nie zapomniał o najmnniejse detale. Wiele elementów odróżnia go od „bazowego” T100. Zainstalowano to m.in. pojedynczy zegar, który lepiej oddaje scramblerowego ducha. Mimo tego nie pozbawiono go z żanej fukncji, jaką znajdziemy na pokładzie „dwuzegarowych” T100 i Street Cup. Jest nawet obrotomierz, co prawda cyfrowy wyświetlający tylko wartość, ale jest. Co więcej. W odróznieniu od pozostałej dwójki z rodziny ma odłączany ABS! Ta funkcja dostępna jest tylko w większym Thruxtonie. Własności terenowe Scramblera są właściwie iluzoryczne, choć nie będę zaprzeczał, że zachęca do wyzwań, a kiedy zjedzie się z drogi potrafi sobie poradzić całkiem nieźle. Oczywiście nie jest terenówką, ale niegłęboki rów melioracyjny przejedzie, a lekko kostkowa opona czasem nawet odepchnie się na mokrej trawie.

Triumph Street Scrambler 2017
Triumph Street Scrambler 2017

Dane techniczne i cena Triumph Street Scrambler

Rodzaj chłodzony cieczą, SOHC, 8-zaworowy, z odstępem zapłonu 270°
Pojemność 900ccm
Średnica cylindra/Skok tłoka 84.6 mm / 80 mm
Stopień sprężania 10.55:1
Maksymalna moc 55 KM (40.5 kW) / 5900 obr./min
Maksymalny moment obrotowy 80 Nm / 2850 obr./min
Układ zasilania wielopunktowy sekwencyjny elektroniczny wtrysk paliwa
Układ wydechowy w systemie 2 w 2, zakończone dwoma symetrycznymi tłumikami
Układ napędowy łańcuch
Sprzęgło wielotarczowe mokre
Skrzynia biegów 5-biegowa
Rama stalowa, rurowa, kołyskowa
Wahacz dwustonny, stalowy
Przednie koło 32-szprychowe- stalowe obręcze 19 x 2.5 cala
Tylne koło 32-szprychowe - stalowe obręcze 17 x 4.25 cala
Przednia opona 100/90 R19
Tylna opona 150/70 R17
Przednie zawieszenie KYB 41 mm, skok 120 mm
Tylne zawieszenie podwójne amortyzatory KYB z regulowanym wstępnym napięciem sprężyny, skok 120 mm
Przednie hamulce pojedyncza tarcza 310 mm, 2-tłoczkowy zacisk Nissin, ABS
Tylne hamulce pojedyncza tarcza 255 mm, 2-tłoczkowy zacisk Nissin, ABS
Przyrządy Pakiet wielofunkcyjnych wskaźników na wyświetlaczu LCD: analogowy prędkościomierz, obrotomierz, wskaźnik zmiany biegu, wskaźnik poziomu paliwa, ilość km między tankowaniami, wskaźnik dokonania przeglądu, zegar, 2x trasa, średnie i bieżące zużycie paliwa, wyświetlanie statusu kontroli trakcji, regulacja TMPS oraz podgrzewanych manetek za pomocą przycisku na kierownicy (opcja dostępna w asortymencie akcesoriów).
Szerokość kierownicy 831 mm
Wysokość bez lusterek 1120 mm
Wysokość siedzenia 790 mm
Rozstaw osi 1446 mm
Kąt pochylenia główki ramy 25.6º
Prześwit 109 mm
Masa bez płynów 206 kg
Pojemność zbiornika paliwa 12 litrów
Cena 44 900 zł
Triumph Street Scrambler na gumie
Triumph Street Scrambler na gumie