Kiedy kilka lat temu wprowadzano możliwość jazdy na motocyklach klasy 125 ccm przez posiadaczy prawa jazdy kat. B ze stażem dłuższym niż 3 lata, wielu wieszczyło zwielokrotnienie obrotów branży pogrzebowej. Na szczęście tak się nie stało i jak pokazują statystyki, polski kierowca okazuje się nie tylko rozsądny, lecz także odpowiedzialny. Zresztą wielu użytkowników „125-ek” wykonało kolejny krok i po zrobieniu prawa jazdy kategorii A przesiadło się na większe maszyny.
A właśnie motocykle z naszego zestawienia są dobrym przykładem na przetarcie się przed jednośladami z prawdziwego zdarzenia, dysponującymi już wyraźnie większą mocą. Owszem, nie są tanie, ale niektóre z nich potrafią się rozpędzić nawet do 120 km/h i – jak na klasę 125 ccm – zapewniają dobre przyspieszenie oraz dynamikę. Wybór jest naprawdę duży. Oto 10 najlepszych propozycji!
Galeria zdjęć Aprilia RS125 1/10 Źródło: Auto Świat / Producenci
Aprilia RS125 – cena: 22 900 zł
Nie ma to jak zacząć z wysokiego C. RS125 to rasowa maszyna, choć ma niewielki silnik. Niemniej dzięki swojemu potencjałowi i aerodynamice potrafi rozpędzić ten ważący 144 kg pojazd do niebagatelnej – jak na tę klasę pojemnościową – prędkości 120 km/h! Ta sztuka udaje się tylko jej największej konkurentce – Yamasze YZF-125R. Mimo klasy pojemnościowo-mocowej pozwalającej jeździć tym sprzętem z prawem jazdy kat. B nie wolno lekceważyć sportowej Aprilii, bo może okazać się bardzo udanym preludium do kontaktu z mocniejszymi maszynami.
Aprilia Tuono 125 2/10 Źródło: Auto Świat / Producenci
Aprilia Tuono 125 – cena: 22 900 zł
Ta ciekawa maszyna została zbudowana na bazie mocarnego RS125, a powstała przez odjęcie bocznych paneli owiewki, „odchudzenie” górnej obudowy aerodynamicznej i dołożenie klasycznej kierownicy. To sprawia, że pozycja na tym motocyklu jest nieco bardziej wyprostowana i odprężona. Wygoda skutkuje obniżeniem nieco prędkości maksymalnej, choć i tak pozostaje imponująca. To 110 km/h. Tuono jest też zdecydowanie bardziej komfortowym pojazdem dla wszystkich jeżdżących w dwie osoby, gdyż siodło, zwłaszcza w części pasażerskiej, jest o wiele wygodniejsze niż w RS125.
Honda CB125R 3/10 Źródło: Auto Świat / Producenci
Honda CB125R – cena: 19 999 zł
Tegoroczna nowość Hondy wygląda bardzo agresywnie i nowocześnie. Reflektor wykonany w technologii LED, czy też ciekłokrystaliczny panel wskaźników aspirują do klasy wyższej. Na pokładzie oczywiście znajdziecie też takie rozwiązania, jak ABS czy silnik wyposażony w czterozaworową głowicę. Honda osiąga 15 KM i bez problemu rozpędza się do 105 km/h.
Kawasaki Ninja 125 4/10 Źródło: Auto Świat / Producenci
Kawasaki Ninja 125 – cena: 19 900 zł
Kawasaki przez wiele lat zaniedbywało tę kategorię pojemnościową, ale na szczęście
w ostatnim czasie zaczęło nadrabiać zaległości i cieszy fakt, że robi to w swoim stylu. Ninja 125 to najmniejszy przedstawiciel sportowych maszyn Kawasaki. Silnik generuje moc 11 kW i pozwala rozpędzić się zielonym do prędkości 113 km/h.
Kawasaki Z125 5/10 Źródło: Auto Świat / Producenci
Kawasaki Z125 – cena: 21 600 zł
Na bazie małego Ninja powstała maszyna, która może okazać się jeszcze skuteczniejszym wojownikiem w miejskiej dżungli. Bardziej odprężona pozycja pozwala na baczniejszą obserwację drogi. Kawasaki deklaruje też tę samą, co w przypadku Ninja 125, prędkość maksymalną 113 km/h. Układ hamulcowy tego pojazdu wyposażono w dwie tarcze, po jednej przy każdym z kół, i w system ABS.
KTM RC125 6/10 Źródło: Auto Świat / Producenci
KTM RC125 – cena: 4728 euro
W ostatnich latach KTM przebojem z off-roadu wkracza w strefę motocykli drogowych, rozpychając się łokciami we wszystkich klasach GP. Nie dziwi więc, że w ofercie znajdziemy maszyny tej kategorii. RC 125 ma silnik, który generuje moc 11 kW – pozwala to rozpędzić ten ważący 155 kg motocykl do prędkości 114 km/h. Tym jednośladem nie tylko sprawnie będziecie poruszać się po drogach, lecz także możecie skosztować prawdziwej wyścigowej jazdy. Wystarczy udać się na tor, np. kartingowy, aby w pełni poznać potencjał tej maszyny i skosztować sportowej jazdy.
KTM 125 Duke 7/10 Źródło: Auto Świat / Producenci
KTM 125 Duke – cena: 22 400 zł
KTM-owski książę w wydaniu 125? Dlaczego nie! Ten pojazd jest bardzo dobrze wykonany, a swoim wyposażeniem może zawstydzić niejeden motocykl klasy wyższej. Jednym z ciekawych zastosowanych w nim rozwiązań jest podświetlenie instrumentów na kierownicy. Wygląda to niezwykle ekskluzywnie i dostępne jest tylko w nielicznych maszynach marek premium. Do tego ten zawadiacki wygląd i niezłe osiągi. Mały Duke może gnać nawet 114 km/h.
Suzuki GSX-S 125 8/10 Źródło: Auto Świat / Producenci
Suzuki GSX-S 125 – cena: 16 900 zł
Bazujący na sportowym podwoziu modelu GSX-R125 GSX-S oferuje swoim użytkownikom sporo wrażeń. Mocny, bo 15-konny silnik rozpędza tego niewielkiego nakeda do 107 km/h. Młodzi adepci zapewne docenią możliwość obcowania z klasyczną skrzynią biegów, wyposażoną w aż 6 przełożeń. Nie bez znaczenia dla nich będą też zawadiacki wygląd i dość rozsądna cena jak na renomowaną japońską markę.
Yamaha YZF-R125 9/10 Źródło: Auto Świat / Producenci
Yamaha YZF-R125 – cena: 22 900 zł
Bardzo często motocykle o wyglądzie sportowca z silniczkiem 125 ccm mogą budzić uśmiech politowania, ale na pewno nie Yamaha YZF-R125. Ten motocykl jest pełnoprawnym członkiem legendarnej dziś linii „R” tego japońskiego producenta. Ta „125-ka” ma sportowe geny i takież same aspiracje silnika. Jego potencjał pozwala rozpędzić motocykl do prędkości nawet ponad 120 km/h, co nie jest wcale regułą w tej kategorii pojazdów.
Yamaha MT-125 10/10 Źródło: Auto Świat / Producenci
Yamaha MT-125 – cena: 21 900 zł
To sprzęt najwyższej próby zarezerwowany dla wymagających kierowców. Charakteryzują go wysoka jakość wykonania i osiągi. Kierowca ma do dyspozycji rozbudowany ciekłokrystaliczny wyświetlacz niczym w wyczynowym motocyklu. Mimo niewielkiej pojemności silnika najmniejsze MT oddaje ducha „Dark Side of Japan”. Agresywny design podkreśla osiągi tego motocykla, który może jechać ponad 110 km/h.