W tekście i na zdjęciach umieszczono linki reklamowe naszego partnera
Nowy Hyundai Santa Fe — futurystyczny design
Tego modelu nie sposób pomylić z żadnym innym autem. Piąta generacja Santa Fe ma wyrazistą, masywną sylwetkę przyozdobioną wieloma nietuzinkowymi detalami. Z przodu uwagę zwracają światła w kształcie litery "H", która symbolizuje koreańską markę. Ten sam motyw zastosowano w tylnych lampach, które znajdują się poniżej wielkiej klapy bagażnika. To duży SUV o długości 4,83 m, więc nawet 20-calowe obręcze kół, które skrywają uwypuklone nadkola, nie są na wyrost.
Nowy Hyundai Santa Fe — duża przestrzeń do wykorzystania
Nowoczesny jest także kokpit z panoramicznym, zakrzywiony ekranem łączącym zestaw wskaźników i dotykowy ekran multimediów. Pozostawiono jednocześnie przyciski i pokrętła do obsługi ważnych funkcji. Ponadto przewidziano miejsce na dwa smartfony z bezprzewodowymi ładowarkami. Rozstaw osi przekraczający 2,81 m zapewnia pojemne wnętrze, które można skonfigurować na różne sposoby. Standardowo jest 5-miejscowe, a maksymalnie 7-miejscowe. Luksusowa odmiana Calligraphy ma 6 oddzielnych siedzeń.
Nowy Hyundai Santa Fe — zelektryfikowane napędy
Nowy Santa Fe oferowany jest z dwiema wersjami silnikowymi do wyboru, bazującymi na benzynowym 1.6 T-GDI i współpracującymi z 6-stopniowym automatem. Pierwsza to pełna hybryda (HEV) o łącznej mocy 215 KM, która może być napędzana na przednie lub na cztery koła. Druga wersja to 253-konna hybryda typu plug-in (PHEV) z mocniejszym elektrykiem i większym akumulatorem (13,8 kWh), który umożliwia bezemisyjną jazda na dystansie do 65 km. W drugim przypadku napęd AWD jest seryjny. Prześwit SUV-a wynosi prawie 18 cm, więc bez obaw można nim będzie zjechać z asfaltu.