Nowa Alfa Romeo chce konkurować z luksusowymi samochodami klasy średniej takich marek jak m.in. Audi, BMW i Cadillac. Na pierwszym oficjalnym zdjęciu logo marki częściowo zakrywa lekko zamazany samochód. Nadal producent ukrywa ostateczne kształty pojazdu, które poznamy dopiero w chwili premiery.

Nowy model znany dotychczas pod oznaczeniem Typo 949 (według niektórych źródeł 952) wykorzystuje komponenty z Maserati Ghibli i ma napęd tylnych kół. Do napędu przewidziano cztero- i sześciocylindrowe jednostki napędowe.

Pierwsza prezentacja nowego modelu odbędzie się na światowej wystawie Expo w Mediolanie w dniu 105 rocznicy powstania marki. Z nieoficjalnych informacji wynika, iż pokazana zostanie tylko wersja topowa Quadrifogilo Verde, a inne wersje poznamy dopiero w połowie września podczas IAA 2015 we Frankfurcie nad Menem.

Pierwsze egzemplarze nowego samochodu Alfa Romeo Giulia (chociaż producent wciąż ostatecznej nazwy nie potwierdził) trafią do użytkowników jeszcze rpzed końcem 2015 r.

Nowa Alfa klasy średniej jest długo oczekiwanym modelem w palecie włoskiego producenta. Pierwotnie auto to miało mieć premierę w 2011 r., gdy zakończono produkcję poprzednika modelu 159. Od tego momentu zmieniła się koncepcja przedniego na tylny napęd, zmodyfikowano design, z ktorego nie był zadowolony szef koncernu FCA Sergio Marchionne.