Audi A4 aktualnej generacji na rynku jest od 2015 r. Cztery lata to wystarczający okres, by samochód doczekał się modernizacji. Zmiany nie są rewolucyjne, ale istotne. Unowocześniono technikę oraz poprawiono stylistykę nadwozia tego modelu.

Model po odnowieniu najłatwiej rozpoznać z przodu, dzięki poszerzonej, a jednocześnie obniżonej atrapie chłodnicy. Taki zabieg spowodował, że pojazd sprawia wrażenie szerszego i niższego, a to z kolei powoduje że A4 prezentuje się dynamiczniej. Z boku pojazdu (na wysokości bagażnika) pojawiło się przetłoczenie w formie linii, która nadaje autu optycznej smukłości. Ponadto A4 w standardzie otrzyma diodowe reflektory, a do wyboru będzie 12 barw lakieru, w tym nowy kolor – szary Terra.

Audi A4 – sedan, kombi i allroad quattro

Podobnie jak poprzednik, auto będzie dostępne jako sedan lub kombi oraz w wersji allroad quattro. W tej ostatniej postaci A4 ma o 35 mm powiększony prześwit, a ponadto wyróżnia się osłonami podwozia, czarnymi plastikowymi nakładkami na nadkolach oraz innym wzorem atrapy chłodnicy. Allroad ma jeszcze większy rozstaw kół – o 6 mm z przodu i o 11 mm z tyłu. Podobnie jak w zwykłym kombi bagażnik uterenowionej odmiany ma pojemność 495-1495 l.

Audi A4 po modernizacji będzie miało wnętrze wykończone nowymi wzorami tapicerek, a ponadto pojawiły się inne kolory materiałów wykończeniowych. Z kolei do obsługi urządzeń pokładowych przewidziano nowy system MMI, który obsługiwany jest w podobny sposób jak smartfon.

Audi A4 - zawsze jeździsz na zielonym

Na pokładzie samochodu nie zabraknie asystentów jazdy poprawiających bezpieczeństwo i komfort podróżowania. Nowością jest informacja o sygnalizacji świetlnej. Pojazd za pomocą serwera otrzymuje informację, dzięki której kierowca może tak dostosować prędkość jazdy, by zawsze trafiać na zieloną fazę. Aby tak się stało, wystarczy stosować się do zalecanej prędkości wyświetlanej na desce rozdzielczej.

Na razie mieliśmy okazję sprawdzenia Audi A4 wyłącznie podczas statycznej prezentacji. Jednak to wystarczyło, żeby przekonać się, że auto ma bardzo wygodne fotele, a prowadzący każdego wzrostu powinien bez trudu znaleźć wygodną pozycję za kierownicą. Pasażerowie tylnego rzędu siedzeń także nie powinni czuć się pokrzywdzeni. Nie tylko dlatego, że wyprofilowanie kanapy pozwala ze spokojem myśleć o dalekich podróżach, lecz także dlatego, że wygospodarowano tu całkiem dużo miejsca na nogi oraz nad głowami.

Audi A4 – na początek 6 silników

Podczas debiutu rynkowego zmodernizowane A4 będzie oferowane z jednostkami napędowymi (diesle i benzyniaki) o mocy od 150 KM do 347 KM. Najmocniejszy z silników to diesel, który ma występować w modelu S4 (sedan i kombi). Dzięki 347 KM oraz 700 Nm auto osiąga „setkę” po 4,8 s, a maksymalnie może jechać 250 km/h. Jest to "miękka hybryda", w której zastosowano 48-woltowy alternator-rozrusznik. Elektryczne wspomaganie wysokoprężnej jednostki sprawia, że (jak obiecuje producent) w realnych warunkach na każde 100 km można zaoszczędzić 0,4 l paliwa.

Wszystkie jednostki, z wyjątkiem bazowego 150-konnego benzyniaka, seryjnie mają współpracować z automatycznymi skrzyniami biegów. W przypadku wersji S4 standardem jest 8-stopniowy tiptronic oraz napęd quattro.

Klienci zainteresowani odnowionym Audi A4 muszą jeszcze uzbroić się w cierpliwość, bowiem samochód do sprzedaży w Europie trafi jesienią tego roku.

Audi A4 – nasza opinia

Tylko wprawne oko dostrzeże zmiany w stylistyce A4. Jednak te drobiazgi decydują o tym, że auto prezentuje się bardziej młodzieżowo oraz sportowo. Powody do zadowolenia daje także nowoczesna technika oraz wnętrze, które zapewnia wystarczającą ilość miejsca w obu rzędach siedzeń. Dla osób preferujących dynamiczny styl przewidziano wersję S4, a rodziny zdecydują się z pewnością na kombi.