Model e-tron Sportback perfekcyjnie wpisuje się w modę na SUV-y o sportowym wizerunku. Jednocześnie jest modelem, zgodnym z trendem na samochody z napędem elektrycznym.
Nadwozie o długości 4901 mm, szerokości 1935 mm i wysokości 1616 mm ma dach, który mocno obniża się w tylnej części i płynnie przechodzi w słupki. W tylnej części pojazdu znalazł się dyfuzor, który skutecznie podkreśla brak rur wydechowych. Z przodu charakterystycznym elementem jest typowa dla Audi ośmiokątna atrapa chłodnicy.
Audi e-tron Sportback jest oferowany w jednym z 13 kolorów nadwozia, przy czym nowy niebieski lakier Plasma metalik jest zarezerwowany dla tej odmiany nadwoziowej. Niezależnie od wersji wyposażeniowej logo na osłonie gniazda ładującego pomalowano na kolor pomarańczowy. Na życzenie taką samą barwę mogą mieć również zaciski hamulcowe. Offroadowy charakter pojazdu mają podkreślać czarne, matowe krawędzie nadkoli oraz progi.
Audi e-tron Sportback w wersji Advanced ma elementy nadwozia utrzymane w kolorze szarym lub w barwie pojazdu. Z kolei osłona podwozia oraz dyfuzor są pomalowane srebrnym matowym lakierem.
Audi e-tron Sportback – różne wersje wyposażeniowe
W ofercie doczekamy się jeszcze odmiany S line. W jej standardzie znalazły się 20-calowe koła oraz pneumatyczne zawieszenie. Auto ma na bokach specjalne kurtyny poprawiające jego aerodynamikę. W stosunku do bazowego modelu e-tron w specyfikacji S line ma brzegi nadkoli, zderzaki i lusterka polakierowane w kolorze pojazdu.
Bazową wersją samochodu jest 50 quattro o mocy 312 KM i momencie obrotowym o wartości 540 Nm. W tej postaci samochód osiąga setkę po 6,8 s, a prędkość maksymalna wynosi 190 km/h. Przy akumulatorach naładowanych na 100 proc. zasięg pojazdu wynosi 347 km.
Audi e-tron Sportback 55 quattro ma dwa silniki elektryczne – po jednym przy każdej osi. W większości sytuacji auto wykorzystuje do napędu tylny silnik, a tylko gdy potrzeba więcej mocy aktywuje się przedni. Łącznie generują one 360 KM oraz 561 Nm. Dzięki temu auto rozpędza się do setki w 6,6 s, a ograniczona elektronicznie prędkość wynosi 200 km/h. Po wybraniu trybu jazdy S włącza się funkcja boost, a wówczas przez 8 sekund kierowca ma do dyspozycji 408 KM oraz 664 Nm. Dzięki temu 100 km/h udaje się osiągnąć już po 5,7 s. Zasięg wersji 55 quattro wynosi maksymalnie do 448 km.
Audi e-tron Sportback – przestronnie i z dużym bagażnikiem
Audi e-tron Sportback ma rozstaw osi wynoszący 2928 mm, a dzięki temu udało się wygospodarować dużo przestrzeni na nogi dla pasażerów obu rzędów siedzeń. Problem może być tylko z ilością miejsca nad głowami pasażerów siedzących z tyłu – to wina mocno obniżającego się dachu. Kierowca ma do dyspozycji dwa bagażniki o łącznej pojemności 615 l. Przy czym jeden z tych kufrów zlokalizowano z przodu pod maską i mieści 60 litrów. Można w nim schować zestaw narzędzi oraz kabel do ładowania. Tylną część ładunkową można powiększyć po złożeniu kanapy, a wówczas jej pojemność wynosi 1615 litrów.
Wnętrze każdego Audi e-trona Sportbacka wykończono materiałami wysokiej jakości, a wskaźniki wyświetlane są na wirtualnym kokpicie. Środkową część deski rozdzielczej tworzą dwa dotykowe ekrany umieszczone jeden pod drugim. Górny ma przekątną 12,6 cala, a dolny – 8,6 cala.
Oprócz bazowej wersji wyposażeniowej wnętrze może być również wyposażone ze specyfikacją Design Selection lub S line. Kierowca może również wybrać jeden z czterech rodzajów foteli – standardowe, sportowe, sportowe typu S lub zindywidualizowane wielokonturowe siedzenia z funkcją wentylacji oraz masażu.
Audi e-tron Sportback – na rynku wiosną 2020 roku
Audi e-tron Sportback jest produkowany w fabryce w Brukseli, a jego rynkowy debiut na europejskim rynku przewidziano na wiosnę 2020 roku. W chwili debiutu auto będzie dostępne w wersji edition one w niebieskim kolorze. Bazuje ona na wersji S line i ma dodatkowo: 21-calowe alufelgi, pomarańczowe zaciski hamulcowe, panoramiczny dach, a także wirtualne lusterka oraz elementy karoserii w kolorze aluminiowym. We wnętrzu można wybierać pomiędzy linią design selection uzupełnioną o indywidualne, konturowe fotele obite skórą lub S line ze sportowymi fotelami obitymi skórą. Ponadto w wyposażeniu znajdą się diodowe reflektory Matrix, pakiet asystentów jazdy oraz audio Bang & Olufsen Premium Sound System.