Obecna generacja Audi Q3 ma już 7-letni staż rynkowy, a w obecnych czasach to prawdziwa wieczność. Co więcej, pod względem konstrukcyjnym to też najstarszy model w palecie niemieckiego koncernu, więc zmiana generacyjna jest nie tylko oczekiwana, lecz także wskazana. Tym bardziej że w międzyczasie na rynku pojawiło się kilku młodszych i groźnych konkurentów, którzy skutecznie zaczęli odbierać klientów Audi.
Nowe Q3 jest już w ostatniej fazie testów i dzięki zdjęciom szpiegowskim udało nam się opracować komputerowe wizualizacje, zdradzające ostateczny wygląd wersji seryjnej. Jak widać, pod względem stylistyki nie należy oczekiwać rewolucji, ale akurat do takich łagodnych modyfikacji Audi zdążyło już nas przyzwyczaić. Największe zmiany obejmą przód nadwozia z wyraźnie powiększonym grillem i ledowymi reflektorami, kształtem nawiązującymi do rozwiązań z najnowszych modeli A5 i A8. Z kolei diodowe tylne lampy z układem w kształcie bumerangu przypominają światła luksusowego konceptu Q8.
Audi Q3 - nowa platforma MQB
To kolejny model w Grupie VW zaprojektowany na modularnej platformie MQB. Będzie mieć zbliżone rozmiary do obecnej generacji crossovera, choć przybędzie mu około 6 cm długości i 5 cm szerokości nadwozia. O 5 cm zwiększy się także rozstaw osi. Zastosowanie platformy MQB wpłynie ponadto na obniżenie masy średnio o około 50 kg oraz poprawę przestronności.
Zupełnie nowy wygląd zyska natomiast wnętrze z deską rozdzielczą inspirowaną stylistyką z większego SUV-a Q5. W wyposażeniu pojawią się m.in. wirtualny kokpit i wyświetlacz head-up, a także odświeżony system multimedialny.
Jeśli chodzi o ofertę jednostek napędowych, to można oczekiwać palety zbliżonej do najnowszego VW Tiguana, w tym tubodoładowanych benzyniaków 1.4 i 2.0 TSI oraz diesli 2.0 TDI, zarówno w odmianach z napędem na przód, jak i quattro. Nie zabraknie oczywiście sportowej wersji RS Q3, która dostanie pięciocylindrowy motor 2.5 o mocy 400 KM. Nowością w ofercie mają być warianty hybrydowe plug-in, a także odmiana całkowicie elektryczna, oparta na zmodyfikowanych rozwiązaniach znanych z obecnego e-Golfa, która będzie mogła po pełnym naładowaniu akumulatorów przejechać nawet 300 km.
Nowe Audi Q3 - naszym zdaniem
Wreszcie będzie nowe Q3 i choć stylistycznie można by posądzać Audi jedynie o gruntowny face lifting modelu, to pod względem technologicznym będziemy mieli do czynienia z zupełnie nową jakością. Interesująco zapowiada się zelektryfikowana paleta niemieckiego crossovera, choć przyznam, że z największą niecierpliwością czekam na rasowe RS Q3.