• W Rosji za podstawową wersję Duster Adventure z silnikiem benzynowym 1.6 l trzeba zapłacić równowartość ok 66 000 zł
  • Najdroższy Duster po doposażeniu w większość dodatków kosztuje ponad 1 800 000 rubli, czyli ponad 106 000 zł
  • W rosyjskich salonach Renault do wyboru są silniki benzynowe 1.6 l oraz 2.0 l oraz diesel 1.5 dCi.

Oto wymowne hasło jakiego Renault używa do reklamy nowej wersji popularnego modelu Duster – „On widzi cel - nie widzi przeszkód”. Tak Francuzi zachwalają specjalną, limitowaną wersję samochodu (starszej generacji), który stał się jednym z najpopularniejszych produktów Dacii. Na rynek trafia właśnie Renault Duster Adventure.

Oczywiście zasadne jest pytanie – dlaczego akurat Renault? Francuzi uznali, że nie wszędzie będzie dostępna Dacia. Dobrym przykładem jest Rosja, gdzie produkty kojarzone z rumuńską firmą sprzedawane są nie tylko pod logo Renault, ale także Łady. W Rosji Dacia Logan znana jest jako Łada Largus. Inne hity Dacii takie jak Sandero czy Logan są zaś sprzedawane pod marką Renault. Nie inaczej jest z Dusterem.

Duster w limitowanej wersji Adventure to dość bogato wyposażony samochód, który ma się wyróżniać na tle pozostałych wersji. Zadbano o specjalny kolor lakieru (ciemnoszary metalik), nowy wzór 16 calowych felg, dodatkowe listy ochronne, chromowane dodatki i zaawansowany system multimedialny Radio Connect wraz z aplikacją do smartfona. Co ciekawe poskąpiono na takich dodatkach jak czujniki monitorowania ciśnienia w oponach czy ESP. Za to lista opcjonalnych akcesoriów imponuje. Wśród najciekawszych dodatków jest modem do internetu, zestaw kina samochodowego dla podróżujących z tyłu oraz komplet nagłośnienia premium firmowany przez renomowaną francuską firmę Focal.

Bez niespodzianek pod maską. Renault Duster Adventure jest oferowany z kilkoma silnikami, które znamy z innych wersji. Nabywcy mają do wyboru diesla 1.5 dCi oraz benzynowe 1.6 l oraz 2.0 l. Cena wyjściowa – ponad milion rubli za odmianę 1.6 l. Najdroższa jest wersja z benzynowym silnikiem 2.0 l i automatyczną skrzynią biegów. Do zapłaty co najmniej 1 122 990 rubli (ponad 66 000 zł) nie licząc dopłaty do lakieru. Po uwzględnieniu większości opcji cenę łatwo podnieść do ponad 1 800 000 rubli co oznacza wydatek ponad 106 tysięcy złotych.