- AC Schnitzer sprawdzał efekty swoich modyfikacji przy większych prędkościach. Pomiary siły docisku prowadzono przy 200 km/h
- Firma tuningowa przekonuje, że wszystkie modyfikacje objęte są stosowną gwarancją. Na wzmocnione M3 udzielana jest 4-letnia gwarancja
- Pierwsza generacja BMW M3 miała 195 KM. Obecna po modyfikacjach jest już blisko granicy 600 KM
Już zwyczajne BMW M3 Competition to nie byle co. W końcu generuje aż 510 KM mocy i 650 Nm momentu obrotowego. To dużo, dużo więcej niż w pierwszym M3, które trafiło na rynek w połowie lat 80. Wówczas wydawało się, że 195 KM to już naprawdę sporo jak na niedużego sedana.
Lata płyną, BMW M3 przybiera na masie i zyskuje coraz więcej koni mechanicznych. W wydaniu AC Schnitzer oznacza to imponujący wynik: 590 KM i 750 Nm. A to wszystko z czteroletnią opieką gwarancyjną i stosowną homologacją. Podrasowane M3 ma sprawdzić się nie tylko na torze, ale i na zwykłej drodze publicznej.
Trzeba przyznać, że trudno przeoczyć M3 spod ręki niemieckiego tunera. Nowe M3 aż kipi mocą i agresją, by przekonać wielu mistrzów lewego pasa do ustąpienia miejsca choćby na chwilę. Nie licząc tego, co pojawi się nam się przez chwilę w lusterku wstecznym (pakiet stylistyczny i aerodynamiczny dla przedniej części, by zwiększyć docisk przy 200 km/h o 40 kg), nowe M3 będziemy częściej podziwiać spoglądając na imponujący tył.
Dwa spojlery (dachowy i skrzydło Carbon Racing na klapie) nie są przejawem fantazji projektantów. Pełnią ważną rolę – zwiększają siłę docisku aż o 70 kg. Taki przynajmniej wynik uzyskano podczas pomiarów z prędkością 200 km/h. Podobnie jest z imponującymi wydechami Carbon Sport. To nie tylko stylistyczny akcent, ale także mocny sportowy dźwięk i lepszy przepływ spalin. Naturalnie o emisji ani słowa.
AC Schnitzer chętnie za to wspomina o innych zmianach mechanicznych. Do wyboru obniżone o 15-20 mm zawieszenie ze standardowymi sprężynami z tyłu) lub opcjonalne regulowane Coilover RS. Tuner przekonuje, że zachowano rozsądny kompromis pomiędzy jazdą jak po szynach w chwili przypływu emocji a komfortowym podróżowaniem na co dzień. W opcji także kute felgi 20 calowe z oponami 285/30 R20 z przodu i 295/30 R20 z tyłu.
Seryjne wnętrze BMW M3 również doczekało się modyfikacji. Stąd na liście znalazła się nowa sportowa kierownica pokryta częściowo skórą nappa oraz Alcantarą (z czarnym krzyżykowym ściegiem) oraz logo AC Schnitzer, by ułatwić orientację co do aktualnej pozycji. Do tego obowiązkowe aluminiowe manetki zmiany biegów (większe od standardowych) oraz nakładki na pedały i podnóżek. Tyle i aż tyle? AC Schnitzer zastrzega, że projekt jest prawie gotowy.