BMW pokazało ten model po raz pierwszy w Paryżu. Był to hybrydowy BMW Active Tourer Concept. Samochód ten mierzy 4353 mm długości, 1834 mm szerokości oraz 1560 mm wysokości. Wymiary te są bardzo zbliżone do Mercedesa Klasy B, podczas gdy duży rozstaw osi 2670 mm pozwoli na zapewnienie pasażerom przestronnego, komfortowego wnętrza.

Do wykończenia przestrzeni w środku wykorzystano jasną skórę połączoną z czarnymi akcentami i przyjemnym pomarańczowym podświetleniem.

Foto: Onet
Dla porównania: tak wygląda główny rywal - Mercedes Klasy B

Przednie koła pojazdu są napędzane 1,5-litrową jednostką twin turbo, natomiast elektryczny motor zasila tylną oś. Łączna moc napędu to 190 KM. CAT pokonuje barierę 100 km/h w czasie krótszym niż 8 sekund, natomiast prędkość maksymalna to 200 km/h. Producent szczyci się spalaniem niższym niż 2,5 l/100 km oraz emisją CO2 na poziomie 60 g/km. Maksymalny zasięg wyłącznie na elektrycznym napędzie umożliwia pokonanie dystansu 30 km. Litowo-jonowa bateria może być ładowana z każdego domowego gniazdka.

Kolejną odsłoną był BMW Active Tourer Outdoor Concept - samochód przeznaczony dla miłośników aktywnego wypoczynku.

Oprócz nowych, bardziej wytrzymałych materiałów użytych do wykończenia wnętrza i sprytnych uchwytów na dwa rowery w środku, stylistyka pozostała taka sama jak u poprzednika. Producent pokusił się jedynie o zmianę lakieru na bardziej wyrazisty pomarańcz.

Teraz BMW prowadzi testy wersji produkcyjnej, widocznej na zdjęciu powyżej. Od prototypu pokazanego w Paryżu różnią go detale. Model ma być dostępny w wersjach 5- oraz 7-osobowej, a napędzane będa koła przednie(!).

Wstępne informacje podaję, że pod maskę rzeczywiście trafi 3-cylindrowy silnik TwinPower Turbo o pojemności 1,5 litra i mocy od 122 do 224 KM. Jeśli chodzi o diesle, mają one mieć moc od 82 do 184 KM.

Oficjalna premiera nowego BMW Serii 2 Active Tourer ma się odbyć w marcu podczas salonu samochodowego w Genewie, skąd redakcje OnetMoto przeprowadzi obszerną relację.