Tworząc X6, BMW dopasowało model do rodziny X. Nie oznacza to jednak, że nowe X6 nie wygląda atrakcyjnie, wręcz przeciwnie. BMW X6 przyciąga uwagę dynamiczną sylwetką z muskularnymi nadkolami oraz charakterystycznym grillem i reflektorami. W ofercie znajdzie się również bardziej sportowy wariant M Sport z aerodynamicznymi dodatkami do nadwozia oraz specjalnie dostosowanym zawieszeniem.

Jeśli chodzi o wymiary, to samochód został nieco powiększony. Nowe X6 jest 32 mm dłuższe, 6 mm szersze oraz 33 mm wyższe od poprzednika i mierzy 4909 mm długości, 1989 mm szerokości oraz 1702 mm wysokości. Niezmieniony pozostał 2933 mm rozstaw osi.

Dodatkowe milimetry poskutkowały zwiększeniem pojemności bagażnika. Z fotelami ustawionymi w standardowej pozycji mamy do dyspozycji 580 litrów w bagażniku, czyli 10 litrów więcej niż u poprzednika. Po złożeniu tylnych siedzeń przestrzeń powiększa się do 1525 litrów, jest to 75 litrów więcej niż w pierwszej generacji samochodu. Fotele składają się w konfiguracji 40:20:40. Masa pojazdu została ograniczona w zależności od wyposażenia nawet do 40 kg.

Napęd X6 w wersji xDrive30d pochodzi 3-litrowej jednostki wysokoprężnej o mocy 258 KM, która umożliwia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 6,7 sekundy i uzyskanie maksymalnej prędkości 230 km/h. Apetyt na paliwo z tym silnikiem wynosi 6 l/100 km.

Z kolei X6 xDrive50i kryje pod maską 450-konną jednostkę V8 bi-turbo o pojemności 4,4 litra, która rozpędza auto od 0 d o100 km/h w czasie 4,8 sekundy i uzyskuje maksymalne 250 km/h. Silnik pochłania 9,7 litra na każde 100 km.

W gamie znajdziemy również X6 M50d napędzane potrójnie doładowaną, 3 litrową jednostką generującą 381 KM mocy. Z jej pomocą można rozpędzić samochód od 0 do 100 km/h w czasie 5,2 sekundy i uzyskać maksymalne 250 km/h. Spalanie wynosi 6,6 l/100 km. Wszystkie wersje sjilnikowe współpracują z 8-biegowym automatem i dysponują napędem na cztery koła.

Od momentu pojawienia się modelu na rynku w 2008 roku, BMW sprzedało już 250 tys. egzemplarzy X6-tki. Sukces ma kontynuować nowa generacja, która trafi do sprzedaży w grudniu tego roku.