W stylistyce BMW X6 można się doszukać wielu cech nawiązujących do pozostałych dwóch modeli serii X, jednak nie brak także i elementów, które potwierdzają przynależność do aut typu coupe. Z jednej strony zwiększony prześwit mocno zarysowane nadkola, duża pokrywa bagażnika i wysoka linia boczna są znane z X3 bądź X5. Jednak pomieszane zostało to z bardziej ekstrawaganckim i sportowym wyglądem oraz klasycznymi proporcjami coupe. Efekt robi wrażenie.

We wnętrzu wystarczającą ilość miejsca mieć będą nie tylko kierowca i przedni pasażer, ale również dwie osoby siedzące na tylnej kanapie, do której dostęp zapewnia osobna para drzwi. Coupe, jak widać, nie musi się charakteryzować już tylko jedną parą drzwi.

BMW X6 dostępne jest standardowo z inteligentnym układem napędu na cztery koła BMW xDrive, pozwalającym na całkowicie zmienny i płynny rozdział siły napędu na koła przednie i tylne zależnie od aktualnych warunków drogowych. W normalnych warunkach xDrive przekazuje siłę napędu w stosunku 40 : 60 na oś przednią i tylną. Dodatkowo układ Dynamic Performance Control gwarantuje regulowaną dystrybucję siły napędu pomiędzy oba koła tylne. Dzięki obu powyższym rozwiązaniom jazda w różnych warunkach drogowych i pogodowych powinna być dużo bardziej bezpieczna i przyjemna.

Wraz z BMW X6 zadebiutuje nowa jednostka napędowa V8 z układem Twin Turbo i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Ten ośmiocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 4,4 litra, maksymalnej mocy 407 KM i momencie obrotowym 600 Nm przy 1750-4500 obr/min będzie najmocniejszą jednostką BMW serii X. Prędkość maksymalna wersji xDrive50i wynosi 250 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h trwa zaledwie 5,4 s, a średnie spalanie to 12,5 l/100 km.

Poza tą topową wersją BMW X6 dostępny będzie także jako xDrive35i (3,0, 306 KM, 400 Nm) oraz w dwóch wersjach wysokoprężnych - xDrive35d (3,0, 286 KM, 580 Nm) i xDrive30d (3,0, 235 KM, 520 Nm).