Chodzi oczywiście o klasę wyższą, zdominowaną przez niemieckie modele: BMW serii 5, Audi A6 czy Mercedesa klasy E, a w której Grupa PSA od czasu zakończenia produkcji Citroëna C6 i Peugeota 607 nie ma de facto przedstawiciela. Niebawem ma się to zmienić, bo prestiżowa marka grupy – DS – już finalizuje prace nad luksusową limuzyną. Przyznał to w wywiadzie dla brytyjskiego „Auto Expressu” Eric Apode, wiceprezydent ds. produktu.

Liczne chromowane detale
dodają szlachetności.
Liczne chromowane detale dodają szlachetności.

Wiemy już, że model o nazwie „DS 8” zostanie zbudowany na platformie EMP2, stosowanej także w najnowszej generacji Peugeota 508. Do napędu wykorzysta silniki benzynowe o mocy do 225 KM lub diesle osiągające maksymalnie 180 KM. Planowana jest też 220-konna wersja hybrydowa typu plug-in, która w trybie elektrycznym będzie mogła przejechać ponad 60 km.

Auto o długości 4,85 m będzie wyróżniać się nowoczesną, ekspresyjną stylistyką nadwozia, z detalami odwołującymi się do słynnego DS-a z 1955 roku (dach w kontrastowym kolorze, kierunkowskazy w górnych rogach tylnej szyby) oraz luksusowo urządzonym wnętrzem. DS 8 będzie produkowany w Chinach.

Stylistyczne połączenie sedana z liftbackiem ma dużo uroku.
Stylistyczne połączenie sedana z liftbackiem ma dużo uroku.

Naszym zdaniem

Przedstawiciele marki DS nie ukrywają, że flagowy model ma powalczyć o klienta z niemieckimi rywalami szczególnie na rynku chińskim. Uważam jednak, że z takim designem DS 8 ma szansę skusić wielu klientów także w Europie.