Zaprezentowany samochód demonstruje jak może w przyszłości wyglądać sportowy Ford Fiesta ST, gdy dołączy do Forda Focus ST w globalnej ofercie małych samochodów marki.

Koncepcyjny pojazd łączy muskularną i sportową stylistykę nadwozia z usportowionym podwoziem oraz mocnym i oszczędnym układem napędowym.

Nowy prototyp stanowi kontynuację 35-letniej historii tego modelu. Z najsłynniejszych odmian wymienić trzeba Forda Fiesta XR2 oraz XR2i, Forda Fiesta RS1800 i RS Turbo, a bardziej współcześnie pierwszą generację Forda Fiesta ST.

Obecnie potencjał modeli Forda w segmencie małych samochodów można podziwiać na podstawie wyścigowych i rajdowych wersji Forda Fiesta RS World Rally oraz Fiesta Rallycross. Trudno zatem o lepszy moment by firma Ford mogła zaprezentować klientom zwiastun tego co technologicznie może sobą w przyszłości reprezentować drogowa wersja modelu Ford Fiesta.

Podobnie jak Forda Fiesta RS WRC, również koncepcyjny pojazd wyposażono w benzynową jednostkę EcoBoost o pojemności 1,6 litra. Silnik EcoBoost wykorzystuje technologię turbodoładowania oraz układ bezpośredniego wtrysku paliwa. 180-konny motor, w który wyposażono samochód, generuje moment obrotowy o wartości 240 Nm i może rozpędzić pojazd od 0 do 100 km/h w 7 sekund, do prędkości maksymalnej przekraczającej 220 km/h.

Odważna stylistyka Forda Fiesta ST robi duże wrażenie i może się podobać. Duży, wyraźnie zarysowany, trapezoidalny grill nawiązuje do ważnego elementu stylizacji swego większego brata, nowego Forda Focus ST, i wyróżnia się strukturą plastra miodu. Z tyłu znajduje się dyfuzor z zatopioną w nim, podwójną rurą wydechową, który nie pozostawia żadnych wątpliwości, co do sportowych możliwości koncepcyjnego Forda Fiesta ST.

Dodatkowo obniżona sylwetka, poszerzone wnęki kół, których przestrzeń wypełniają 17-calowe felgi ze stopu metali lekkich oraz pełen pakiet stylizacyjny nadwozia oddają ducha rajdowej wersji Forda Fiesta WRC.