Toyota, a raczej jej oddział Gazoo Racing, czyli ukochane dziecko prezesa Akio Toyody, pokazał już pierwsze zdjęcia i zdradził garść informacji na temat nowości przygotowanych na Tokio Auto Salon 2022. Najbardziej wyczekiwaną z nich jest nowy, limitowany GRMN Yaris.
Samochód wygląda naprawdę bojowo i według producenta jest świetną bazą do kolejnych modyfikacji w celu wykorzystania go w motorsporcie. Inżynierowie Toyota Gazoo Racing ograniczyli jego masę o około 20 kg, poszerzyli nadwozie o 10 mm, zmniejszyli wysokość o 10 mm, a to wszystko po to, aby uzyskać lepszą aerodynamikę i niższy środek ciężkości. Niestety, nowy GRMN Yaris został opracowany wyłącznie na japoński rynek. Samochód zostanie wyprodukowany w limitowanej serii 500 egzemplarzy, które będą dostępne tylko w loterii rezerwacyjnej dla klientów w Japonii.
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo
Toyota GR GT3 – klasyczna wyścigówka na tor
Kolejną nowością przygotowywaną na Tokio Auto Salon 2022 jest prototyp wyścigówki torowej przygotowanej dla zespołów prywatnych – mowa o GR GT3 Concept. Auto powstało z myślą o kierowcach startujących w wyścigach w kategorii GT3. Podobnie jak w przypadku GR Yarisa, GR GT3 Concept powstał na bazie technologii z samochodów wyczynowych, a nie przez adaptację pojazdów produkcyjnych do użytku w sportach motorowych. I patrząc na GR Yarisa trudno nie wierzyć tym zapewnieniom.
Toyota bZ4X GR Sport Concept – elektryczny SUV w gamie GR Sport
Obok prawdziwych spalinowych potworów do ścigania, nie mogło zabraknąć elektryka. Takie mamy dziś trendy i oczekiwania, dlatego w towarzystwie GRMN Yarisa i GR GT3 Concept w Tokio zobaczyć będzie można też sportową odmianę elektryka – Toyoty bZ4X, która jeszcze w tym roku trafi do sprzedaży w Europie. Na bazie tego bezemisyjnego SUV-a stworzono model bZ4X GR Sport Concept. Na razie nie znamy jego osiągów, ale opony o dużej średnicy i sportowe fotele zdradzają, że samochód będzie konkurował z najmocniejszymi w klasie rywalami.
Toyota puszcza oko do JDM-owców
GR Heritage Parts Project – tak będzie nazywał się dział Gazoo Racing, który zajmie się wznowieniem produkcji części do klasyków Toyoty. W ramach programu GR Heritage Parts Project Toyota odtworzy części zamienne do legendarnych modeli z przeszłości i wprowadzi je do sprzedaży w autoryzowanych salonach jako oryginalne nowe komponenty. Na stoisku Toyoty na targach w Tokio można obejrzeć części GR Heritage Parts, które trafią do dystrybucji w 2022 r. Są to podzespoły do modeli: Supra A70, Supra A80, Toyota 2000GT, Land Cruiser 40 oraz do Corolli AE86 z nadwoziem Levin i Sprinter Trueno.