- Już wkrótce w salonach Harleya-Davidsona na całym świecie zadebiutują dwie nowości stworzone w ramach działu Custom Vehicle Operations (CVO)
- Sercem modeli CVO Street Glide oraz CVO Road Glide będzie 2-litrowy silnik V2, który dzięki odchudzeniu motocykli ma gwarantować nowy poziom dynamiki
- Oba motocykle wyposażone są w wysokiej jakości komponenty i zostały dopracowane aerodynamicznie oraz wyposażone w najnowsze rozwiązania
Harley-Davidson nie należy do tych producentów motocykli, którzy zasypywaliby nas nowościami. Tym bardziej warto odnotować każdą z nich, tym bardziej że ten amerykański producent już od wielu dekad cieszy się renomą i jest obiektem marzeń dla wielu miłośników jednośladów. Teraz ci ostatni mają kolejny powód, a dokładnie dwa powody, aby jeszcze bardziej zainteresować się produktami Harleya-Davidsona.
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:
Harley-Davidson CVO Street Glide i CVO Road Glide — znajomy wygląd, choć zdefiniowany na nowo
Te dwa powody to nowe modele CVO Street Glide oraz CVO Road Glide. Wprowadzane w połowie 2023 r., zostały opracowane w ramach działu Custom Vehicle Operations (CVO) i w założeniu projektantów mają podnieść poprzeczkę w dziedzinie dostarczania niezapomnianych wrażeń z jazdy motocyklem. Mając na uwadze fakt, że w obu nowościach sercem jest nowy, potężny silnik Milwaukee-Eight VVT 121 o pojemności 1977 cm sześc. o dynamikę podczas jazdy można być spokojnym.
Zanim jednak dostrzeżemy silnik, już na początku uwagę przykuwa nowe wzornictwo motocykli CVO Street Glide i CVO Road Glide, choć Harley-Davidson wcale nie ukrywa, że obie nowości wyglądem nawiązują do już znanych motocykli Grand American Touring. W nowych modelach znajdziemy owiewki ze zintegrowanymi kanałami wlotowymi powietrza oraz charakterystyczne oświetlenie LED ze zintegrowanymi kierunkowskazami.
Ponadto projektanci zastosowali przycięty przedni błotnik, nowy zbiornik paliwa z charakterystycznymi ściętymi liniami oraz kufry, które wizualnie dopasowane są do projektu owiewek i zbiornika paliwa. Nowością są także koła Combo, które dzięki czarnej obrabianej maszynowo aluminiowej obręczy zaplatanej szprychami wyraźnie wskazują na projekt typu custom.
Harley-Davidson CVO Street Glide i CVO Road Glide — nowy silnik, nowe możliwości
Gdy już zdołamy ochłonąć przy poznawaniu okrycia CVO Street Glide i CVO Road Glide, o szybsze bicie serca postara się silnik V2. Milwaukee-Eight VVT 121 ma pojemność 1977 cm sześc. i jest nową konstrukcją, która jak podkreśla Harley-Davidson, wyznacza nowy poziom momentu obrotowego i pojemności dostępnych w fabrycznym modelu Harley-Davidson Touring. Konstruktorzy jednostki zoptymalizowali chłodzone cieczą głowice cylindrów wraz z nowym układem chłodzenia, a ponadto zastosowali układ zmiennych faz rozrządu (VVT) oraz nowy układ dolotowy i wydechowy.
Nowością, która trafia do modeli CVO Street Glide i CVO Road Glide jest możliwość wyboru trybu jazdy. Kierowca może korzystać z trzech gotowych programów — Road, Sport oraz Rain — a także dwóch konfigurowanych indywidualnie. Każdy z nich pozwala wpływać na takie parametry, jak oddawanie mocy, siła hamowania silnikiem, ustawienia systemu ABS i jego działania w zakręcie (C-ABS), a także systemu kontroli trakcji z działaniem w zakręcie (C-TCS).
Aby zwiększyć komfort i dynamikę, projektanci odchudzili obie nowości w porównaniu z poprzednimi wersjami tych modeli i zastosowali wysokiej jakości komponenty. Masa własna CVO Street Glide zmniejszyła się o 14 kg, CVO Road Glide o 15 kg, choć i tak w stanie gotowym do jazdy masa tych maszyn wynosi niemal 400 kg. Komfort podczas jazdy zapewniają przednie i tylne zawieszenie Showa. Tylne teraz ma o 41 proc. większy skok. Do tego dochodzi układ hamulcowy dostarczany przez Brembo.
Duży wpływ na komfort jazdy ma również aerodynamika. Tu do głosu dochodzą całkowicie nowe owiewki z "pływającą" przednią szybą oraz regulowane deflektory powietrza. Z testów przeprowadzonych w tunelu aerodynamicznym wynika, że uderzenia i zawirowania powietrza wokół kasku w porównaniu z tymi, z którymi kierowca stykał się na modelach z 2022 r., zmniejszyły się średnio o 60 proc.
- Przeczytaj także: Simson Duo - czyli, inwalida z NRD
Harley-Davidson CVO Street Glide i CVO Road Glide — system Skyline oraz łączność Wi-Fi i Bluetooth
Tworząc nowe modele, projektanci Harleya-Davidsona postawili również na całkowicie nowy system multimedialny z systemem operacyjnym Skyline. Analogowe zegary i większość przełączników zastąpił teraz kolorowy ekran dotykowy o przekątnej 312 mm (12,3 cala). Kierowca może wybrać jedną z trzech różnych opcji widoku, a także połączyć się z urządzeniami Apple i Android — Wi-Fi zapewnia bezprzewodową łączność z urządzeniem kierowcy, a wbudowany odbiornik Bluetooth umożliwia podłączenie bezprzewodowych zestawów słuchawkowych.
Przyjemność podróżowania zwiększa wysokiej klasy zestaw audio Rockford Fosgate Stage II z 4-kanałowym wzmacniaczem o 500 W RMS. Ten zasila głośniki wbudowane w owiewkę i kufry. W owiewkach wygospodarowano również miejsce na schowki do przechowywania urządzeń osobistych. Schowki wyposażone są w porty USB-C.
Harley-Davidson CVO Street Glide i CVO Road Glide — tanio nie będzie
Jak można się spodziewać, w przypadku motocykli Harleya-Davidsona nie mamy co liczyć na okazyjną cenę. Modele CVO Street Glide i CVO Road Glide w kolorze Dark Platinium będą kosztowały 47 tys. 330 euro (brutto). Jeszcze więcej, bo 54 tys. 710 euro, trzeba będzie wydać na wersje z dwukolorowym wykończeniem Whiskey Neat/Raven Metallic. Ci, którzy już teraz chcieliby zobaczyć któryś z tych modeli u siebie w garażu, muszą jeszcze uzbroić się w cierpliwość. CVO Street Glide i CVO Road Glide trafią do salonów Harleya-Davidsona na całym świecie w sierpniu 2023 r.