Auto Świat Wiadomości Aktualności Nowości motocyklowe Suzuki na 2023 r. Na co warto zwrócić uwagę?

Nowości motocyklowe Suzuki na 2023 r. Na co warto zwrócić uwagę?

Na tle innych producentów jednośladów działających na polskim rynku Suzuki rośnie w siłę. Japończycy w ciągu roku znacząco zwiększyli sprzedaż i wygląda na to, że ten trend może się utrzymać. Mogą w tym pomóc nowości firmy z Hamamatsu.

Prezentacja motocykli Suzuki na 2023 r.
Zobacz galerię (24)
Suzuki
Prezentacja motocykli Suzuki na 2023 r.
  • Suzuki przygotowało na 2023 r. dwie ciekawe nowości: GSX-8S i V-Strom 800DE
  • Obie konstrukcje różnią się między sobą charakterem i przeznaczeniem, ale w rzeczywistości od strony konstrukcyjnej mają ze sobą wiele wspólnego
  • Już 17. raz odbywa się cykl szkoleń w ramach Suzuki Moto Szkoły, w których udział mogą wziąć wszyscy użytkownicy jednośladów Suzuki

Szereg konferencji prasowych i prezentacji produktowych zaczyna się od... cyferek. Tak, tak, przedstawianie wyników finansowych jest niepisaną normą, ale o ile w niektórych przypadkach można traktować to jako zło konieczne i wypełniacz czasu, o tyle w niektórych sytuacjach ma uzasadnienie, w szczególności gdy te cyferki mówią coś po rynku. Tak było w przypadku konferencji, którą Suzuki przygotowało w związku z prezentacją tegorocznej oferty jednośladów tej japońskiej marki.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

W przypadku Suzuki przedstawione dane za okres styczeń-kwiecień 2023 w porównaniu z analogicznym okresem 2022 r. pokazują niesamowitą dynamikę wzrostu sprzedaży jednośladów producenta z Hamamatsu. Sprzedając 405 pojazdów w ciągu czterech pierwszych miesięcy bieżącego roku, Suzuki zanotowało ponad 100 proc. lepszy wynik niż rok wcześniej (201 egzemplarzy). I wygląda na to, że ten trend może się utrzymać, w czym mogą pomóc przynajmniej dwie tegoroczne nowości.

Suzuki GSX-8S i V-Strom 800DE — nowości motocyklowe na 2023 r.

Chociaż Suzuki podczas prasowej prezentacji w jednym miejscu zebrało praktycznie wszystkie jednoślady, które klienci mogą kupić w 2023 r., to oczywiście największą niewiadomą pozostawały dwie główne nowości, tj. V-Strom 800DE oraz GSX-8S, które zostały zaprojektowane praktycznie od zera.

Prezentacja motocykli Suzuki na 2023 r.
Prezentacja motocykli Suzuki na 2023 r.Mariusz Kamiński / Auto Świat

Chociaż obie nowości różnią się między sobą charakterem i przeznaczeniem, to od strony konstrukcyjnej mają ze sobą wiele wspólnego. Suzuki V-Strom 800DE i Suzuki GSX-8S mają taki sam dwucylindrowy silnik, który z pojemności 776 cm sześc. uzyskuje moc 84 KM i 78 Nm momentu obrotowego. Już tylko ten element pozwala nabrać przekonania do nowych jednośladów Suzuki.

Chociaż na papierze wartości nie wyglądają może imponująco, w rzeczywistości trudno cokolwiek obu nowościom zarzucić. Zarówno w mieście, jak i na trasie uzyskiwana moc w zupełności wystarcza, a sama jednostka, co również bez znaczenia, nie wykazuje specjalnej zadyszki podczas przyspieszania, jest wystarczająco elastyczna i na dodatek oszczędna.

Suzuki GSX-8S — oszczędny i zgodny z oczekiwaniami

Podczas spokojnej jazdy GSX-8S potrzebuje ok. 4 l paliwa na pokonanie 100 km. Przy bardziej intensywnym operowaniu manetką gazu, w tym również podczas "zabawy" na torze, wartość zużycia paliwa nie oscylowała w okolicy 6 l/100 km. Poza tym w nowym nakedzie Suzuki wszystko działa w sposób przewidywalny i zgodny z oczekiwaniami kierowcy.

Prezentacja motocykli Suzuki na 2023 r.
Prezentacja motocykli Suzuki na 2023 r.Mariusz Kamiński / Auto Świat

Praktycznie każdy kierowca z łatwością znajdzie wygodną pozycję za kierownicą, a wygodę zwiększa podróżowania zwiększa seryjny quickshifter. Ponadto mamy tu do dyspozycji wiele elektronicznych wspomagaczy, włącznie z trzema trybami jazdy (SDMS) i systemem kontroli trakcji (STCS). Do tego dochodzi dość sztywne, ale sensownie zestrojone zawieszenie, które wspomaga pewność prowadzenia i pokonywania zakrętów.

V-Strom 800DE — uniwersalny typ do codziennych podróży

To, co na pewno pozostaje piętą achillesową Suzuki GSX-8S to ochrona przed naporem powietrza, a raczej jej brak, co zrozumiałe w przypadku nakeda. Tej niedogodności nie ma Suzuki V-Strom 800DE, który o dziwo, chociaż różni się charakterem, a co za tym idzie także geometrią podwozia i pozycją za kierownicą, okazuje się nad wyraz dobrym rozwiązaniem podczas codziennej eksploatacji, także w miejskim gąszczu.

Prezentacja motocykli Suzuki na 2023 r.
Prezentacja motocykli Suzuki na 2023 r.Mariusz Kamiński / Auto Świat

Japońska nowość z grupy Adventure wprowadza jeszcze więcej udogodnień dla kierowcy, ale te wiążą się z możliwością wykorzystania motocykla również poza ubitymi szlakami. To głównie na bezdrożach skorzystamy z trybu G (od gravel, z ang. żwir) i możliwości wyłączenia systemu ABS przy tylnym kole. Do tego dochodzą dwa tryby ABS (jeden na szutrowe drogi i nieutwardzone nawierzchnie, drugi do jazdy miejskiej i zwykłych warunków drogowych), a także pewność i stabilność prowadzenia, których nie każdy może spodziewać się po motocyklu klasy Adventure.

Suzuki Moto Szkoła już po raz 17.

Argumentem przemawiającym za nowościami z Hamamatsu, ale i nie tylko nimi, jest możliwość wzięcia udziału w Suzuki Moto Szkole, przeznaczonej wyłącznie dla użytkowników jednośladów Suzuki. Tegoroczna edycja jest już 17. i jak zawsze ma na celu nauczenie jeźdźców bezpiecznego pokonywania zakrętów, przećwiczenia taktyki jazdy i obserwację z oceną punktów referencyjnych na torze, a także techniki operowania hamulcem i gazem czy przyjęcia prawidłowej pozycji za kierownicą. W 2023 r. głównym partnerem szkolenia jest PZU.

Suzuki Moto Szkoła
Suzuki Moto SzkołaSuzuki

Suzuki Moto Szkoła 2023 z PZU:

  • Tor Stary Kisielin 8.06;
  • Autodrom Pomorze 10.06;
  • Tor Jastrząb 18.06;
  • Tor Łódź 22.07;
  • Tor Łódź 12.08;
  • Tor Jastrząb 20.08;
  • Tor Jastrząb 9.09.
Suzuki Moto Szkoła
Suzuki Moto SzkołaSuzuki
Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków