Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Sprawdziłem hybrydowe Suzuki Swace. Czy diesel już nie ma sensu?

Sprawdziłem hybrydowe Suzuki Swace. Czy diesel już nie ma sensu?

Gdy patrzy się na to kombi Suzuki, ma się nieodparte wrażenie, że już się gdzieś ten samochód widziało. Jest to jak najbardziej słuszny trop, bo Swace to nic innego, jak Toyota Corolla, tyle że ze znaczkiem Suzuki i praktycznie wszystkimi zaletami i wadami, które można znaleźć w projekcie Toyoty.

Suzuki Swace 2023Mariusz Kamiński / Auto Świat
  • Suzuki Swace w najnowszym wydaniu jest mocniejszy i zauważalnie dynamiczniejszy niż wersja o mocy 122 KM
  • Hybrydowy napęd współpracuje z przekładnią e-CVT, która teraz daje mniej powodów do narzekań
  • Samochód w codziennym użytkowaniu okazuje się komfortowy i już w podstawowej wersji oferuje bogate wyposażenie
  • Samochód został użyczony przez importera, a po teście zwrócony

Uderzające podobieństwo obu modeli nie dotyczy jedynie przedniego pasa, bo tu do głosu doszli styliści Suzuki. Nie chodzi wyłącznie o zmianę samego znaczka, lecz odmienny projekt zderzaka, który w Suzuki wydaje się nieco ciekawszy. Reszta długiego na ponad 4,6 m nadwozia nie różni się od pierwowzoru. To akurat dobrze, bo projekt Swace'a i Corolli pozwala mieć nadzieję, że nawet za kilka lat ich stylistyka zanadto się nie zestarzeje.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji