Mierzący 4330 mm długości, 1895 mm szerokości oraz 1160 mm wysokości nowy pojazd - w USA pod marką Acura - ma wejść do sprzedaży w ciągu trzech lat. Model ten zostanie opracowany przez firmę Honda R&D Americas i będzie produkowany w Ohio. Ma to być auto przeznaczone dla prawdziwych entuzjastów sportowej jazdy na całym świecie.

Dynamiczna linie koncepcyjnego NSX są zapowiedzią stylistyki produkcyjnej wersji tego modelu. Samochód zaprezentowany na targach branżowych w Detroit, został wykonany z lekkich materiałów. Auto ma centralnie montowany silnik oraz wykorzystuje szereg nowoczesnych rozwiązań technicznych, takich jak m.in. innowacyjny hybrydowy układ Sport Hybrid SH-AWD.

Przemawiając na salonie samochodowym w Detroit, pan Takanobu Ito, prezes i dyrektor generalny Honda Motor Co., który kierował pracami nad pierwszym modelem z rodziny NSX, przedstawił zalety nowej jego odsłony: "Podobnie jak z w przypadku poprzednika, teraz również chcemy wypracować najlepsze osiągi poprzez zastosowanie najnowocześniejszych rozwiazań technicznych. W dzisiejszych czasach, nawet takie samochody jak NSX, które mają głównie dawać przyjemność z jazdy, muszą być również tworzone z myślą o środowisku naturalnym".

Gdy większość samochodów tej klasy generuje niesamowite osiągi dzięki wykorzystaniu ogromnych jednostek napędowych, nowy koncepcyjny NSX zawdzięcza swe rajdowe parametry bardzo korzystnemu stosunkowi mocy silnika do masy. Dzięki wykorzystaniu napędu z dwoma jednostkami elektrycznymi i systemem zwrotnej kontroli momentu napędowego, nowy hybrydowy układ napędowy 4WD może swobodnie modyfikować moment obrotowy dla kół osi przedniej podczas pokonywania zakrętów.

Oprócz poprawiającego charakterystykę prowadzenia systemu Sport Hybrid SH-AWD, pojazd wyposażono w nową wersję dynamicznego silnika VTEC V6, który posiada bezpośredni wtrysk paliwa i współpracuje z dwusprzęgłową przekładnią z wbudowaną jednostką elektryczną. W rezultacie kierowca ma do dyspozycji osiągi samochodu sportowego generowane przez wydajny układ napędowy.

Dzięki zastosowaniu systemu Sport Hybrid SH-AWD, nowy NSX stanowić będzie kwintesencję "synergii człowieka z maszyną", dodał prezes Ito. "NSX pozwoli kierowcy poczuć niebywałą jedność z samochodem".

Warto wspomnieć, że pierwsza generacja Hondy NSX pojawiła się na rynku w 1990 roku. Samochód obfitował w nowatorskie rozwiązania techniczne, których część wywodziła się z bolidów Formuły 1. Dzięki nim japońskie auto śmiało konkurowało m. in. z Ferrari 348.