Bryła modelu CR-Z powstała w oparciu o koncepcję "opływowego klina". Atletyczny wygląd samochodu to zasługa nisko poprowadzonej linii maski oraz dużej szerokości nadwozia. Przeszklona i podzielona na dwa poziomy krawędź klapy bagażnika oraz ścięty tył stanowią nawiązania do kultowego modelu CRX.

Układ siedzeń typu 2+2 oznacza, że CR-Z otrzymał dwa pełnowymiarowe siedzenia. Na tylnej kanapie najlepiej będą się czuły niezbyt wyrośnięte dzieci. W razie potrzeby dodatkowe siedzenia mogą zostać złożone, co tworzy płaską powierzchnię umożliwiającą przewiezienie większej ilości bagażu. Wnętrze produkcyjnej wersji Hondy CR-Z powstało na bazie prototypu CR-Z Concept, który zaprezentowano w 2007 roku podczas Salonu Samochodowego w Tokio. Poszczególne przełączniki rozlokowano w bezpośrednim sąsiedztwie dłoni kierowcy, by ułatwić obsługę auta.

Niektóre komponenty płyty podłogowej zostały zapożyczone z modelu Insight. Kolumny MacPhersona wykonano z kutego aluminium. Dzięki temu odznaczają się zwiększoną wytrzymałością w porównaniu do elementów ze stali tłoczonej, które są wykorzystywane w modelu Insight. Rozstaw osi modelu CR-Z został zmniejszony o 115 milimetrów w porównaniu do Insighta. Nadwozie sportowej Hondy jest krótsze jest krótsze o 295 mm, a ciężar mniejszy o 44 kilogramy.

W Hondzie CR-Z manualną przekładnię zestawiono z benzynowo-elektrycznym układem napędowym. Silnik spalinowy ma cztery cylindry o pojemności 1,5 litra. Jednostka chętnie "wchodzi na obroty". Rozwija 124 KM i 174 Nm. W przypadku zapotrzebowania na dużą moc do akcji wchodzi silnik elektryczny, który zapewnia dodatkowe 14 KM i 78 Nm. Obecność silnika elektrycznego zapewniała niezwykle korzystny przebieg momentu obrotowego. Maksymalna wartość jest osiągana przy zaledwie 1500 obr./min. Według Hondy CR-Z ma zużywać średnio 5,0 l/100km.

Zumi: salony i serwisy Hondy

Funkcjonalność samochodu zwiększa system 3-Mode Drive. To zestaw trzech różnych ustawień przepustnicy, układu kierowniczego, klimatyzacji oraz sytemu automatycznie wyłączającego silnik. Kierowca może zdecydować się na tryb sportowy, ekonomiczny lub pośredni.

Europejska wersja Hondy CR-Z otrzyma światła do jazdy dziennej z ośmioma diodami LED.