- Hyundai Ioniq 9 to najnowszy i największy elektryczny SUV koreańskiego koncernu
- Współczynnik oporu powietrza Cd na poziomie 0,259 oraz akumulator o pojemności 110,3 kWh gwarantują duży zasięg
- Dostępne warianty oferują moc od 218 KM do 436 KM
- Planowane wprowadzenie do sprzedaży w Korei Południowej i Stanach Zjednoczonych w pierwszej połowie 2025 r., a w Europie w trzecim kwartale 2025 r.
Hyundai Ioniq 9 to najnowsza odpowiedź koreańskiego producenta na powoli, ale jednak rosnące zapotrzebowanie na duże, rodzinne SUV-y z napędem elektrycznym. Ten wielki SUV, będący technologicznym krewniakiem Kii EV9, wyróżnia się na tle konkurencji nie tylko swoimi gabarytami, ale i szeregiem unikalnych cech.
Hyundai Ioniq 9 to SUV w rozmiarze XXXXL
Hyundaia Ioniqa 9 zbudowano oczywiście na platformie E-GMP, która gwarantuje nie tylko przestronne wnętrze, ale także pozwala na zastosowanie zaawansowanych rozwiązań technicznych i baterii o dużej pojemności. Nowy, koreański SUV przyciąga wzrok dzięki charakterystycznym dla Hyundaia "pikselowm" światłom. Przedni pas nawiązuje do stylistyki Ioniq 5, jednak zyskał bardziej obłe kształty, a światła podzielono na dwie części, co nadaje mu unikalnego charakteru. Współczynnik oporu powietrza Cd na poziomie 0,259 jest dowodem na to, że duże rozmiary nie muszą iść w parze z wysokim oporem aerodynamicznym. Największe wrażenie robi jednak tył z listwą LED-ową biegnącą od zderzaka przez słupki C i tylną linię dachu.
Wnętrze Ioniqa 9 to przykład "przyjemnego minimalizmu", gdzie ergonomia i przestrzeń idą w parze z nowoczesnym designem. Kierowca i pasażerowie mogą cieszyć się głębokimi schowkami, ogromnym podłokietnikiem oraz indywidualnymi kapitańskimi fotelami w drugim rzędzie. Projekt nie jest jednak niczym, czego byśmy nie znali z innych Ioniqów. To trochę rozczarowujące, choć dla równowagi przyznajmy, że projektanci Hyundaia wiedzą, jak zaprojektować ergonomiczne i przyjemne dla oka wnętrze.
Ioniq 9 - jaki zasięg
Nowy Hyundaia może pochwalić się akumulatorem o pojemności 110,3 kWh, co jest wynikiem lepszym niż w modelu EV9 o ponad 10 kWh. Dostępne warianty silnikowe zaczynają się od 218 KM w wersji bazowej, przez 313 KM w opcji AWD, aż po 436 KM w najmocniejszej konfiguracji Performance. Zasięg szacowany jest na 540 km według normy EPA.
Hyundai Ioniq 9 pojawi się w sprzedaży w Korei Południowej i Stanach Zjednoczonych już w pierwszej połowie 2025 r. Europejscy klienci będą musieli poczekać na trzeci kwartał 2025 r. Ceny póki co nie są znane.