Przypomnijmy, że Hyundai Ioniq to pierwszy na świecie model, który będzie oferowany z trzema różnymi napędami do wyboru: całkowicie elektrycznym, jako hybryda z możliwością ładowania z gniazdka (PHEV) oraz jako hybryda spalinowo-elektryczna.

Pierwszy w salonach Hyundaia pojawił się Ioniq w wersji hybrydowej. Jest to jeden z najoszczędniejszych modeli w swojej klasie, zapewniający jednocześnie przyjemność z jazdy, dzięki dynamice i atrakcyjnej stylistyce - nie zawsze dotychczas dostępnych w pojazdach hybrydowych.

Model Ioniq Hybrid napędza nowo opracowany, czterocylindrowy silnik 1.6 GDI Kappa o mocy 105 KM oraz silnik elektryczny o mocy 43,5 KM, zasilany zaawansowanymi akumulatorami litowo-jonowo-polimerowymi. Łączna moc obu silników to aż 141 KM.

Gwarancja na akumulatory obejmuje okres 8 lat lub dystans 200 000 km. Co ważne, nie mają one "efektu pamięci" (co oznacza, że przez cały czas jest ich pełna, początkowa pojemność), co niewątpliwie jest mocnym atutem tego modelu.

Akumulatory są umiejscowione pod tylna kanapą pasażera, dzięki czemu środek ciężkości pojazdu jest położony nisko, centralnie, co poprawia właściwości jezdne pojazdu. Pozwala to również optymalnie wykorzystać całą pojemność bagażnika wynoszącą aż 550 litrów.

Hyundai Ioniq (Targi Genewa 2016)

Ioniq Hybrid jest wyposażony standardowo w dwusprzęgłową skrzynię biegów 6DCT. Dostępne są 3 tryby pracy: Sport, Comfort i Eco.

Samochód dostępny jest w trzech specyfikacjach, które mogą być dodatkowo uzupełnione o specjalne pakiety dodatkowych elementów wyposażenia.

Ioniq Hybrid objęty jest 5-letnią gwarancją bez limitu kilometrów oraz 8-letnim programem Assistance, pod warunkiem wykonywania przeglądów samochodu zgodnie z wymogami producenta.

IONIQ w podstawowej wersji Business kosztuje 99 900 zł. Dostępne są również specjalne oferty finansowania w postaci kredytu, leasingu i programu Hyundai Abonament.