Nowa Kia Carens zalicza się do najmniejszych pojazdów w swojej klasie. Model mierzy 4,5 metra długości i jest o 20 mm krótszy, 15 mm węższy i 40 mm niższy od poprzedniego. Całkowita wysokość nowego MPV to 1610 mm.

Nowa Kia Carens - w zależności od rynku - dostępna będzie w siedmiu kolorach nadwozia: biały Clear White, srebrny Bright Silver, tytanowo-srebrny Titanium Silver (oba metalizowane), ciemny burgund Black Cherry (perłowy) oraz trzy nowe "metaliki" - błękitny Powder Newport Blue, srebrny Celestial Silver i brązowy Galaxy Brown.

Wszystkie wersje modelowe dostępne będą z opcją elektrycznego podgrzewania siedzeń przedniego i drugiego rzędu. W wersjach najbogatszych znajdzie się również elektryczna wentylacja przednich foteli.

Oferowana na rynkach Europy gama czterech jednostek napędowych - dwie wysokoprężne i dwie benzynowe - charakteryzuje się szerszym niż w poprzedniej generacji modelu zakresem mocy, od 115 do 177 KM oraz konkurencyjnym zużyciem paliwa przy emisji CO2, która w wersjach modelowych z manualną skrzynią przekładniową ograniczona została do 124 g/km.

Carens dostępny będzie z silnikiem Diesla o pojemności 1,7 litra w dwóch odmianach mocy 115 KM i momencie obrotowym 260 Nm oraz  o mocy 136 KM i momencie obrotowym równym 330 Nm.

Każdy z dwóch dostępnych silników benzynowych wyposażony jest w bezpośredni wtrysk paliwa celem podwyższenia oddawanej mocy bez wzrostu zużycia paliwa. Jednostka serii Gamma 1.6 GDI (debiutująca w Kia Sportage, a następnie montowana w nowej Kia cee’d) rozwija moc 135 KM. Silnik serii Nu o pojemności 2,0 litrów wytwarza 177 KM i moment obrotowy 211 Nm. W najszybszej wersji modelowej z silnikiem  benzynowym 2,0 -  nowa Kia Carens przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 9,7 sek. i osiąga prędkość maksymalną  203 km/h.

Nowe modele  wyposażone są w sześciostopniowe skrzynie  biegów. Dla silników Diesla i benzynowych o najwyższej mocy oferowana będzie w opcji automatyczna, sześciostopniowa skrzynia przekładniowa produkcji Kia.