Rio, zaliczany do segmentu B, to rywal dla takich modeli jak: Opel Corsa, Renault Clio czy Ford Fiesta. Kia podkreśla, że wprowadzone zmiany uczynią go jeszcze bardziej konkurencyjnym, a część wprowadzonych rozwiązań zjedna marce nowych klientów. Co zatem przyniósł face lifting czwartej generacji modelu?

Nowa Kia Rio – więcej stylu i gadżetów

W wyglądzie nadwozia to przede wszystkim zmodyfikowany pas przedni z nowym, poszerzonym zderzakiem, zmienionym grillem i w wybranych wersjach w pełni ledowymi reflektorami ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej. We wnętrzu – lepszej jakości materiały wykończeniowe, panoramiczny 8-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego o 4,2-clowy wyświetlacz między zegarami. Warto podkreślić, że Rio po face liftingu będzie pierwszym modelem marki, który będzie mógł w wyposażeniu zaoferować system nawigacji i multimedialny UVO Connect drugiej generacji. Ten ostatni obejmie zestaw usług cyfrowych zapewniających wsparcie kierowcy w czasie rzeczywistym, w tym m.in. informacje o ruchu drogowym, prognozie pogody, miejscach użyteczności publicznej (POI), cenach paliw, dostępnych miejscach parkingowych wraz z ceną i lokalizacją, a także zdalny dostęp do informacji o kondycji auta poprzez aplikację UVO kompatybilną ze smartfonami z systemem Android jak i iPhone’ami. System multimedialny będzie też można też bezprzewodowo połączyć z Android Auto i Apple CarPlay (to nadal rzadkie rozwiązanie w tej klasie).

Na liście „bezpiecznego” wyposażenia nowego Rio będą mogły się znaleźć takie elementy, jak m.in. system autonomicznego hamowania z funkcją wykrywania pieszych, pojazdów i rowerzystów, asystent utrzymania pasa ruchu, system ostrzegania o zmęczeniu kierowcy i monitorowania martwego pola w lusterkach, a ponadto system rozpoznawania znaków ograniczeń prędkości, aktywny tempomat z regulacją odległości i funkcją Stop&Go oraz asystent jazdy w korku

Nowa Kia Rio – nowy napęd

Po raz pierwszy Rio będzie oferowany ze zelektryfikowanym układem napędowym EcoDynamics+ typu mild-hybrid. Składa się on z nowego benzynowego silnika 1.0 T-GDI z rodziny „Smartstream”, który zastąpił stosowaną w poprzedniku jednostkę o tej samej pojemności, ale z rodziny „Kappa”, rozrusznika-gneratora zasilanego z akumulatora litowo-jonowego za pośrednictwem 48-woltowej instalacji elektrycznej i nowej, mechanicznej skrzyni biegów z elektrycznie sterowanym sprzęgłem. Układ będzie dysponował mocą 100 lub 120 KM i zaoferuje trzy tryby pracy: Eco, Sport i Normalny. Kia zapewnia, że EcoDynamics+ powoli zmniejszyć emisję CO2 od 8,1 do 10,7 proc.

W ofercie dostępne będą także wersje z klasycznymi napędami, które jednak również poddano modyfikacjom. Będą to silniki z rodziny „Smartstream’: 1.0 T-DGI o mocy 100 KM oraz wolnossący 1.2 o mocy 84 KM z wtryskiem paliwa typu Dual Port. W pierwszym przypadku nowością będzie też 6-biegowa skrzynia manualna zamiast stosowanej wcześniej 5-biegowej oraz 7-stopniowa dwusprzęgłowa.

Nowa Kia Rio – już latem

Odświeżone Rio pojawi się w ofercie dilerów marki już latem. Niestety, nie znamy jeszcze cen ani dokładnych specyfikacji wyposażeniowych – zostaną ogłoszone w najbliższych tygodniach. Wiadomo natomiast, że auto objęte będzie 7-letnią gwarancją lub na przebieg 150 tys. km.