Łączy on w sobie dynamikę Lancera Evolution IX - sedana z napędem na cztery koła i supernowoczesnym układem AWC (All-Wheel Control, kontrola wszystkich kół) z praktycznością i powierzchnią ładunkową auta typu kombi. Najniższa cena tego pojazdu to 3.412.500 jenów (ok. 100 tys. zł). Auto będzie dostępne wyłącznie w Japonii.

Lancer Evolution Wagon jest pierwszym modelem kombi z serii Evolution i pochodną tego najnowszego, dziewiątego już wcielenia Lancera Evolution w wersji sedan (ta sama platforma), dostępnego na rynku od marca tego roku. Jego boczne płyty i panel dachowy wzięte zostały z modelu Lancer Wagon, a tył pojazdu wzmocniono tworząc w ten sposób karoserię lekką i sztywną.  Przedział ładunkowy o pojemności 530 litrów (przy 5 pasażerach i zwiniętej rolecie) jest nieznacznie mniejszy od tego w modelu Lancer Wagon. Dzielone 60/40 tylne siedzenie, roleta, 3-przedziałowa skrzynia pakunkowa, cztery zaczepy bezpieczeństwa i gniazdo elektryczne zapewniają łatwość w korzystaniu z przedziału bagażowego i zwiększają użyteczność.

Jednostkę napędową stanowi 2-litrowy silnik z turboładowaniem i chłodnicą powietrza doładowującego (intercoolerem) o mocy 280 KM i maksymalnym momencie obrotowym 392 Nm w wersji GT oraz 272 KM i 343 Nm w GT-A, współpracujący z układem elektronicznej regulacji przenoszenia napędu na wszystkie koła. Takie rozwiązanie pozwala osiągnąć dynamikę niespotykaną w tego typu pojazdach.

Lancer Evolution Wagon oferowany jest w dwóch wersjach: GT i GT-A. W tej pierwszej zastosowano przekładnię manualną, 6-stopniową, która pozwala na bardziej sportowy styl jazdy. W drugiej wersji 5-stopniowa przekładnia automatyczna ma zapewniać sportowy styl jazdy i jednocześnie wygodę. Lancer Evolution Wagon będzie wyprodukowany w limitowanej serii 2500 sztuk (łącznie w obu wersjach), a jego produkcja potrwa do końca bieżącego roku.