Auto Świat Wiadomości Premiery Land Rover Freelander II

Land Rover Freelander II

Land Rover Freelander drugiej generacji, za oceanem sprzedawany pod zmienioną nazwą LR2, pojawi się na rynku już pod koniec tego roku.

Land Rover Freelander II
Onet
Land Rover Freelander II

Nowa generacja tego terenowego auta, obok ulepszonych właściwości jezdnych w trudnym terenie, zaoferuje także swoim nabywcom większą przestrzeń wewnątrz kabiny połączoną ze znacznie podwyższonym komfortem.

W tym celu, zbudowany na platformie Forda, na której powstały lub powstaną w niedalekiej przyszłości takie modele jak Ford Mondeo oraz Galaxy czy też Volvo XC50, Freelander został wydłużony o 50 mm, poszerzony o 109 mm i podwyższony o 32 mm. Zwiększyła się również przestrzeń bagażowa, która wynosić będzie 755 l, a po złożeniu tylnych siedzeń 1.670 l. Wrażenie przestronności potęgować będą duże szklane powierzchnie, czy też nieznacznie wyżej położone tylne siedzenia.

Optycznie nowy Freelander zmienił się nieznacznie - bardziej jest to ewolucja niż rewolucja. Można zauważyć wyraźne podobieństwa do starszych i większych kuzynów - modeli Discovery oraz Range Rover Sport, m.in. przednie reflektory przybrały bardziej kanciaste kształty. Wewnątrz poczucie komfortu mają zapewnić wysokiej klasy materiały wykończeniowe, w tym drewniane oraz chromowane wstawki.

Zobacz galerię zdjęć poprzedniej wersji Freelandera

Jako napęd nowego Land Rovera będzie można wybrać spośród dwóch nowych jednostek. Mocniejszą będzie 3,2-litrowy silnik sześciocylindrowy o mocy 230 KM i maksymalnym momencie 317 Nm pochodzący od Volvo, który zapewnia przyspieszenie do setki w 8,9 sekundy, maksymalną prędkość 200 km/h oraz średnie spalanie na poziomie 11,2 l/100 km. Jednostka współpracuje z sześciostopniową automatyczną przekładnią, która posiada możliwość ręcznej zmiany biegów oraz posiada tryb sportowy.

Drugą nowością, jeśli chodzi o silniki, jest czterocylindrowy turbodiesel o pojemności 2,2 litra, mocy 160 KM i maksymalnym momencie 400 Nm. Średnie spalanie w tym przypadku oscylować będzie wokół 7,5 litra, a przyspieszenie ze startu do prędkości 100 km/h zajmie 11,5 sekundy. Do wyboru będzie 6-biegowa skrzynia manualna lub automatyczna.

Odpowiednie zachowanie podczas jazdy off-road zapewnić mają pochodzący z modelu Discovery Terrain Response System oraz stały napęd na cztery koła, tak ulepszony, aby podczas jazdy po utwardzonej nawierzchni nie powodować znacznego wzrostu spalania.

Wśród wyposażenia, w jakie wyposażony będzie nowy Freelander należy wymienić bi-ksenonowe reflektory z funkcją doświetlania zakrętów, czujnik deszczu, dwustrefową klimatyzację, czujniki parkowania. Aby uruchomić silnik wystarczy tylko nacisnąć odpowiedni guzik.

Początek sprzedaży drugiej generacji Freelandera w Europie planowany jest na koniec tego roku, jednak w większości krajów, w tym pewno i w Polsce, pojawi się na początku 2007 r. Cena za podstawową wersję na rynkach europejskich powinna kształtować się w okolicach 30 tys. euro.

W krótkim czasie, zaledwie czterech lat, Land Rover Freelander II jest już czwartą nowością brytyjskiej marki należącej do koncernu Forda. W 2002 roku pojawił się Range Rover, w 2004 Discovery, w ubiegłym roku Range Rover Sport i pod koniec tego właśnie nowy Freelander.

Zobacz galerię zdjęć modelu Range Rover 2006

mojeauto.pl