Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auto Świat Pit Stop
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Land Rover Freelander

Land Rover Freelander

Land Rover Freelander

Land Rover Freelander to pierwszy samochód marki z nadwoziem samonośnym. Land Rover zaczął „projekt” auta już w latach 80., kiedy to najpierw do pracy wzięli się księgowi, wyliczając opłacalność „interesu”. Doświadczeni do tej pory w rasowych terenówkach Brytyjczycy, chcieli zwrócić się do Hondy o współpracy, Ci jednak nie byli zainteresowani kooperacją.

Tym sposobem zakasali rękawy i stworzyli swojego pierwszego SUVa, który nie boi się „ubrudzić sobie rąk”. Ciekawe i dynamicznie wyglądające nadwozie prezentowało się bardzo nowocześnie, i do dziś zachowuje przysłowiową świeżość. Freelander dostępny był w nadwoziu 3- lub 5-drzwiowych. Takie dodatki jak koło zapasowe na klapie bagażnika, plastikowe nakładki wokół auta czy ścięte pod dużym kątem zderzaki, nadawały mu terenowego charakteru.

Nie były to jednak pozory, bowiem Land Rover Freelander radził sobie całkiem nieźle poza asfaltem. Co prawda nie potrafił wjechać tam, gdzie jego więksi „bracia”, jednak na polnej drodze, czy leśnej ścieżce radził sobie bezproblemowo. Napęd przenoszony był na przednią oś, a tylna była automatycznie dołączana. Oprócz tego we Freelanderze mogliśmy znaleźć takie smaczki jak np. system kontroli zjazdu.

W 2000 roku przeprowadzono pierwszy lifting, podczas którego nieco odświeżono pas przedni, poprawiono wyposażenie, wnętrze oraz wzmocniono układ przeniesienia napędu na tył. Kolejna rewitalizacja miała miejsce po 3 latach, kiedy to wymieniono światła z przodu iż z tyłu oraz wzbogacono wyposażenie. Początkowo w ofercie był 1 benzyniak i 1 diesel. W pierwszym przypadku był to silnik 1.8 generujący 120 KM, a w drugim - 98-konne 2.0 Di. Wraz z pierwszym liftingiem, do oferty dołączyło 2,5-litrowe, benzynowe V6 o mocy 177 KM oraz 2-litrowy turbodiesel Td4 rozwijający 112 KM. 2 lata później został on wzmocnione do 129 KM. Obok 5-biegowej skrzyni manualnej, dostępny był także „automat” o takiej samej liczbie przełożeń.

W 2006 roku pojawiła się II generacja Land Rovera Freelandera. Po pierwszych próbach, Brytyjczycy wiedzieli co poprawić, aby kolejna odsłona Freelandera sprzedawała się jeszcze lepiej. Nie dość że zachowano właściwości terenowe, to jeszcze je poprawiono, stosując nowe, niezależne zawieszenie oraz nowy układ przeniesienia napędu na 4 koła Terrain Response, z kilkoma trybami jazdy. Nadwozie zachowało design poprzednika, ale zostało poprawione pod kątem agresywnego i dynamicznego wyglądu.

Oprócz tego zwiększono rozmiary, dzięki czemu nie tylko zwiększyła się ilość miejsca dla pasażerów, lecz także znacznie poprawiła się przestronność bagażnika (z 374 do 546 litrów). Początkowo pod maską znalazł się 3,2-litrowy benzyniak V6 generujący 233 KM oraz 2,2-litrowy turbodiesel TD4 o mocy 160 KM. Przy okazji liftingu, w 2011 roku, do oferty dołączył 4-cylindrowy silnik benzynowy 2.0 Si4/240 KM, a dotychczasowego diesla rozbito na 2 warianty - 150- oraz 190-konne. Zarówno manualna, jak i automatyczna skrzynia, miała 6 przełożeń.

W 2014 roku zakończono produkcję Land Rovera Freelandera, a jego następcą został Discovery Sport.

Land Rover Freelander - generacje

Land Rover Freelander I (1997&nbsp-&nbsp2005)

Land Rover Freelander I (1997 - 2005)

Land Rover Freelander II (2006&nbsp-&nbsp2014)

Land Rover Freelander II (2006 - 2014)

Land Rover Freelander - powiązane artykuły

SUV do 30 tys - używane SUV-y w atrakcyjnych cenach

SUV do 30 tys - używane SUV-y w atrakcyjnych cenach

SUV do 30 tys to brzmi trochę nierealnie. Co jednak zrobić jeśli chcemy podążyć za modą i kupić średniej wielkości SUV-a? Co ciekawe, rynek wtórny potrafi już sprostać takim wymaganiom, a to oznacza, że nie trzeba wydawać ponad 60-70 tys. zł, tylko o połowę mniej!
Czy warto kupić SUV-a za kilkanaście tys. zł?

Czy warto kupić SUV-a za kilkanaście tys. zł?

Moda na SUV-y dotarła też na rynek aut używanych – czy jest szansa na auto tej klasy za kilkanaście tysięcy złotych, dające nadzieję na kilka lat bezproblemowej eksploatacji? Oto 10 najpopularniejszych modeli w tej cenie.
Używane SUV-y - którego warto kupić za 20-30 tys. zł?

Używane SUV-y - którego warto kupić za 20-30 tys. zł?

Ceny używanych SUV-ów mających powyżej 10 lat zaczynają się już od niecałych 20 tys. zł. To okazja dla miłośników samochodów 4x4 czy raczej ryzyko wysokich kosztów eksploatacji?
15 ryzykownych samochodów za 10 tys. zł

15 ryzykownych samochodów za 10 tys. zł

Zakup dobrego auta za 10 tys. zł nie jest łatwy. Nie dość, że na rynku spotkacie wiele egzemplarzy w złym stanie, to na dodatek zdarzają się szczególnie ryzykowne wersje. Które modele mogą narazić was na kosztowne awarie?
Freelander wydoroślał

Freelander wydoroślał

Pierwsza generacja Freelandera zasłynęła jako pierwszy, lekki SUV z Europy, ale ze względu na awarie nie ma dobrej opinii. Czy Freelander II jest lepszym autem?
Używane - Lekkie suv-y z lat 90.

Używane - Lekkie suv-y z lat 90.

W ostatniej dekadzie delikatnie zbudowane, lekko uterenowione auta zawojowały rynek. Co oferują modele, które w latach 90. XX wieku przecierały szlak? Ceny na pewno zachęcają do zakupu, ale koszty eksploatacji budzą obawy.
Land Rover Freelander - na wskroś brytyjski

Land Rover Freelander - na wskroś brytyjski

Freelander stanowi ważny rozdział w historii brytyjskiego sukcesu motoryzacyjnego. Mimo iż Land Rover nie miał dużego budżetu, stworzył auto, które podbiło serca europejskich kierowców i okazało się hitem sprzedaży. Jak ten hit sprawdza się w trakcie eksploatacji? Z różnym powodzeniem. Jednak nie zniechęcajcie się już na samym początku…
Honda CR-V kontra Freelander i Toyota RAV4: sposoby na tanią jazdę z napędem 4x4

Honda CR-V kontra Freelander i Toyota RAV4: sposoby na tanią jazdę z napędem 4x4

Klasa samochodów z napędem 4x4 (terenowych i SUV-ów) przeżywa prawdziwy rozkwit. Oczywiste jest, że największym powodzeniem cieszą się lekkie SUV-y, konstruowane głównie z myślą o szosowej eksploatacji. Sprawdzamy, ile trzeba zapłacić za typowe auto tej kategorii mające około 10 lat
Land Rover Freelander z czterocylindrowym benzyniakiem

Land Rover Freelander z czterocylindrowym benzyniakiem

Zmiany w ofercie Freelandera 2 na 2012 rok. W ofercie pojawi się benzynowy silnik 2.0 Si4, znany z Range Rovera Evoque, który zastąpi motor Si6. Czterocylindrowa jednostka ma być oszczędniejsza i jednocześnie oferować lepsze osiągi
Land Rover Freelander 2 dostał nowy silnik

Land Rover Freelander 2 dostał nowy silnik

W ofercie Freelandera 2 na rok 2012 pojawił się nowy 2,0-litrowy, motor benzynowy o mocy 240 KM, w którym emisja CO2 została zmniejszona o 14 proc. w stosunku do poprzedniej jednostki typu Si6.
SUV-y dla początkujących

SUV-y dla początkujących

Dziś nikt już nie wyobraża sobie świata motoryzacji bez SUV-ów, podczasgdy 15 lat temu na dźwięk tego słowa większość osób – nawet tych dobrzezorientowanych w tematyce aut 4x4 – tylko bezradnie wzruszyłabyramionami
Freelander Active Trophy: zapraszamy na offroadową przygodę

Freelander Active Trophy: zapraszamy na offroadową przygodę

Cykl imprez Freelander Active Trophy przeznaczony jest dla każdego, kto ma auto 4x4 i ochotę na aktywne spędzanie wolnego czasu
Ćwierć miliona Land Roverów Freelanderów 2

Ćwierć miliona Land Roverów Freelanderów 2

Land Rover świętuje wyprodukowanie 250 000 sztuk modelu Freelander 2 w angielskiej fabryce Halewood w hrabstwie Merseyside
Land Rover Freelander powinien być tańszy

Land Rover Freelander powinien być tańszy

Land Rover opublikował pierwsze informacje o liftingu drugiej generacji modelu Freelander. Nie byłoby w tym nic dziwnego – gdyby nie fakt, że wraz z liftingiem terenówka straciła tylny napęd
Nowy Land Rover Freelander bez 4x4

Nowy Land Rover Freelander bez 4x4

Land Rover zaprezentował odmienionego SUV-a Freelander, który oprócz subtelnych zmian wyglądu będzie bardziej oszczędny, a także otrzyma po raz pierwszy napęd na jedną oś.
Mr. Cool  z Liverpool: Land Rover Freelander (Test długodystansowy)

Mr. Cool z Liverpool: Land Rover Freelander (Test długodystansowy)

Freelander 2 jest większy, cięższy i... droższy od swojego poprzednika. Ma bardziej dynamiczne silniki. W kwestii jakości to też zupełnie inna liga, co potwierdza nasz bezawaryjny test długodystansowy - to czarny koń segmentu SUV!
Land Rover Freelander RS200 KAHN Design

Land Rover Freelander RS200 KAHN Design

Sukces, który odniosła jedna z ostatnich kreacji A.Kahn’a - Range Rover Sport KAHN RS600, sprawił że tuner przedstawi niebawem swoją interpretację najmniejszego modelu rodziny z pod znaku Land Rovera.
Land Rover Freelander: Dzielny i ekologiczny SUV

Land Rover Freelander: Dzielny i ekologiczny SUV

Land Rover Freelander drugiej generacji miał zdobywać klientów dzięki prawdziwej wszechstronności - nie boi się terenu, jest elegancki, wygodny i dynamiczny. Teraz dochodzi jeszcze aspekt ekologiczny - system start/stop. To rzeczywista oszczędność czy slogan reklamowy?
Wyspiarz atakuje, prezentacja Land Rovera Freelandera

Wyspiarz atakuje, prezentacja Land Rovera Freelandera

Freelander, jako nowe auto, nigdy nie był u nas zbyt popularny. Teraz mamy na rynku mnóstwo propozycji z drugiej ręki. Na co zwrócić uwagę?
100 000 Freelanderów

100 000 Freelanderów

Po 17 miesiącach od rozpoczęcia produkcji Land Rovera Freelander II, z taśmy produkcyjnej zakładów Halewood w Merseyside zjechał stutysięczny egzemplarz tego modelu.
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech