Lexus UX 300E jest wyjątkowo dobrze wyciszony – silnik elektryczny pracuje cicho, poza tym kabina jest dodatkowo wytłumiona, aby do środka nie przedostawały się odgłosy wiatru, toczących się kół, czy hałasy pochodzące z innych pojazdów.

Lexus UX 300E – trzecia wersja napędowa modelu

Elektryczny crossover wyposażony jest w silnik elektryczny o mocy 150 kW (204 KM) umieszczony z przodu pojazdu. Moment obrotowy tego motoru wynosi 300 Nm i jest dostępny już od najniższych obrotów, co oznacza, że auto może bardzo dynamicznie przyspieszać.

Akumulator litowo-jonowy ma pojemność 54,3 kWh, co pozwala na przejechanie 400 km, a według cyklu WLTP (zbliżonego do normalnych warunków drogowych) - 300 km. Elektrycznego UX 300E można będzie ładować tradycyjnie z gniazdka 230 V - potrwa to ok. 7 godzin. Przy ładowaniu szybkim czas ładowania skraca się do 50 minut.

Lexus UX 300E został wyposażany w systemy zapewniające łączność samochodu z aplikacjami smartfonów, np. kierowca będzie mógł sprawdzić (w aplikacji LexusLink) stan naładowania akumulatorów, zasięg samochodu, czas ładowania itp. Zdalnie można będzie także sterować klimatyzacją auta. Samochód wyposażony będzie w najnowsze systemy zapewniające bezpieczeństwo, m.in. w pakiet bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System+.

Lexus UX 300E trafi do polskich salonów Lexusa pod koniec 2020 roku lub na początku 2021 r. Będzie to pierwszy elektryczny Lexus, ale nie jedyny – firma planuje, że do 2030 roku wszystkie modele będą miały, oprócz wersji hybrydowej i spalinowej, także odmianę elektryczną.

Lexus UX 300E – dane techniczne

Silnik elektryczny, 204 KM/300 Nm
Akumulator Litowo-jonowy 54,3 kWh
Zasięg 300 km (wg WLTP)
Wymiary (dł./szer./wys.) 4495/1840/1545 mm
Poj. bagażnika 486 l
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,5 s
Prędkość maksymalna 160 km/h
Czas ładowania akumulatorów (230 V/30 A) 7 godzin
Czas ładowania akumulatorów (125 A) 50 minut