• Mazda przeobraża się w markę premium, a najnowsza Mazda 3 jest tego dowodem
  • Na polskim rynku oferowane będą tylko silniki benzynowe
  • Zamówienia można składać od stycznia 2019 roku, a pierwsze egzemplarze modelu 3 trafią do salonów w marcu

Ktoś słusznie zauważył, że Mazda staję się tym czym dziś powinna być Alfa Romeo. Wystarczy spojrzeć na smukłą sylwetkę nowej Mazdy 3, by nie mieć wątpliwości, że tym samochodem żądzą emocje. Wraz z debiutem modelu 3 Mazda wprowadza styl, który eliminuje definiowanie sylwetki liniami. W obłej karoserii odbija się otoczenie, co zmienia wrażenia wraz z porą roku, czy dnia. Wyraźnie widoczna jest również niewielka powierzchnia okiem, co przybliża kompaktowy model do samochodów sportowych. 

Podobne wrażenie pozostawia wnętrze, ciekawe, emocjonujące i znakomicie wykonane. Kierowca siedzi głęboko zanurzony w Mazdę 3, a przed nim informacji dostarczają trzy klasyczne okrągłe zegary, z czego centralny jest wyświetlaczem ciekłokrystalicznym. Pomocą służą również wyświetlacz head up oraz ekran multimediów w centralnej części deski rozdzielczej. Liczne przyciski zastępuje wielofunkcyjne pokrętło ulokowane koło lewarka skrzyni biegów. 

Mazda 3 – Lepiej z przodu

Widać wyraźnie, że postawiono na komfort jazdy na przednich fotelach. Ergonomią i zakres regulacji fotela i kierownicy pozwalają znaleźć wygodne miejsce nawet wysokim osobom. W wyniku zaawansowanych badań nad mobilnością człowieka zmieniono również kąty ustawienia elementów fotela, tak by wszystkie ruchy jak i pozycja były jak najbardziej naturalne.

Kiedy wykorzystujemy w pełni komfort przednich foteli nie możemy liczyć, że wystarczy miejsca na dłuższą trasę dla wysokich osób na kanapie z tyłu. Dynamiczna stylizacja ograniczyła też widoczność do tyłu, której potrzebujemy podczas parkowania. Ale w dobie kamer i precyzyjnych czujników to już nie jest problem. 

Nowa generacja Trójki ma być zdecydowanie bardziej komfortowa. Usztywniono karoserię, by wyeliminować nieprzyjemne drgania, wnętrze skuteczniej wyciszono i odizolowano od wibracji z kół. Dla lepszego odsłuchu zmieniono miejsca montażu głośników sprzętu audio, który za dopłatą może być zestrojony przez firmę Bose. Bardzo dobre wrażenie pozostawia jakość materiałów we wnętrzu. Są miękkie, a elegancji dodają elementy ozdobne z prawdziwego metalu. 

Mazda 3 – bez diesla

Mazda obiecuje, że Trójka będzie komfortowym samochodem do jazdy na co dzień. Kierowca ma prowadzić Mazdę przy pomocy przy pomocy naturalnych ruchów i impulsów. O tym jak jeździ najnowsze wcielenie Mazdy 3 przekonamy się lutym i wtedy niezwłocznie podzielimy się wrażeniami. 

Już wiadomo, że w Polsce oferowane będą dwa benzyniaki Skyactiv-G 2.0 l (122 KM) oraz Skyactiv-X 2.0 l (180 KM) – rewolucyjny silnik zasilany benzyną o zapłonie samoczynnym sterowanym świecą. Konstrukcjatama łączyć sprawność diesla z kulturą jazdy benzyniaka. Mazda rezygnuje ze sprzedaży na polskim rynku wersji wysokoprężnej modelu3. Można wybierać pomiędzy 5-drzwiowym hatchbackiem lub sedanem i napędem na przednie lub cztery koła. 

Najnowsze wcielenie Mazdy 3 będzie nie tylko wyglądem, ale również poziomem wyposażenia standardowego aspirowało do klasy premium. Jeszcze nie znamy ceny nowego modelu. Samochody będzie można zamawiać w styczniu 2019 roku, a pierwsze egzemplarze trafią do salonów w marcu.