Nie dziwi więc, że na miejsce światowej premiery wybrano właśnie salon w Pekinie. CX-4 trafi do sprzedaży na tym ogromnym rynku już w czerwcu br. Niestety japoński producent obecnie nie planuje wprowadzenia nowego modelu do Europy.

Szkoda, ponieważ samochód, zaprojektowany w zgodzie z językiem stylistycznym KODO, prezentuje się bardzo dobrze. CX-4 ma taki sam rozstaw osi (2700 mm), jak kompaktowy SUV o oznaczeniu CX-5. Wspólna jest także szerokość (1840 mm), za to Mazda CX-4 jest dłuższa (4633 mm) i niższa (1530 mm). Ponadto jej wyróżnikiem jest mocno ścięty tył, nawiązujący do coupe. Auto wygląda raczej jak podniesione kombi niż klasyczny SUV. Prześwit, w zależności od wersji, wynosi od 191 do 197 mm.

Crossover został wyposażony we wszystkie technologie SKYACTIV. Do napędu przewidziano dwa silniki benzynowe. Pierwszy, o pojemności 2 litrów, generuje 158 KM i występuje z napędem na przednie koła i ręczną skrzynią biegów („automat” w opcji). Wariant AWD jest dostępny z 2,5-litrowym silnikiem o mocy 192 KM.

Mazda CX-4 to czwarty model nowej generacji w Chinach. Producent z Hiroszimy ma nadzieję, że ten samochód mocno przyczyni się do wzmocnienia pozycji marki w Państwie Środka, w którym crossovery i SUV-y są bardzo popularne.