Opel Meriva OPC będzie najsłabszym modelem spośród wszystkich z działu OPC (Opel Performance Center), jakie niemiecki producent będzie miał w swojej ofercie. Jeszcze w tym roku do sprzedaży trafią bowiem Astra OPC i Zafira OPC, obie z dwulitrowym silnikiem o mocy 240 KM, oraz Vectra OPC w wersji 5-drzwiowej oraz kombi, z 2,8-litrową jednostką o mocy 255 KM. Meriva OPC na tym tle nie będzie prezentować się aż tak okazale, jednak i tak będzie wyraźnie górować nad innymi wersjami silnikowymi.

Wyczynowa wersja Merivy pod maską mieć będzie 1,6-litrową jednostkę benzynową o mocy 180 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 230 Nm, osiąganym w zakresie od 2.200 do 5.500 obr/min. Pozwoli ona rozpędzić auto ze startu do prędkości 100 km/h w 8,5 sekundy, a maksymalna prędkość wyniesie zaś 222 km/h. Średnie spalanie auta, w którym przeniesienie napędu odbywać się będzie za pomocą pięciobiegowej skrzyni ręcznej, ma wynosić ok. 7,8 l/100 km.

W porównaniu do standardowej wersji, która po face liftingu pojawi się na naszym rynku na przełomie marca i kwietnia, Meriva OPC będzie miała zmodyfikowany układ jezdny, mocno zarysowane progi drzwi, charakterystyczne przednie i tylne spojlere, 17-calowe felgi, niebieskie zaciski hamulców oraz trapezoidalną końcówkę rury wydechowej. Wewnątrz znajdziemy sportowe fotele Recaro, wykończone skórą, podobnie jak kierownica i końcówka dźwigni zmiany biegów.

W wyposażeniu znajdą się klimatyzacja, przednie wraz z bocznymi poduszkami oraz kurtynami powietrznymi. Opcjonalnie dostępne będą także światła doświetlające zakręty.

Opel Meriva OPC zaprezentowany zostanie podczas targów Essen Motor Show, które rozpoczną się już 25 listopada. Debiut rynkowy, na początku w Niemczech, planowany jest na luty. Wyczynowa Meriva kosztować będzie 23.000 euro. Cena Astry OPC rozpoczynać się będzie od 28.000 euro, Zafiry OPC - 32.500, Vectry OPC hatchback - 37.800, a kombi - 38.600 euro.