Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Opel Meriva

Opel Meriva

Ikona samochodu

Opel Meriva to najmniejszy minivan w ofercie niemieckiej marki. Auto zadebiutowało w 2002 roku i zostało zbudowane na popularnej miejskiej Corsie.

Bryła auta przypomina klin, lecz stylistyka jest dosyć atrakcyjna. Szerokie słupki, mimo dużego przeszklenia, nieco utrudniają widoczność. Wewnątrz zastosowano system Flex Space, pozwalający na łatwe przesuwanie foteli oraz kanapy, jak również ich wymontowanie i uzyskanie całkowicie płaskiej przestrzeni bagażowej. Miejsca dla pasażerów jest pod dostatkiem, a dzięki wysoko poprowadzonej linii, przestrzeni nad głową starczy także dla wyższych osób.

Początkowo oferowano 3 benzyniaki oraz 2 diesle. W pierwszym przypadku do wyboru był 1,6- oraz 1,8-litrowy silnik o mocy odpowiednio 87 lub 101 oraz 125 KM. 1,7-litrowy diesel CDTI mógł rozwijać 75 lub 100 KM. W 2006 roku Meriva przeszła facelifting, który nieco zmienił nadwozie oraz wnętrze auta, a także paletę jednostek napędowych. Podstawowy benzyniak został zastąpiony 1,4-litrowym silnikiem Twinport EcoFLEX o mocy 90 KM. Mocniejszy silnik 1.6 został unowocześniony i wzmocniony o 4 KM.

Największą zmianą, było zaprezentowanie topowej wersji OPC z 1,6-litrowym uturbionym silnikiem o mocy 180 KM. Oprócz tego auto otrzymało odpowiedni pakiet stylistyczny. Mniejszy diesel został zastąpiony silnikiem o tej samej mocy, ale pojemności 1,3 litra. Dodatkowo do oferty wszedł 125-konna odmiana silnika 1.7. Jednostki mogły współpracować z 5- lub 6-biegowym manualem oraz 6-stopniowym automatem, a moc była przekazywana na przednią oś.

W 2010 roku na rynku pojawiła się II generacja minivana Opla. Koncepcja auta został całkowicie zmieniona. Opel zdecydował się wykorzystać system FlexDoor, dzięki któremu tylne drzwi miały się otwierać przeciwnie do kierunku jazdy pod kątem aż 85 stopni. Jednak ze względów bezpieczeństwa, Niemcy nie zdecydowali się na wycięcie środkowego słupka, tak jak jest to np. w Fordzie B-Max.

Stylistyka auta również uległa diametralnej zmianie. Dzięki wielu ostrym liniom o niecodziennej dolnej linii okien, Meriva wyróżnia się z tłumu. Tym samym upodobniła się do innych modeli marki, m.in. Insignii oraz Astry. Wewnątrz również zastosowano ten sam system o wcześniej, mający ułatwić odpowiednią aranżację wnętrza. Co więcej, fotele są dosyć wygodne, a miejsca na nogi i nad głowami starczy nawet dla „maruderów”.

Pod maską wśród benzyniaków, do wyboru by tylko jeden, 1,4-litrowy silnik, ale o 3 wariantach mocy – 100, 120 oraz 140 KM. Dodatkowo środkowy wariant mógł zostać wyposażony w fabryczną instalację LPG. Wśród diesle to wyboru były 2 pojemności- 1.3 oraz 1.7 litra. Pierwsza jednostka mogła rozwijać 75 lub 95 KM, a druga – 100, 110 lub 130 KM.

Gdy w 2013 roku przeprowadzono lifting, oprócz grilla, świateł oraz zderzaka zmianie uległa także paleta jednostek napędowych. Wszystkie silniki wysokoprężne zostały zastąpione motorem o pojemności 1,6 litra i mocy 95, 110 lub 136 KM. Z silnikami współpracować może 6-biegowy automat lub 5- oraz 6-stopniowa skrzynia manualna, a moc jest przekazywana na przednie koła.

Rywalami Opla Merivy są m.in. Ford B-Max, Fiat 500L oraz Citroën C3 Picasso.

Opel Meriva - generacje

Ikona samochodu

Opel Meriva I A (2002 - 2010)

Ikona samochodu

Opel Meriva II B (2010 - )

Opel Meriva - powiązane artykuły

1.4 T udany silnik Opla, dobry również do LPG

1.4 T udany silnik Opla, dobry również do LPG

Silnik Opla 1.4 Turbo ma małą pojemność, ale wysoką moc i kilkanaście lat temu idealnie wpisał się w ideę downsizingu. Na przestrzeni lat zmienił się znacząco. Czy jednak wart jest zainteresowania?

Sprawdzamy silniki w Oplach. Czy można liczyć na solidne konstrukcje?

Sprawdzamy silniki w Oplach. Czy można liczyć na solidne konstrukcje?

Ople mają całkiem atrakcyjne ceny na rynku wtórnym i cieszą się dużą popularnością. Czy w takim przypadku można liczyć na solidne silniki? Okazuje się, że bez problemu znajdziecie konstrukcje godne zaufania oferowane w ostatnich kilkunastu latach – zarówno wśród benzyniaków, jak i diesli.

Niedrogie, proste i dobre - 10 miejskich aut z benzyniakiem

Niedrogie, proste i dobre - 10 miejskich aut z benzyniakiem

Pandemia COVID-19 wpłynęła też na zachowanie klientów szukających aut na rynku wtórnym – w cenie są nieduże samochody z benzyniakiem, tanie w zakupie i utrzymaniu. Oto 10 interesujących modeli za 10-15 tys. zł.

Na nie lepiej uważaj! Auta z najgorszymi wynikami w testach na 100 tys. km

Na nie lepiej uważaj! Auta z najgorszymi wynikami w testach na 100 tys. km

Zajrzeliśmy do listy wyników naszych testów długodystansowych przeprowadzonych od 2014 roku. Z blisko 40 przetestowanych samochodów na dystansie 100 tys. km wybraliśmy te, które wypadły najgorzej, zaliczając kilka mniejszych lub całkiem duże wpadki. Tak powstał ten ranking

Znów sprowadzamy więcej aut - łatwiej o młodszego diesla niż benzynę

Znów sprowadzamy więcej aut - łatwiej o młodszego diesla niż benzynę

Rynek używanych samochodów powoli wraca do stanu sprzed pandemii. Do Polski znów importujemy auta z krajów zachodnich - tradycyjnie najwięcej z Niemiec, Francji i Belgii. Najczęściej sprowadzany kilkunastoletnie egzemplarze.

Najbardziej awaryjne auta wg ADAC - tych modeli i roczników lepiej unikać

Najbardziej awaryjne auta wg ADAC - tych modeli i roczników lepiej unikać

Oto jedna z metod oceny niezawodności samochodów. Niemiecki automobilklub ADAC sporządził listę najbardziej awaryjnych modeli na podstawie statystyk interwencji pomocy drogowej. Na cenzurowanym znalazło się kilkanaście samochodów nie tylko z Europy, ale i Azji.

Vany dla czteroosobowej rodziny - TOP 5

Vany dla czteroosobowej rodziny - TOP 5

Mają niewielkie wymiary zewnętrzne, a nadają się na auta dla rodziny 2+2. Do tego ich zakup można sfinansować z programu „500+” – to efekt niskich cen. Polecamy pięć udanych minivanów.

Czy warto kupić tanie auto z Anglii?

Czy warto kupić tanie auto z Anglii?

Możliwość rejestrowania samochodu z kierownicą po prawej stronie pojawiła się w polskim prawie stosunkowo niedawno, bo niecałe cztery lata temu. Od tego czasu wyraźnie przybywa aut tego typu.

Opel Meriva 1.7 CDTI: niewielka, lecz... duża

Opel Meriva 1.7 CDTI: niewielka, lecz... duża

Opel Meriva to niezbyt drogie, ale za to pojemne, funkcjonalne i dość komfortowe, nadające się zarówno do wożenia dzieci do przedszkola, jak i na długą wakacyjną podróż auto. Jednak by stać się właścicielem takiego „cuda”, trzeba odłożyć na bok marzenia o prestiżu i poszukać samochodu niedrogiego, bardziej pospolitego

Do miasta i dla rodziny - małe vany w cenach 10-20 tys. zł

Do miasta i dla rodziny - małe vany w cenach 10-20 tys. zł

Prosta budowa, tanie części zamienne, niewielkie nadwozie, a w środku sporo miejsca i wiele praktycznych rozwiązań – używane małe vany kuszą na wiele sposobów. Modele warte uwagi kupicie już za 10-20 tys. zł.

Opel Meriva 1.4 Turbo LPG - dwa razy taniej niż na benzynie

Opel Meriva 1.4 Turbo LPG - dwa razy taniej niż na benzynie

Właściwie to można powiedzieć, że Opel Meriva z instalacją LPG pali jak smok, ale w sytuacji, gdy litr gazu kosztuje prawie trzykrotnie mniej od litra benzyny, jest to jedno z tańszych w tankowaniu rodzinnych aut.

Redakcja poleca
Vany czy SUV - jakie auto jest najlepsze dla rodziny?

Vany czy SUV - jakie auto jest najlepsze dla rodziny?

Wszyscy lubią SUV-y. Ale czy rzeczywiście są najlepsze? W teście sześciu par aut sprawdzamy, jak spisują się one w zestawieniu z vanami

Opel Mokka kontra Opel Meriva

Opel Mokka kontra Opel Meriva

Opel Meriva kusi praktycznością i oryginalnie otwieranymi drzwiami, Opel Mokka – napędem 4x4 i dobrą widocznością

Wyrazisty mały van

Wyrazisty mały van

Gdy Opel Meriva trafił na końcowy demontaż, wrażenia z jego testu wciąż były w naszej pamięci bardzo wyraźne, tyle że nie zawsze pozytywne

Modne i praktyczne - Yeti kontra Qashqai, Captur, Meriva, Soul i Duster

Modne i praktyczne - Yeti kontra Qashqai, Captur, Meriva, Soul i Duster

Kompaktowe SUV-y, minivany i crossovery wyrastają jak grzyby po deszczu. Tylko czy te auta są funkcjonalne? Tym razem priorytetowe w ocenach będą: praktyczność, wygoda, widoczność i prostota obsługi.

Systemy bezpieczeństwa to za mało. Pokazujemy jak przygotować się do podróży

Systemy bezpieczeństwa to za mało. Pokazujemy jak przygotować się do podróży

Systemy wspomagające kierowcę to za mało żeby bez problemu dotrzeć do celu. Aby podróż była bezpieczne trzeba odpowiednio się do niej przygotować

Jak lepiej: z drugiej ręki czy w salonie?

Jak lepiej: z drugiej ręki czy w salonie?

Zwolennicy aut używanych podkreślają, że za takie same pieniądze można kupić lepszy samochód – większy, bezpieczniejszy i niekoniecznie bardziej kosztowny w eksploatacji. Na przykładzie czterech par sprawdzamy, czy to prawda.

Do sportu czy dla rodziny

Do sportu czy dla rodziny

Mało u nas znany Golf Plus był postrzegany jako pojazd dla starszej klienteli. Nowy Golf Sportsvan ma zmienić ten wizerunek – uzbrojony w najnowsze techniczne geny Volkswagen rusza do starcia z konkurentami.

Opel Meriva kontra Ford B-Max: który minivan będzie lepszym wyborem

Opel Meriva kontra Ford B-Max: który minivan będzie lepszym wyborem

Nowy diesel znalazł się w Oplu Meriva. Dzięki niemu auto może odnieść duży sukces. Czy jednak mały van spod znaku Opla zdoła wykorzystać tę sprzyjającą okoliczność w pojedynku z oryginalnym Fordem B-Maxem? W naszym porównaniu minivanów sprawdzamy który model będzie lepszym wyborem

Nowy Opel Meriva - Dziś świat należy do odważnych

Nowy Opel Meriva - Dziś świat należy do odważnych

Meriva II to zapowiedź nowej klasy. Wielkością i ceną niemal dorównuje kompaktom, ale jest wyższa, a jej tylne drzwi otwierają się "pod wiatr".
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test