Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Opel Mokka kontra Opel Meriva

Meriva jest rzeczywiście oryginalna. Ma przecież drzwi otwierane jak w Rolls-Roysie, a tego nie znajdziecie w żadnym innym aucie z tego segmentu. Jednak poza wyjątkowością tylne drzwi otwierane „pod wiatr” niewiele mają do zaoferowania. Dzięki nim matki łatwiej przypinają pasami swoje pociechy. Innych plusów jak dotąd nie znaleziono. Tak więc temat drzwi mamy za sobą.

Co zatem jeszcze zostało?

Przyjrzyjmy się Mokce. Ten mały SUV oferuje dokładnie to, czego można oczekiwać po podobnych mu miejskich autach. Siedzi się w nim przyjemnie wysoko, cieszy porządna widoczność na zewnątrz (w porównaniu z o wiele mocniej zabudowaną Merivą). Mimo iż jest samochodem o wyższym prześwicie, Mokka jeździ wyjątkowo stabilnie i niemal się nie kołysze.

Meriva za to nieco płynniej się rozpędza i spala przy tym odrobinę mniej ON, ale to wynik zastosowania w Mokce odbierającego moc układu 4x4. Podczas codziennej eksploatacji napęd obu osi ma wiele zalet. Nie ma mowy, żeby auto gdzieś ugrzęzło, poza tym może holować ciężkie przyczepy. Meriva i Mokka są napędzane identycznymi jednostkami. 1,6-litrowy diesel w środkowym zakresie obrotów dzielnie sobie radzi, choć – oczywiście – nie jest mistrzem wyczynu.

Poza tym bez względu na osiągane obroty zawsze jest dobrze słyszalny – tego nie da się wyeliminować nawet częstą zmianą przełożeń. W Mokce biegi chodzą nieco lżej, ale to już pasażerów mniej obchodzi. Im zależy na przestrzeni, a tej w Mokce nie brakuje. Z przodu mają jej nawet więcej niż w Merivie, a z tyłu jest pod tym względem równie dobrze.

Naszym zdaniem

Pomimo wyższej ceny SUV zdystansował vana. Jest równie praktyczny, jak Meriva, a dodatkowo ma napęd 4x4 i dobrą widoczność.

Wynik

Opel Mokka 1 - Opel Meriva 0

Dane techniczne

Dane producenta Opel Mokka 1.6 CDTIKia Carens 2.0 CRDi
Pojemność skokowa (cm3)15981598
Moc maksymalna (KM/obr./min)136/3500136/3500
Prędkość maksymalna (km/h)188197
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)10,39,9
Zużycie paliwa fabr. (l/100 km)4,54,3
Dł./szerokość/wysokość (mm)4278/1777/16584300/1812/1615
Zużycie paliwa w teście (l/100 km)6,05,8
Emisja CO2 w teście (g/km)159154
Pojemność bagażnika (l)356-1372400-1500
Masa własna/ładowność (kg)1504/4341518/522
Cena (zł)90 45074 100
Koszt jednego kilometra*1,07 zł0,97 zł

*przy cenie litra benzyny: 4,75 zł, ON: 4,67 zł i na podstawie wartości rezydualnej z EurotaxGlass’s

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków