Pomysłowość konstrukcji przejawia się także w tym, że mimo dość skromnych wymiarów zewnętrznych Hi-Cross Concept ma zaskakująco dużo miejsca we wnętrzu przewidzianym aż dla siedmiu osób podróżujących w trzech rzędach siedzeń.

Interesująco przedstawia się też hybrydowy zespół napędowy złożony z silnika elektrycznego zasilanego kompaktowym litowo-jonowym akumulatorem skonstruowanym przez Nissana oraz dwulitrowego silnika benzynowego z bezpośrednim wtryskiem. Silnik spalinowy zapewnia osiągi porównywalne z jednostką dwuipółlitrową przy zużyciu paliwa i emisji odpowiadającym znacznie mniejszej pojemności.

W nowej konfiguracji zastosowano rozwiązanie typu "jeden silnik, dwa sprzęgła", związane z bezstopniową przekładnią nowej generacji XTRONIC. W porównaniu z przekładniami CVT poprzedniej generacji zapewnia ona obniżenie zużycia paliwa o 10 procent. W cyklu miejskim samochód może poruszać się wyłącznie na silniku elektrycznym zasilanym z akumulatora litowo-jonowego. Silnik spalinowy wyłącza się także po wciśnięciu sprzęgła, zaś energia hamowania jest odzyskiwana przez układ regeneracyjny.

Hi-Cross Concept, zbudowany na gruntownie zmodyfikowanej platformie C Nissana ma rozstaw osi 2780 mm. Pozostałe wymiary to 4660 mm długości, 1850 mm szerokości i 1670 mm wysokości. W stylizacji wykorzystano zarówno typowe elementy wzornicze marki, jak i nowe pomysły. Aluminiowe obręcze kół mają średnicę 21 cali. Z przodu dominuje charakterystyczny grill w kształcie litery V, z którym sąsiadują wyraziste i eleganckie reflektory.

Nowością stylizacyjną jest w szczególności odważna linia boczna biegnąca od maski, przez błotniki aż do słupka D. Z tyłu uwagę zwracają wyraziste klosze lamp zespolonych, nawiązujące kształtem do charakterystycznych reflektorów.