W drugiej generacji (od 1991 roku) auto nabrało krągłości. W dwóch kolejnych odsłonach (od 2002 r. i od 2010 r.) nadwozie zyskało jeszcze więcej obłości. Jednak tegoroczna debiutantka – Micra piątej generacji, pokazana na salonie w Paryżu – całkowicie zrywa ze stylistyką poprzednich odmian. Teraz Nissan postawił na ostre rysy, które wręcz futurystycznie wyglądają.
Samochód nawiązuje do koncepcyjnego modelu Sway, zaprezentowanego podczas salonu w Genewie w 2015 roku. Oczywiście, wygląd nowej Micry pozostaje zgodny z kanonem, który obowiązuje w stylistyce Nissana. Dlatego nie dziwią designerskie nawiązania do modelu Note.
Nissan Micra ma 125 możliwości wyposażenia
W przypadku nowej Micry przewidziano 10 różnych wariantów kolorystycznych nadwozia, a możliwość personalizacji karoserii i wnętrza pozwala na aż 125 konfiguracji pojazdu. W porównaniu z poprzednikiem nadwozie poszerzono oraz zwiększono rozstaw osi. Dzięki temu wnętrze zyskało na przestronności. Poza tym fotel kierowcy został niżej umieszczony – sprzyja to lepszemu panowaniu nad autem, a wysokie osoby będą miały więcej przestrzeni nad głową.
Powody do zadowolenia dają też znacznie lepsze materiały wykończeniowe niż w poprzedniku. Nissan wyposażył swoją nowość w bogaty zestaw asystentów zwiększających komfort i bezpieczeństwo podróżowania. W zależności od wersji w standardzie lub w opcji znajdą się: kamery 360 stopni, asystent martwego pola czy też ostrzeganie przed niezamierzonym zjechaniem z pasa ruchu. W wyposażeniu pojawią się również czytanie znaków drogowych oraz system awaryjnego hamowania przed przeszkodą.
Jak przystało na nowoczesny samochód, na pokładzie Micry nie zabraknie rozbudowanego systemu multimedialnego. Na konsoli środkowej umieszczono 7-calowy ekran dotykowy, za pomocą którego można obsługiwać: system audio, nawigację satelitarną, telefon komórkowy, pobrane aplikacje oraz moduł sterowania głosem Siri, współpracujący z interfejsem Apple CarPlay.
W pierwszej fazie sprzedaży, w marcu przyszłego roku, samochód będzie oferowany z dwoma silnikami do wyboru – doładowanym 3-cylindrowym benzyniakiem o pojemności 0,9 l oraz z półtoralitrowym 4-cylindrowym dieslem. Obie jednostki napędowe generują 90 KM. W późniejszym czasie paleta zostanie uzupełniona o litrowy wolnossący motor benzynowy o mocy 75 KM.
Nissan Micra – nasza opinia
Producenci prześcigają się w oferowaniu jak najlepszego wyposażenia oraz multimedialnych ułatwień także w małych autach. Jednak w przypadku nowej Micry projektanci nie ograniczyli się tylko do technicznych nowinek. Duży krok do przodu poczyniono też pod względem designu. Efekt? Powstało auto, które przyciąga uwagę ostrymi, nowoczesnymi liniami nadwozia.