W drugiej generacji (od 1991 roku) auto nabrało krągłości. W dwóch kolejnych odsłonach (od 2002 r. i od 2010 r.) nadwozie zyskało jeszcze więcej obłości. Jednak tegoroczna debiutantka – Micra piątej generacji, pokazana na salonie w Paryżu – całkowicie zrywa ze stylistyką poprzednich odmian. Teraz Nissan postawił na ostre rysy, które wręcz futurystycznie wyglądają.
Samochód nawiązuje do koncepcyjnego modelu Sway, zaprezentowanego podczas salonu w Genewie w 2015 roku. Oczywiście, wygląd nowej Micry pozostaje zgodny z kanonem, który obowiązuje w stylistyce Nissana. Dlatego nie dziwią designerskie nawiązania do modelu Note.
Nissan Micra ma 125 możliwości wyposażenia
W przypadku nowej Micry przewidziano 10 różnych wariantów kolorystycznych nadwozia, a możliwość personalizacji karoserii i wnętrza pozwala na aż 125 konfiguracji pojazdu. W porównaniu z poprzednikiem nadwozie poszerzono oraz zwiększono rozstaw osi. Dzięki temu wnętrze zyskało na przestronności. Poza tym fotel kierowcy został niżej umieszczony – sprzyja to lepszemu panowaniu nad autem, a wysokie osoby będą miały więcej przestrzeni nad głową.
Powody do zadowolenia dają też znacznie lepsze materiały wykończeniowe niż w poprzedniku. Nissan wyposażył swoją nowość w bogaty zestaw asystentów zwiększających komfort i bezpieczeństwo podróżowania. W zależności od wersji w standardzie lub w opcji znajdą się: kamery 360 stopni, asystent martwego pola czy też ostrzeganie przed niezamierzonym zjechaniem z pasa ruchu. W wyposażeniu pojawią się również czytanie znaków drogowych oraz system awaryjnego hamowania przed przeszkodą.
Jak przystało na nowoczesny samochód, na pokładzie Micry nie zabraknie rozbudowanego systemu multimedialnego. Na konsoli środkowej umieszczono 7-calowy ekran dotykowy, za pomocą którego można obsługiwać: system audio, nawigację satelitarną, telefon komórkowy, pobrane aplikacje oraz moduł sterowania głosem Siri, współpracujący z interfejsem Apple CarPlay.
W pierwszej fazie sprzedaży, w marcu przyszłego roku, samochód będzie oferowany z dwoma silnikami do wyboru – doładowanym 3-cylindrowym benzyniakiem o pojemności 0,9 l oraz z półtoralitrowym 4-cylindrowym dieslem. Obie jednostki napędowe generują 90 KM. W późniejszym czasie paleta zostanie uzupełniona o litrowy wolnossący motor benzynowy o mocy 75 KM.
Nissan Micra – nasza opinia
Producenci prześcigają się w oferowaniu jak najlepszego wyposażenia oraz multimedialnych ułatwień także w małych autach. Jednak w przypadku nowej Micry projektanci nie ograniczyli się tylko do technicznych nowinek. Duży krok do przodu poczyniono też pod względem designu. Efekt? Powstało auto, które przyciąga uwagę ostrymi, nowoczesnymi liniami nadwozia.
Galeria zdjęć
Tegoroczna debiutantka – Micra piątej generacji, pokazana na salonie w Paryżu – całkowicie zrywa ze stylistyką poprzednich odmian. Teraz Nissan postawił na ostre rysy, które wręcz futurystycznie wyglądają
Dodatkowe głośniki umieszczono w przednich zagłówkach
Wyprofilowanie siedzeń pozwala ze spokojem myśleć o długich podróżach
Kierowca łatwo sięga do dźwigni 5-biegowej przekładni
Ostre linie nadwozia sprawiają, że Micra prezentuje się wyjątkowo nowocześnie
W zależności od wersji deska rozdzielcza może być utrzymana w różnej tonacji kolorystycznej. Materiały wykończeniowe mają wysoką jakość
Samochód nawiązuje do koncepcyjnego modelu Sway, zaprezentowanego podczas salonu w Genewie w 2015 roku
Zgodnie z obecną modą kierownica została u dołu spłaszczona
Wąskie reflektory w połączeniu z przetłoczeniami na masce i niedużym grillem nadają autu sportowy wygląd
Na konsoli środkowej jest 7-calowy ekran dotykowy
W porównaniu z poprzednikiem nadwozie poszerzono oraz zwiększono rozstaw osi. Dzięki temu wnętrze zyskało na przestronności