Głównymi atutami nowej Skody Fabia kombi mają być jeszcze bardziej przestronne wnętrze i obszerniejszy bagażnik, nowoczesny design oraz przemyślane rozwiązania techniczne.

W porównaniu do dotychczasowego modelu, auto będzie miało większe rozmiary zewnętrzne. Nowa Skoda Fabia Combi jest 7 mm dłuższa i 46 mm wyższa. Długość, szerokość i wysokość (odpowiednio: 4.239 mm, 1.642 mm i 1.498 mm) stanowią solidną bazę dla przestronnego wnętrza samochodu.

O 54 litry urósł także bagażnik, którego pojemność wynosi obecnie 480 litrów. Po całkowitym złożeniu tylnych siedzeń otrzymamy płaską powierzchnię załadunkową i przestrzeń 1.460 litrów - tj. o 235 litrów więcej niż w poprzednim modelu.

W gamie silników znajdziemy trzy jednostki benzynowe (1.2 12V HTP/70 KM, 1.4 16V/85 KM i 1.6 16V/105 KM) oraz trzy diesle (1.4 TDI PD/69 KM, 1.4 TDI PD/80 KM i 1.9 TDI PD/105 KM). Najmocniejsze jednostka benzynowa będzie opcjonalnie oferowana z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów (Tiptronic). Filtr cząstek stałych (DPF) jest dostępny dla dwóch mocniejszych silników wysokoprężnych - 1.4 TDI i 1.9 TDI.

Wygląd zewnętrzny nawiązuje oczywiście do wyglądu nowej Skoda Fabia w wersji hatchback. Wśród szeregu rozwiązań zwiększających wygodę i podnoszących komfort podróżowania można wymienić, poza dużą przestrzenią dla pasażerów tylnej kanapy oraz przestronnym bagażnikiem, wiele praktycznych schowków, lepszej jakości materiały użyte do wykończenia wnętrza czy też roletę przestrzeni bagażowej z nowoczesnym systemem zwijania za pomocą jednego przycisku - identyczna jak w Skodzie Octavia Combi.

Koncern Skoda Auto sprzedał dotychczas na światowych rynkach 630 tys. egzemplarzy Skody Fabia kombi pierwszej generacji, z czego 40 tys. egzemplarzy w Polsce. Produkcja tego modelu w dotychczasowej wersji będzie kontynuowana do końca bieżącego roku.

Czeska firma liczy, że w krótkim czasie podobnie mocną pozycję uzyska ta wersja nowego modelu. W salonach pojawi się już w pierwszym kwartale 2008 r.