- Kia zaprezentowała drugą generację kompaktowego SUV-a Seltos, który trafi do sprzedaży również na europejskie rynki
- Samochód będzie dostępny z silnikami benzynowymi oraz pełnym napędem hybrydowym
- Model z silnikami spalinowymi pojawi się w polskich salonach w trzecim kwartale 2026 r.
- Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu
To kolejna ważna premiera Kii, obok modelu K4, który w Europie zastąpił Ceeda. Nowy Seltos mierzy 4,43 m długości i jest kompaktowym SUV-em plasującym się pomiędzy miejskim Niro a rodzinnym Sportagem.
Z wyglądu od razu wiadomo, że to Kia, choć Seltos ma swoje cechy szczególne. Do wyboru będą różne wersje stylistyczne: X-Line o off-roadowym charakterze (ciemne wykończenie imitujące metal oraz wzmocnione osłony dolnych partii nadwozia) oraz usportowionej GT-Line z lakierowanymi akcentami w kolorze nadwozia.
Poznaj kontekst z AI
Stosunkowo duży rozstaw osi (2,69 m) oznacza przestronne wnętrze samochodu. Pasażerowie z tyłu będą mogli korzystać z odchylanego oparcia kanapy. Pojemność bagażnika jest duża — standardowo wynosi 536 litrów. Jego podłogę będzie można zamontować na jednej z dwóch wysokości.
Kokpit samochodu jest minimalistyczny — łączy dwa ekrany o przekątnej 12,3 cala każdy. Dźwignia typu Shift-by-Wire pozwoliła na wykorzystanie przestrzeni na konsoli centralnej. Przechowywanie ułatwią specjalnie przygotowane modułowe organizery do montażu.
Jakie silniki w nowej Kii Seltos?
Seltos nie należy do linii EV, więc nie będzie elektryczny. Opcji spalinowych będzie kilka, w zależności od rynku. Pod maską będzie mógł się znaleźć jeden z następujących silników czterocylindrowych:
- 1.6 T-GDI: 180 KM, 265 Nm, 7-biegowa skrzynia dwusprzęgłowa lub 6-biegowa ręczna;
- 1.6 T-GDI: 193 KM, 265 Nm, 8-stopniowy automat;
- 2.0: 149 KM, 179 Nm (raczej nie należy spodziewać się go w Europie).
Napęd na cztery koła znajdzie się w opcji. Jej wybór będzie oznaczać także wielowahaczowe zawieszenie zamiast belki skrętnej z tyłu oraz tryb jazdy Terrain Mode pozwalający na dostosowanie ustawień do poruszania się po śniegu, błocie czy piasku. Standardowy system oferuje tryby: Eco, Normal i Sport.
Nieco później gama Seltosa zostanie wzbogacona o pełną wersję hybrydową HEV. Producent nie udzielił jeszcze żadnych informacji na jej temat poza wzmianką, że auto otrzyma najnowszy system Smart Regenerative Braking 3.0, który automatycznie dostosuje siłę rekuperacji do warunków drogowych i danych z nawigacji.
Kiedy nowa Kia Seltos trafi do Polski?
Produkcja nowej Kii Seltos ruszy już w grudniu 2025 r. Samochód trafi do sprzedaży w Korei Południowej, Ameryce Północnej, Chinach i po raz pierwszy w Europie. W Polsce pierwsze egzemplarze z silnikami spalinowymi trafią do salonów dopiero w trzecim kwartale 2026 r. Jeszcze dłużej będziemy musieli poczekać na hybrydę, której debiut zaplanowano na czwarty kwartał przyszłego roku.