- Póki co najtańszą dostępną w salonach Octavią czwartej generacji jest wersja Ambition z silnikiem 1.5 TSI o mocy 150 KM i nadwoziem liftback - kosztuje 94 750 zł
- W gamie początkowo dwa silniki - benzynowy 1.5 TSI o mocy 150 KM (tylko z manualną skrzynią biegów) oraz diesel 2.0 TDI w dwóch wariantach mocy (115 KM i 150 KM)
- W każdej wersji seryjne są m.in. światła LED (tylne i przednie), elektrycznie sterowany hamulec postojowy, klimatyzacja (manualna w Active i automatyczna Climatronic w Ambition i Style)
Tanio już było. Zapewne mało kto pamięta, że niemal 10 lat temu za najtańszą odmianę pierwszej Skody Octavii Tour trzeba było zapłacić nieco ponad 50 tys. zł. Pierwszy polski cennik modelu czwartej generacji zaczyna się zaś od 82 200 zł. Tyle trzeba będzie zapłacić za Octavię 1.0 TSI Active, czyli o prawie 4 tys. zł więcej, niż w przypadku poprzedniej generacji. Na końcu skali plasuje się Octavia kombi 2.0 TDI 150 KM DSG w cenie 130 050 zł.
Niestety o Skodzie Octavii 1.0 TSI Active można na razie jedynie pomarzyć. Zamówienia na samochód w takiej specyfikacji będą bowiem przyjmowane w późniejszym terminie (auta z roku modelowego 2021). Póki co najtańszą dostępną w salonach Octavią czwartej generacji jest zatem wersja Ambition z silnikiem 1.5 TSI o mocy 150 KM i nadwoziem liftback (94 750 zł). Dopłata do kombi wynosi 4 tys. zł, co oznacza, że za najtańszą odmianę z dłuższym nadwoziem zapłacimy 98 750 zł.
W gamie początkowo dostępne są zaledwie dwa silniki. Do wyboru: benzynowy 1.5 TSI o mocy 150 KM oferowany tylko z manualną skrzynią biegów oraz diesel 2.0 TDI w dwóch wariantach mocy (115 KM i 150 KM). Amatorzy automatycznej skrzyni DSG mogą ją zamówić tylko z najmocniejszą wersją diesla co oznacza kwoty 116 100 zł za liftback i 120 100 zł za kombi.
Skoda nie rozpieszcza także wyborem wersji wyposażenia. Początkowo Octavia dostępna jest w odmianach: Ambition i Style. Nie ma jednak co narzekać, gdyż w każdej wersji seryjne są: światła LED (tylne i przednie), elektrycznie sterowany hamulec postojowy, klimatyzacja (manualna w Active i automatyczna Climatronic w Ambition i Style), komputer pokładowy z kolorowym ekranem, zestaw głośnomówiący Bluetooth oraz radio Swing z wyświetlaczem 8,25 cala i dwoma gniazdami USB-C, bezkluczykowe uruchamianie silnika czy pakiet asystentów wspomagających kierowcę (układ wspomagania przy ruszaniu pod górę, asystent pasa ruchu, wykrywanie zmęczenia kierowcy czy Front Assist).
Nowa Skoda Octavia - sporo opcji w standardzie
Co znajdziemy w droższych wersjach? Octavia Ambition ma ponadto: przedni podłokietnik, skórzaną wielofunkcyjną kierownicę, fotele przednie z regulacją wysokości i podparcia lędźwi, zestaw czujników (parkowania, deszczu i zmierzchu), wirtualny kokpit, kamerę cofania, 8 głośników, tempomat, automatycznie ściemniające lusterko czy aluminiowe felgi 17-calowe. W najdroższej Style dodano jeszcze matrycowe światła LED, których próżno szukać w nowym Leonie, a także elektrycznie składane i podgrzewane lusterka, nawigację Columbus z ekranem o przekątnej 10 cali, podgrzewane fotele przednie czy 18-calowe felgi aluminiowe.
Tradycyjnie dla Skody zadbano o długą listę opcji. Za dopłatą są m.in. skórzana tapicerka (6900 zł), tylne boczki poduszki (1300 zł), zawieszenie adaptacyjne (4100 zł), elektrycznie sterowane panoramiczne okno dachowe (4700 zł), niezależny układ ogrzewania (3900 – 4500 zł) czy nagłośnienie Canton (2750 zł). W ramach premierowej oferty przygotowano praktyczne pakiety za 1 zł. Tyle trzeba będzie dopłacić w Amibition za zestaw takich opcji jak pełny bezkluczykowy dostęp, przyciemniane tylne szyby i czujniki parkowania (przednie i tylne). W przypadku Style zyskamy zaś aktywny tempomat (do 210 km/h), oświetlenie wnętrza LED Ambiente, elektrycznie sterowaną pokrywę bagażnika i blokadę otwarcia tylnych drzwi.
Nowa Skoda Octavia liftback - ceny
Silnik | Skrzynia biegów | Active | Ambition | Style |
1.0 TSI 110 KM | manualna, 6 - biegowa | 82 200 zł | ||
1.5 TSI 150 KM | manualna, 6 - biegowa | 94 750 zł | 104 700 zł | |
2.0 TDI 115 KM | manualna, 6 - biegowa | 102 200 zł | ||
2.0 TDI 150 KM | DSG, 7 - biegowa | 116 100 zł | 126 050 zł |
Nowa Skoda Octavia kombi - ceny
Silnik | Skrzynia biegów | Active | Ambition | Style |
1.0 TSI 110 KM | manualna, 6 - biegowa | 86 200 zł | ||
1.5 TSI 150 KM | manualna, 6 - biegowa | 98 750 zł | 108 700 zł | |
2.0 TDI 115 KM | manualna, 6 - biegowa | 106 200 zł | ||
2.0 TDI 150 KM | DSG, 7 - biegowa | 120 100 zł | 130 050 zł |
Galeria zdjęć
W gamie początkowo dwa silniki - benzynowy 1.5 TSI o mocy 150 KM (tylko z manualną skrzynią biegów) oraz diesel 2.0 TDI w dwóch wariantach mocy (115 KM i 150 KM).
Póki co najtańszą dostępną w salonach Octavią czwartej generacji jest zatem wersja Ambition z silnikiem 1.5 TSI o mocy 150 KM i nadwoziem liftback (94 750 zł). Dopłata do kombi to 4 tys. zł co oznacza, że za najtańszą odmianę z dłuższym nadwoziem zapłacimy 98 750 zł.
Początkowo Octavia dostępna jest w odmianach Ambition i Style. Nie ma jednak co narzekać, gdyż w każdej wersji seryjne są takie elementy jak światła LED (tylne i przednie), elektrycznie sterowany hamulec postojowy, klimatyzacja (manualna w Active i automatyczna Climatronic w Ambition i Style), komputer pokładowy z kolorowym ekranem, zestaw głośnomówiący Bluetooth oraz radio Swing z wyświetlaczem 8,25” i dwoma gniazdami USB-C, bezkluczykowe uruchamianie silnika.
Za dodatkowe gniazda USB-C trzeba będzie dopłacić aż 1100 zł.
Skrzynia DSG dostępna początkowo tylko z najmocniejszym dieslem o mocy 150 KM.
Za 1 zł otrzymamy w promocyjnym pakiecie aktywny tempomat działający do 210 km/h.
W najdroższej Style dodano matrycowe światła LED (których próżno szukać w nowym Leonie), elektrycznie składane i podgrzewane lusterka, nawigacja Columbus z ekranem 10”, podgrzewane fotele przednie czy felgi 18”.