Nowe BMW Serii 7, konkurent Mercedesa Klasy S i Audi A8, jest dziełem najlepszych inżynierów bawarskiej marki. Bardzo ważna część prac nad BMW serii 7 G11 dotyczyła redukcji masy. Zastosowanie struktur z włókna węglowego, stali, aluminium, magnezu i plastiku pozwoliło na obniżenie masy aż o 200 kilogramów. Przedstawiciele BMW są na tyle optymistyczni w swoich wyliczeniach, że twierdzą iż model jest najlżejszym sedanem w swoim segmencie.

Kolejna generacja BMW Serii 7 będzie oferowana z krótkim i długim rozstawem osi. Bawarczyk pomimo lat nie stracił jednego. Karoseria nadal prezentuje się rasowo. Połączenie majestatycznych rozmiarów z akcentami znanymi z najnowszych modeli marki sprawia, że sedan łączy sportowy charakter z elegancją.

Stylizacja kabiny pasażerskiej BMW Serii 7 G11 bardzo silnie odwołuje się do kreacji wnętrza poprzedniego modelu. Nie jest to najgorszy pomysł. W końcu inżynierom udało się dopracować niektóre elementy deski rozdzielczej, a jednocześnie klienci otrzymują rozwiązania, które zdążyli świetnie poznać.

W nowym BMW Serii 7 po raz pierwszy pojawi się technologia pozwalająca na sterowanie funkcjami auta za pomocą gestów. Dodatkowo inżynierowie pomyśleli o bezprzewodowym ładowaniu telefonów komórkowych, 7-calowym tablecie oraz pokładowym systemie "perfumowania" powietrza.

Tak inteligentny kluczyk ma tylko nowe BMW Serii 7!

Jako że BMW Serii 7 G11 walczy o klientów w jednym z najwyższych segmentów rynku motoryzacyjnego, nie obyło się bez ultranowoczesnych rozwiązań. Świetnym przykładem jest duży, ale i jednocześnie wybitnie inteligentny kluczyk.

Urządzenie spokojnie mieści się w dłoni i posiada 2,2-calowy ekran. Jego zadaniem jest nie tylko zamykanie i otwieranie drzwi auta, ale także przy jego pomocy kierowca może zaparkować limuzynę lub wyjechać nią z miejsca parkingowego! System można uruchomić w przypadku, w którym pojazd jest pozostawiony na wprost miejsca postojowego.

Jeżeli chodzi o aspekty techniczne, zawieszenie BMW Serii 7 będzie wykorzystywać technologię pneumatyczną. Model po raz pierwszy w historii połączy również napęd na cztery koła z czterema kołami skrętnymi.

W Europie sprzedaż nowego BMW Serii 7 wystartuje w październiku. Auto zadebiutuje z dwoma silnikami benzynowymi i jednym dieslem. Pod maskę wersji 740i trafi 3-litrowy doładowany motor o mocy 326 koni mechanicznych, a 750i 4,4-litrowa, doładowana V-ósemka dysponująca stadem 450 koni. Modele BMW 730d będą napędzane 3-litrową jednostką wysokoprężną o mocy 265 koni. (kb)