• Nowe kombivany Renault pojawią się w salonach wiosną 2021 roku
  • Według francuskich mediów nowe Renault Express zastąpi nad Sekwaną Dacię Dokker
  • Kangoo Van pozbawiono środkowego słupka, co oznacza imponujący dostęp z boku nadwozia – otwór mierzy aż 141,6 cm szerokości
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Na rynku kombivanów czas płynie znacznie wolniej niż w przypadku tradycyjnych aut osobowych. Na następcę Kangoo trzeba było czekać aż 13 lat (w przypadku Volkswagena Caddy to natomiast 17 lat). Jeszcze dłużej przyszło czekać na model Express, której korzenie sięgają Renault 5. Koncern po niemal dwóch dekadach przerwy wraca do modelu, który przynajmniej we Francji zastąpi Dacię Dokker.

Nowe modele pojawią się w salonach wiosną 2021 roku. Nie wszystkie jednak będą dostępne w Europie. Dla naszego kontynentu nie przewidziano bowiem pięcioosobowej odmiany Renault Express. Szczegółową listę państw poznamy dopiero za kilka miesięcy. Do przyszłego roku trzeba będzie także poczekać na specyfikacje techniczne poszczególnych modeli.

Czym zatem obecnie chwali się Renault? Francuzi zapowiadają prawdziwą rewolucję w konstrukcji nadwozia Kangoo i wygody dostępu do ładunku. Kangoo Van pozbawiono bowiem środkowego słupka, co oznacza imponujący dostęp z boku nadwozia – aż 141,6 cm! Na tym nie koniec. Konstruktorom udało się także opracować nowy fotel pasażera, by po jego złożeniu łatwiej przewozić długie i obszerne przedmioty. W sumie zależnie od wersji nadwozia (standardowa lub wydłużona) do wykorzystania będzie przestrzeń od 3,3 do 4,9 m3.

Po materiałowej rewolucji w Clio czas na zmiany w jakości wykończenia w Kangoo. Renault zapowiada znaczącą poprawę jakości i trwałości (w szczególności przeprojektowanych siedzeń). Wzbogacono także wyposażenie, co oznacza takie elementy jak: cyfrowe lusterko wsteczne (także w odmianach ze stałą przegrodą), zestaw multimedialny Renault Easy Link oraz nowy pakiet układów wspomagających kierowcę (asystent przyczepy czy hamowanie awaryjne AEBS).

Na bogate wyposażenie można liczyć także w przypadku mniejszego modelu Express (przestrzeń ładunkowa od 3,3 do 3,7 m3). Na liście wskazano m.in. zestaw multimedialny Renault Easy Link oraz pakiet układów wspomagających kierowcę podczas parkowania (Front& Rear Assist) i jazdy (monitorowanie martwego pola). Choć producent nie zdradza szczegółów konstrukcji (francuskie media wspominają o starszej platformie B0), to jednak próżno liczyć na rozwiązanie z Kangoo w postaci szerszego dostępu z boku. Według francuskich mediów w Express nie będą również oferowane napędy hybrydowe czy elektryczne. Przynajmniej nad Sekwaną ten model ma zastąpić niskobudżetową Dacię Dokker.

W przeciwieństwie do Kangoo (produkcja we Francji) Express trafi na rynek z nowej fabryki w Tangerze. Na szczegóły dotyczące silników oraz specyfikacji przyjdzie nam poczekać do przyszłego roku.