Pod względem stylistycznym, Volvo V70, podobnie jak to ma miejsce w przypadku wielu innych marek, będzie miało wiele wspólnych elementów z innymi modelami szwedzkiej marki. Przód upodobnił się do nowego S80, zaś w tylnej klapie znajdziemy podobieństwa chociażby do C30.

Z przodu nowego V70 znajduje się wyjątkowy łagodny nos oraz czarny grill, w którym pionowe pręty są wykonane z chromu. Dzięki temu ten luksusowy samochód kombi zyskuje sportowe oblicze. Wznosząca się linia boczna i czarne słupki pomiędzy bocznymi szybami podkreślają również dynamizm auta. Podobnie jak górny odcinek tylnej klapy, który widziany z boku jest pochylony ku przodowi. Wszystkie światła powyżej talii - zarówno te z boku, jak i wysoko umieszczone trzecie światło stopu - wykonane są w technologii diody LED.

Samochód ma być też niezwykle funkcjonalny. Tylna klapa otwierając się, unosi wraz ze sobą górną część tylnych świateł, a dostęp do części bagażowej jest dużo łatwiejszy. W ten sposób przestrzeń za tylną klapą zwiększyła się o 55 litrów w stosunku do obecnego modelu V70 i wynosi 540 litrów. Kolejne pomysłowe rozwiązanie polega na tym, że szyba tylnej klapy zachodzi nieco niżej po bokach, dzięki czemu kierowca zyskuje lepszą widoczność z tyłu samochodu.

Wśród inteligentnych rozwiązań części bagażowej znalazł się schowek pod podłogą zamykający się na klucz po zatrzaśnięciu klapy. W wyposażeniu opcjonalnym znalazła się otwierana zdalnie klapa bagażnika, a w gamie akcesoriów dostępna jest przesuwana podłoga bagażnika oraz inteligentny system bagażowy, wyposażony w boczne szyny i przesuwne haki.

Nowe V70 jest dostępne w 16 różnych wariantach kolorystycznych. Dwa z nich są  - całkowicie nowe barwy o nazwach Seashell (muszla) i Glacier Blue (lodowcowy błękit) -  zostały opracowane, by podkreślić sportowy i luksusowy charakter tego samochodu kombi. Użytkowników będzie mógł też wybrać spośród sześciu różnych tapicerek w trzech kolorach. Poza Sandstone Beige (beżem piaskowca) i Anthracite Black (antracytową czernią) pojawił się Cranberry Red (żurawinowa czerwień).

Pasażerowie jadący z przodu mają do dyspozycji komfortowe siedzenia i ergonomiczne przyrządy - wśród nich elegancką cienką konsolę środkową, a także system audio najwyższej klasy. Na liście dodatkowego wyposażenia znajdują się m.in. dwa wbudowane foteliki dziecięce regulowane dwuetapowo. Tylne siedzenia dzielone w stosunku 40/20/40 mają zintegrowane pasy bezpieczeństwa.

Ciekawie też zapowiada się dostępna gama wersji silnikowych. Po raz pierwszy w Volvo V70 dostępne będą dwie sześciocylindrowe jednostki benzynowe: 3,0 285 KM, 400 Nm oraz 3,2 238 KM 320 Nm. Oczywiście nie zabraknie znanych już obecnie silników pięciocylindrowych - benzynowego 2,5 200 KM 300 Nm oraz dwóch diesli D5 185 KM 400 Nm i 2,4 163 KM 340 Nm. W późniejszym czasie pojawi się także silnik typu FlexiFuel o mocy 145 KM. Wszystkie jednostki mogą opcyjnie współpracować z sześciostopniową, automatyczną przekładnią.Sprzedaż nowego V70 rozpocznie się w kwietniu, ale tylko w Skandynawii, na pozostałych rynkach auto to będzie się pojawiać sukcesywnie w ciągu całego roku. Docelowo Volvo Car Corporation planuje sprzedawać średnio 75 tys. V70 rocznie, z czego 80% trafi na rynek europejski.