• Nowy Citroen C3 powstał z myślą o rynkach poza Europą - będzie wytwarzany w Brazylii i w Indiach
  • Auto zmienia się w crossovera dostosowanego do gorszych dróg w Ameryce Południowej czy Indiach
  • Nowy francuski maluch trafi na rynek w pierwszej połowie 2022 r. Do wyboru będzie kilkanaście wersji kolorystycznych (włącznie z dwukolorowym nadwoziem)

Nowy Citroen C3 trafi na odległe rynki nie z Francji, a z indyjskiej fabryki w Chennai oraz brazylijskiej Porto Real. Co ciekawe, w Indach nowe C3 reklamowane jest jako idealny samochód dla trzydziestolatków oraz młodych małżeństw tworzących przyszłą klasę średnią. W przypadku Brazylii Citroen wspomina o aktywnych parach po czterdziestce, małżeństwach z dwójką dzieci oraz samotnych trzydziestolatkach. Na tym nie koniec.

Nowy Citroen C3 - kąty natarcia i zejścia i większy prześwit

Citroen reklamuje też nowe C3 jako dobry sposób na uniknięcie wyższych podatków. Okazuje się, że w Indiach są one naliczane od długości pojazdu. Z wynikiem 3,98 m (wg francuskich mediów wykorzystano dobrze znaną platformę CMP) nowy Citroen C3 ląduje zatem w niższej stawce podatkowej. Oprócz długości wspomniano także o rozstawie osi (2,54 m), prześwicie (18 cm), szerokości wnętrza (141,8 cm) czy bagażniku (315 l). Pochwalono się także schowkami na butelki (nawet na 2 l) i kubki w konsoli, drzwiach czy wnękach dla pasażerów na tylnej kanapie. Znamy także rozmiar ekranu (10”) systemu multimedialnego z obowiązkowym już Android Auto i Apple CarPlay.

Prześwitem chwalono się nie bez powodu. Citroen wspomina bowiem o licznych nieutwardzonych drogach w Indiach (aż 40 proc. sieci drogowej). Stąd zwrócono uwagę na solidniejsze zawieszenie oraz stosowne kąty natarcia i zejścia. Zadbano również o tworzywa lepiej chroniące karoserię przed uszkodzeniem i wyższą pozycję za kierownicą, by nie przeoczyć największych dziur.

Nowy Citroen C3 – smartfon ważniejszy od silnika

Nie zabrakło pomysłowych rozwiązań stworzonych z myślą o użytkownikach smartfonów. Citroen wspomina o uchwytach dla wszystkich podróżnych oraz klipsach na przewody. Dzięki temu podłączając telefon do ładowarki w gnieździe 12V przewody zasilania będą lepiej przymocowane i trudniej będzie o nie zahaczyć. Pomyślano nawet o odpowiednim mocowaniu w schowku, by zwinięty kabel przechowywać jak należy.

Znamienne, że więcej uwagi poświęcono smartfonom niż silnikom. Póki co pozostaje zadowolić się stwierdzeniem o "nowoczesnych i wydajnych jednostkach dostosowanych do potrzeb specyficznych dla danego regionu". Nietrudno zatem zgadnąć, że w Ameryce Południowej Citroen nie zapomni o dostosowaniu motorów do etanolu. Szczegółów jednak brak.

Znamy datę debiutu nowego Citroena C3. Francuzi zapowiadają wprowadzenie auta do salonów w pierwszej połowie 2022 r. Pojawi się ono nie tylko w Indiach czy Brazylii, ale także w Argentynie, Chile, Ekwadorze, Kolumbii czy w Urugwaju. Już zastrzeżono, że każdy rynek otrzyma inną specyfikację wyposażenia i opcji. Do wyboru będzie 11 kombinacji kolorystycznych (dwukolorowe i jednokolorowe nadwozie) w Indiach oraz 13 w Ameryce Południowej.