• Pojazd – zaopatrzony w zaawansowane rozwiązania ułatwiające jazdę w trudnym terenie – na drodze ma rozwijać oszałamiające przyspieszenie
  • Dobre parametry elektryczne: możliwość szybkiego ładowania akumulatora z wysoką mocą, duży zasięg
  • Przygotowany do autonomicznej jazdy na drogach
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Pamiętacie potężnego Hummera H1 - cywilną wersję wojskowego M998 Humvee, którego pierwsze dwa egzemplarze zostały zamówione przez Arnolda Schwarzeneggera? To było w 1992 roku. Kilka lat później markę kupił General Motors, pojawiły się kolejne mniejsze modele H2 i H3, które nie dorównywały jednak pierwowzorowi. Ostatecznie Hummer padł ofiarą kryzysu finansowego, zapoczątkowanego w 2008 r., i został zlikwidowany w 2010 r.

Pierwsze informacje o wskrzeszeniu amerykańskiej marki docierały do nas od połowy zeszłego roku. Teraz to już pewne: nowy Hummer będzie znów ekstremalnym autem terenowym, ale filozofia napędu ulega całkowitej zmianie. Nowy, futurystycznie zaprojektowany Hummer zostanie zaoferowany wyłącznie jako pojazd elektryczny.

Hummer EV – supermoc i superosiągi

Trzy silniki o łącznej mocy 1014 KM czerpią energię z nowego 24-modułowej baterii, która dzięki 800-woltowej instalacji może być ładowana prądem stałym z mocą do 350 kW. To ma umożliwić szybkie uzupełnienie energii – producent zapowiada, że (w najlepszym razie) 10-minutowe ładowanie wystarczy do przejechania 100 mil (ok. 160 km). Maksymalny deklarowany zasięg Hummera EV to ponad 560 km. Oszałamiające są zapowiedzi przyspieszeń, jakie rozwijać ma terenowy pikap – 0-60 mil/h w około 3s!

GMC Hummer EV został dobrze przygotowany do off-roadowych zadań. Zaopatrzono go w funkcję CrabWalk umożliwiającą kierowanie tylnymi i przednimi kołami pod tym samym kątem przy niskich prędkościach. System ułatwia trawersowanie i zwiększa możliwości manewrowania w trudnym terenie. Adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne pozwala podnieść Hummera o 149 mm i pokonać trudne przeszkody. Dzielności terenowej sprzyjają także wytrzymałe 89-centymetrowe opony Goodyeara (można tu zainstalować nawet większe o średnicy 94 cm). Osłona podwozia ze stalowych płyt ochrania newralgiczne punkty, w tym akumulator. Pojazd wyposażono w system zabezpieczonych przed uszkodzeniem kamer pod i z tyłu pojazdu (UltraVision), pozwalający kierowcy namierzyć i ominąć przeszkody.

Hummer EV - umie jeździć samodzielnie

To nie koniec atrakcji. Hummer może jeździć samodzielnie. Zainstalowano w nim najnowszą wersję systemu asystenckiego Super Cruise, wyręczającego kierowcę w prowadzeniu auta na drodze – tam gdzie prawo na to zezwala. System ma nową funkcję automatycznej zmiany pasa ruchu, określającą optymalny moment do zmiany pasa i inicjujący manewr.

Hummer EV zadebiutuje w bogato wyposażonej wersji Edition 1. Znajdą się w niej m.in. cyfrowy kokpit z wyświetlaczem o przekątnej 12,3 cala, centralny 13,4-calowy ekran dotykowy do obsługi multimediów, adaptacyjne zawieszenie, system wyboru trybów jazdy, zdejmowane panele dachowe, elektrycznie uruchamiana tylna szyba i pokrywa skrzyni ładunkowej.

Nie odpowiemy na pytanie: ale jak duży jest ten nowy Hummer? Ani tym bardziej: ile będzie kosztował? Tych informacji General Motors nie podaje, zastrzegając poza tym, że już udostępnione dane mogą jeszcze ulec zmianie. Wiemy natomiast, że początek produkcji elektrycznego Hummera zaplanowano na koniec 2021 roku w fabryce GM w Detroit.