- Nowa klasa T – jedyna taka w segmencie premium
- Mały van na weekendowe wyjazdy, na urlop i... do teatru
- Multimedia i asystent głosowy "Hej Mercedes" jak w innych luksusowych modelach z gwiazdą na masce
- Więcej ważnych informacji znajdziesz na stronie głównej Onetu
Mercedes klasy T – luksusowo i wygodnie
Nowa klasa T ma 4498 mm długości, 1859 mm szerokości i 1811 mm wysokości. Ten ostatni wymiar jest większy o 30-40 cm od aut osobowych o podobnej długości. Ale nie tylko duża przestrzeń nad głowami pasażerów zapewnia wygodę podróżowania. Klasa T ma szeroko otwierane (pod kątem prostym) drzwi przednie, a także po obu stronach drzwi przesuwane, co znakomicie ułatwia wsiadanie i wysiadanie. Otwór po pełnym odsunięciu drzwi bocznych ma wymiary 614 na 1059 mm – jest na tyle duży, że nawet osoby wysokie i puszyste nie będą miały problemów z zajmowaniem miejsc. Nie sprawi kłopotów także załadunek paczek czy walizek do bagażnika – próg załadunku jest położony nisko, na wysokości 56 cm. Tylna klapa jest unoszona, ale w opcji dostępne będą także drzwi dwuskrzydłowe.
Kanapa jest składana, uzyskujemy wówczas prawie płaską podłogę części bagażowej. Na wyprawy weekendowe czy wakacyjne można wykorzystać także bagażnik dachowy – relingi są w seryjnym wyposażeniu, mają także ciekawy patent – poprzeczki, które są wysuwane z relingów. Wystarczy odblokować zamek, obrócić poprzeczkę o 90 stopni, zamocować ją i już możemy montować na dachu bagażnik rowerowy czy boks.
Mercedes klasy T – wyposażenie premium
Klasa T to segment premium, więc i wyposażenie jest odpowiednie. Już standardowa specyfikacja wyposażenia obejmuje: system informacyjno-rozrywkowy MBUX z 7-calowym ekranem dotykowym i integracją ze smartfonem, wielofunkcyjną kierownicę z przyciskami Touch Control, klimatyzację, KEYLESS Start, 5,5-calowy kolorowy wyświetlacz z zestawem wskaźników, fotel kierowcy z regulacją wysokości. Oczywiście dostępny jest też asystent głosowy "Hej Mercedes" pozwalający na porozumiewanie się z autem, głosowe wybieranie funkcji czy korzystanie z internetu. Do tego oświetlenie wewnętrzne LED oraz, w zależności od specyfikacji wyposażenia, oświetlenie wnętrza ambiente w maksymalnie ośmiu kolorach.
W wersji standardowej wyposażenia klasy T znalazły się też m.in.: wspomaganie ruszania pod górę, asystent bocznego wiatru, system ostrzegania o zmęczeniu, aktywny asystent układu hamulcowego z funkcją pokonywania skrzyżowań, asystent utrzymania pasa ruchu, asystent martwego pola i limitu prędkości. Pakiet wspomagania bezpieczeństwa jazdy jest dostępny jako opcja i obejmuje dodatkowo system utrzymania odległości DISTRONIC. Dostępny jest też (opcjonalnie) aktywny asystent parkowania z kamerą cofania oraz asystent stabilności przyczepy
W klasie T standardowo zainstalowanych jest siedem poduszek powietrznych. W przypadku silnego uderzenia bocznego centralna poduszka powietrzna zostaje wystrzelona między kierowcą a pasażerem z przodu, zmniejszając w ten sposób ryzyko ich wzajemnego zderzenia się.
Mercedes klasy T – dwa silniki, cztery warianty mocy
W klasie T dostępne są dwa silniki: jeden benzynowy i jeden Diesla – każdy w dwóch wariantach mocy. Benzynowy o pojemności 1332 ccm rozwija moc 102 ( T160) lub 131 KM (T 180), a diesel 1461 ccm ma moc 95 (T 160 d) lub 116 KM (T 180 d).
Standardowo auta oferowane będą ze skrzynią 6-biegową manualną. Wersje z silnikiem Diesla i mocniejsza 131-konna wersja benzynowa opcjonalnie dostępne będą także z automatyczną skrzynią 7-biegową DCT.
Podstawowa wersja klasy T z silnikiem benzynowym 102 KM i skrzynią manualna 6-biegową kosztuje w Niemczech 30 tys. euro.