Tłumy odwiedzających stoisko Peugeot na międzynarodowym salonie samochodowym w Genewie w marcu 2019 roku nie kryły swojego zachwytu nad debiutującą tam drugą generacją popularnego modelu 208. Auto świetnie wpisujące się w tradycję marki i stylem nawiązujące do jej najnowszych przebojów takich jak kompaktowe SUV-y 3008 i 5008 czy flagowe 508, okazało się zresztą nie tylko najważniejszą premierą Peugeot lecz także jednym z najgłośniejszych debiutów tegorocznej genewskiej imprezy. Dla koncernu to także jeden z najbardziej istotnych samochodów w jego gamie stanowiący ważny element udanego renesansu marki i zgrabne narzędzie do podboju rynku.

Peugeot 208 – rasowy drapieżnik

Francuscy projektanci wykonali perfekcyjną robotę, dzięki której najnowszy Peugeot 208 prezentuje się jak żaden innych samochód segmentu B, a do tego do poprzednika nawiązuje w zasadzie tylko nazwą.

Peugeot 208 Foto: Peugeot / Auto Świat
Peugeot 208

Nowy model powstał na modularnej platformie CMP (Common Modular Platform) stworzonej z myślą o samochodach miejskich i kompaktowych i przystosowanej do rożnych rodzajów układów napędowych. Stąd nowy Peugeot 208 może być wyposażony w silnik, benzynowy, wysokoprężny lub napęd czysto elektryczny, ale o tym za chwilę.

Peugeot 208 Foto: Peugeot / Auto Świat
Peugeot 208

Design to jeden z najważniejszych atutów modeli Peugeot i nie inaczej jest w przypadku 208. To właśnie on decyduje o tym, że auto działa na spojrzenia jak magnes i nie sposób przejść obok niego obojętne. W porównaniu z poprzednikiem nadwozie jest o 8 cm dłuższe i 3 cm niższe, dzięki czemu sprawia wrażenie smuklejszego i bardziej dynamicznego. Pas przedni z charakterystycznym układem reflektorów i ledowych świateł do jazdy dziennej, które przypominają kły lwa, nie tylko podkreśla drapieżny charakter samochodu, ale też przywołuje skojarzenia z flagowym 508.

Z kolei kształt tylnego słupka, na którym umieszczono oznaczenie danej wersji to ukłon stylistów w kierunku kultowej już „205-ki”. Wysunięte w rogi nadwozia koła, lakierowane na czarno poszerzenia nadkoli w wersjach GT Line i GT, szerokie błotniki, czarna listwa na klapie bagażnika czy tylny spoiler dachowy sugerują drzemiącą w samochodzie siłę, zwinność i sporą dawkę młodzieńczej elegancji. Do wyboru jest 8 kolorów nadwozia i 8 wzorów aluminiowych felg w rozmiarach od 15 do 17-cali.

Wymiary auta to: długość 4055 mm, szerokość 1745 mm, wysokość 1430 mm i rozstaw osi 2540 mm.

Peugeot 208 – multimedialny styl

Wnętrze nowego Peugeot 208 to przykład zgrabnego połączenia akcentów sportowych z elegancją i nowoczesną techniką. Wyróżnia je unikalny w segmencie i-Cockpit, stanowiący już element DNA marki Peugeot. W najnowszej wersji i-Cockpit 3D, dostępnej w wyższych wersjach wyposażeniowych w jego skład wchodzą m.in. wirtualne zegary 3D, umieszczone nad kompaktową kierownicą na linii wzroku kierowcy, na których informacje prezentowane są na dwóch poziomach, zależnie od wybranego trybu i ich ważności dla kierowcy.

Peugeot 208 Foto: Peugeot / Auto Świat
Peugeot 208

Dzięki dwóm ustawieniom osobistym można je personalizować dopasowując w ten sposób do własnych preferencji. Animowane grafiki są czytelne i wyglądają spektakularnie, przy okazji dostarczając niezbędnych danych na temat samej jazdy, kondycji samochodu czy wskazań nawigacji. Kolejny elementy i-Cockpitu to dotykowy ekran systemu multimedialnego, który w zależności od wybranej wersji może mieć przekątną 5-, 7- lub 10 cali, oraz umieszczone pod nimi przyciski toggle switch zapewniające bezpośredni dostęp do sterowania wybranymi układami pokładowymi. Co ważne, system multimedialny współpracuje z Apple CarPlay, Android Auto i Mirror Link zapewniając bezproblemową łączność ze smartfonami a także dostęp do internetu.

Peugeot 208 Foto: Peugeot / Auto Świat
Peugeot 208

i-Cockpit oznacza również ergonomiczną obsługę, miłe w dotyku i wysokiej jakości materiały wykończeniowe oraz bezpieczeństwo i wygodę pasażerów. O tym ostanim decydują m.in. komfortowe, profilowane fotele z szerokim zakresem regulacji, składane oparcia tylnej kanapy pozwalające powiększać przestrzeń bagażową ze standardowych 265 l do nawet 1106 czy liczne schowki na drobiazgi, w tym w podłokietniku, zamykany w desce rozdzielczej i w konsoli środkowej (z opcjonalną ładowarką indukcyjną).

Peugeot 208 Foto: Peugeot / Auto Świat
Peugeot 208

Peugeot 208 – wygoda i bezpieczeństwo

Do wyboru klienci mają wersje wyposażeniowe Like, Active, Allure, GT Line i zarezerwowana dla odmiany elektrycznej – GT. Już podstawowa oferuje m.in. manualną klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby przednie, centralny zamek i radio z MP3, USB i Bluetooth oraz najnowsze rozwiązania z zakresu wspomagania prowadzenia, takie jak: system wykrywania zmęczenia kierowcy, system automatycznego hamowania awaryjnego i ostrzegania o ryzyku kolizji, system monitorowania ograniczeń prędkości, system aktywnego utrzymywania na pasie ruchu, tempomat z ogranicznikiem prędkości oraz elektryczne wspomaganie układu kierowniczego. W ramach opcji dostępne są: adaptacyjny tempomat z funkcją Stop&Go w wersjach z automatyczną skrzynią biegów EAT8, który pozwala na półautonomiczną jazdę w mieście, system kontroli martwego pola widzenia kierowcy, system poszerzonego rozpoznawania znaków drogowych, system aktywnego monitorowania pasa ruchu lub zjechania na pobocze (koryguje tor jazdy od 65 km/h), a także systemy wspomagania parkowania z czujnikami parkowania z przodu i z tyłu oraz kamerą 180 stopni.

Peugeot 208 Foto: Peugeot / Auto Świat
Peugeot 208

Na liście komfortowego wyposażenia znajdziemy automatyczną klimatyzację, w pełni ledowe reflektory, system bezkluczykowego dostęp do auta i uruchamiania silnika, skórzane tapicerki czy kilka systemów multimedialnych w tym także z nawigacją 3D online TomTom Traffic. Lista kombinacji wyposażenia seryjnego i opcjonalnego pozwala na pełną personalizację każdego zamówionego egzemplarza i dopasowanie go do indywidualnych gustów klientów.

Peugeot 208 – zwinna gama

Źródło napędu nowego Peugeot 208 to jeden z trzech trzycylindrowych silników benzynowych o pojemności 1,2 l, wysokoprężna jednostka czterocylindrowa 1.5 lub silnik elektryczny w wersji e-208. Bazowy motor 1.2 to konstrukcja wolnossąca o mocy 75 KM dostępna seryjnie z 5-biegową skrzynią manualną. Kolejny silnik, z turbodoładowaniem osiąga moc 102 KM i oferowany jest z 6-biegową skrzynią manualną lub 8-stopniowym „automatem” EAT 8, natomiast najmocniejsza jednostka benzynowa 1.2 osiągająca moc 130 KM występuje tylko ze skrzynią EAT8. Diesel 1.5 o mocy 100 KM dostępny jest z 6-biegowym manualem. Wszystkie silniki benzynowe spełniają normę Euro 6d, a diesel Euro 6.d-Temp.

Peugeot 208 Foto: Peugeot / Auto Świat
Peugeot 208

Pierwszy 208 z czysto elektrycznym napędem dysponuje mocą 136 KM i dzięki wyposażeniu go w baterie magazynujące energię 50 kWh zapewnia zasięg do 340 km w trybie WLTP. Co ważne, przy wykorzystaniu ładowarki o mocy 100 kW naładowanie akumulatora do pojemności 80 proc. zajmie tylko 30 minut. W tej wersji Peugeot 208 popisuje się najlepszym sprintem do „setki” w całej palecie modelu – 8,1 s, podczas gdy topowy benzyniak osiąga tą prędkość w 8,7 s, a diesle po 10,2 s.

Peugeot 208 – cennik

  • PureTech 75 S&S M5 od 53 900 zł
  • PureTech 100 S&S M6 od 64 100 zł
  • PureTech 100 S&S EAT8 od 72 100 zł
  • PureTech 130 S&S EAT8 od 87 400 zł
  • BlueHDi 100 S&S M6 od 67 900 zł
  • e-208 136 KM (100 kW) od 124 900 zł*

Pełną informację o ofercie nowego Peugeot 208 znajdziecie na stronie firmy Peugeot

*Uwaga! Wersja elektryczna łapie się na rządową dopłatę ekologiczną, dlatego klienci indywidualni po akceptacji wniosku mają szansę kupić ten model za niespełna 90 000 zł.

Peugeot 208 Foto: Peugeot / Auto Świat
Peugeot 208
Peugeot 208 Foto: Peugeot / Auto Świat
Peugeot 208
Peugeot 208 Foto: Peugeot / Auto Świat
Peugeot 208
Peugeot 208 Foto: Peugeot / Auto Świat
Peugeot 208
Peugeot 208 Foto: Peugeot / Auto Świat
Peugeot 208
Peugeot 208 Foto: Peugeot / Auto Świat
Peugeot 208
Peugeot 208 Foto: Peugeot / Auto Świat
Peugeot 208
Peugeot 208 Foto: Peugeot / Auto Świat
Peugeot 208
Peugeot 208 Foto: Peugeot / Auto Świat
Peugeot 208
Peugeot 208 Foto: Peugeot / Auto Świat
Peugeot 208
Peugeot 208 Foto: Peugeot / Auto Świat
Peugeot 208