Peugeot jest obecny na chińskim rynku od pięciu lat. Mimo kryzysu auta z lwem na masce cieszą się dużym wzięciem. W ubiegłym roku Peugeot sprzedał w Kraju Środka aż 110 tysięcy pojazdów!

W oficjalnej prezentacji samochodu uczestniczyło aż 300 przedstawicieli chińskim mediów. Francuska firma nie kryje, że auto zostało opracowane z myślą o tamtejszym rynku. Auto będzie produkowane w Wuhan i wejdzie do sprzedaży wiosną bieżącego roku. W późniejszym okresie Peugeot 408 trafi do sprzedaży w krajach Ameryki Łacińskiej. Producent nie ujawnił jeszcze, czy samochód dotrze do Europy.

Peugeot 408 jest przedstawicielem segmentu M1, który w Chinach stanowi 45% rynku. Do tej pory Peugeot oferował w klasie M1 model 308. Francuzi liczą, że bardziej elegancki sedan będzie cieszył się sporym wzięciem.

Samochód otrzyma bogate wyposażenie. W najdroższej wersji znajdą się m.in. czujniki parkowania i deszczu, biksenonowe reflektory, automatyczna klimatyzacja, nawigacja, sześć poduszek powietrznych oraz koła w rozmiarze 215/50R17.

Jak przystało na Peugeota, model 408 ma elegancko wystylizowane nadwozie. Atutem samochodu o długości 4,68 metra ma być wyjątkowo duża przestronność wnętrza, którą wynika z 2,7-metrowego rozstawu osi oraz karoserii szerokiej na 1,8 metra. Za składanymi tylnymi fotelami znalazł się 481-litrowy bagażnik. W kabinie nie brakuje schowków. Ich łączna pojemność sięga 33 litrów.

Podstawowym źródłem napędu nowego modelu Peugeota jest benzynowy silnik 1.6 16V. Jednostka rozwija 110 KM przy 5750 obr./min oraz 147 Nm przy 4000 obr./min. Konstruktorzy podkreślają, że w zakresie 2000-5500 obr./min. kierowca ma do dyspozycji 85% wartości maksymalnego momentu obrotowego, co przełoży się na niezłą elastyczność samochodu. Alternatywę stanowi silnik 2.0 16V, który dostarcza 147 KM i 200 Nm.

Jednostki napędowe będą zestawiane z pięciobiegowymi skrzyniami. Za dopłatą Peugeot 408 otrzyma automatyczną skrzynię z funkcją ręcznego sterowania czterema przełożeniami.

Roczna produkcja Peugeota 408 powinna sięgnąć 100 tysięcy sztuk.